|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?
Nei, vi har jo ikke det. Det settes ikke skåler med sjokolade på bordet på en vanlig dag, men om de spiser en kjeks eller får en is hos noen gjør ingenting. Og det er akkurat her det ligger for meg - avslappet ordning og det aller viktigste; ikke flinkhvis man klarer og skamme seghvis man ikke klarer. I all hovedsak noe helt annet enn sukkerfrie perioder. Våre barn går aldri berserk i godteriskåler og det tror jeg har sammenheng med at vi ikke har er anstrengt forhold og strenge regler til mat. Vi kunne sikkert vært strengere enn vi er, samtidig tar jeg som er godt tegn at barna er temmelig selvregulerte og godt kan la uspist godteri ligge i fred lenge.
![]() |
#2 |
I mål
|
Er det ikke sånn hos de fleste? Vi har også en slags godtestopp i uka, men jeg har aldri kalt det det. De får bare ikke godteri i uka med mindre det er noe spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?Men altså, hva menes med sukkerfrie uker. Mener man da kun snop, kaker og sukkerholdig drikke, eller alle matvarer med tilsatt sukker? For da blir det straks mer komplisert dersom man bruker hel/halvfabrikat. Er det krise om man balanserer tomatsausen med en liten skje sukker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
Nettopp. Sånne sukkerfri-avtaler med belønning ser jeg på som noe annet - derfor tråden.
![]() |
|
|