|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg svarer, jeg, selv om mange vil mene at hjemmet går inn under interiørmagasinhjem. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemVi har ofte besøk, og ofte på kort varsel. Jeg liker at folk føler seg hjemme og at tonen er avslappet og lista lav. Ellers kunne vi ikke hatt så åpne dører. Her ser det ofte ut som en tornado har herjet, men det heller at folk får se det som det er, enn at vi ikke skal kunne invitere folk inn. Og det kan virke som. Folk trives med det, for de kommer jo stadig tilbake.
|
|
|
|
#23 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg har ikke støv på hjerna, vi har skeivt gammelt hus som trenger litt dekorering/opp-pussing, det blir liksom aldri ryddig og i det hele tatt. Må innrømme jeg skjemmes litt men sliter med å få tatt skikkelig fatt over tid. Forsøker nå likevel å komme over kneika med at det må se ut som noen av mine interiør-støv-på-hjerna-superdame-venninnene mine før jeg kan invitere noen hjem. Jeg tenker at skal vi faktisk ha litt oftere besøk må lista senkes. Som f.eks at jeg tenker at skal jeg ha folk på hverdagsmiddag så ja, da settes panna med den hjemmelagde suppa midt på bordet og så tar vi det derfra. Ingen dessert heller forresten, hverdag er hverdag. Men planlagt besøk innimellom er veldig smart for da MÅ sånne som meg ta seg sammen og fått tatt skippertak. Da ser det sikkert ut etterpå sånn som venninna mi mener det ser ut hos henne når hun ikke har gjort noe.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjem
Ja, fint med svar uansett. Det jeg mente var bare at jeg er ute etter å gjøre dette med besøk enklere, ikke typ "ha alltid klart rykende ferske boller i tilfelle det skulle komme noen innom". Det var ikke fordi jeg ikke ville ha svar fra noen med et fint hjem. ( |
|
|
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg liker å ha gjester, selv om vi nok kunne hatt det oftere. Jeg har gradvis skjønt at det er mye lurere å styre lite i forkant og ha nok energi og oppmerksomhet og ro i kroppen til å virkelig kose meg med de som kommer på besøk.
|
|
|
#26 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er så enig, og prøver også å minne meg selv om at de fleste andre sikkert tenker det samme (når jeg planlegger hvor lista skal legges for egne invitasjoner). |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Søt og rar
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg inviterer ofte folk hjem til oss uten å være god på noe annet enn å rydde, og legger sjelden opp til høy stilfaktor.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemNår jeg er invitert på besøk forventer jeg ingenting annet enn det inviterer har antydet. Hvis noen inviterer type "stikker du innom" så setter jeg pris på en kopp kaffe. Av og til hender det seg at det diskes opp med vafler eller is. Hyggelig, men ikke nødvendig og slett ikke forventet. Blir vi invitert på middag forventer jeg vel nettopp det; mat. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemDette er et av mine mål for dette året, bli mer sosial rett og slett. I dag har yngste hatt besøk av en gutt fra klassen, så vi er i gang.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg bryr meg ingenting om hvordan folk har det hjemme. Jeg kjenner en del som er så flinke at de alltid har det veldig pent og ryddig hjemme. Jeg blir derfor litt glad for at jeg også har noen venner som inviterer oss inn til sitt hverdagskaos. Vil gjerne vite om det er mat eller ikke for det er kjipt å komme mett om det blir middag og dumt å komme sulten om det blir kaffe. Begge deler er helt innafor, men greit å vite. Vi har butikk som nærmeste nabo omtrent så vi kan lett kjøpe inn kjeks til kaffen eller lunsj til uventet besøk. Jeg kommer gjerne på Toro hverdagsmiddag. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
søt
Samme tenker jeg!
|
|
|
#33 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemJeg vet ikke om jeg tenker så mye når vi blir invitert, for det bruker å være ganske konkrete invitasjoner på linje med dem vi selv gir. Vi har besøk flere ganger i uken utenom alle barn som kommer innom, og det bruker å være en salig blanding av forening (ofte varm kveldsmat), styremøter (alt fra kaffemat til kjeks og te eller en druepakke), en familie eller to på lørdagsgrøt, fredagstaco eller lørdagspizza, naboene blir spontant med inn for kveldsmat, til litt finere søndagsmiddager eller bare voksne en lørdagskveld med en varmrett. Det kan også være at vi har vært ute på tur med noen, og bestemmer oss for å bestille pizza fordi vi ble bråsultne og ikke gidder løpe hjem for å kokkelere. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
*_*
|
Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjemVi inviterer hjem i perioder. Når det har blitt lenge siden sist får vi ofte en raptus og ber folk på middag. Da er det ofte i helgene og siden jeg elsker å lage mat, står jeg gjerne en stund på kjøkkenet. Ofte lager gjestene mat sammen med oss, andre ganger er det klart når de kommer. Det blir vi enige om før de kommer. Det er sjelden maten er veldig fancy og det er så og si aldri rent her.
|
|
![]() |
|
|