|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Nice - Monaco - ItaliaVi har ikke bestemt sommerferien enda ( Sist redigert av 007 : 07-01-15 kl 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaDropp overnatting i Monaco, det er svindyrt! Ellers så er det fint hele veien fra Nice til Menton som er på grensen til Italia. Vi har ikke vært i strandbyene på italia-siden, så det må noen andre tipse om.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaEnig med Pøbelsara; Overnatting i Monaco er uforholdsmessig dyrt. Ta heller en dagstur dit. Jeg har dessverre heller ikke vært på Italia siden, kun den franske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaSol, strand, bading, god mat, max 1000 kr pr natt og der jentene har eget rom (gjerne/helst leilighet med basseng.) Vi lurte på å bo i Nice og ta dagsturer, men jeg ser at hotell- og leilighetsprisene der er crazy i forhold til Italia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaHar du sjekket ut de mindre byene? Alle byene langs kysten er veldig hyggelige.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg syntes Menton var veldig koselig, dessuten er det veldig nærme både Monaco, Nice og Italia. Vi leide hus i Menton, da jeg var der, helt ute ved kysten og kort gangavstand til fin sandstrand og et lite fransk bakeri som åpnet kl.07.00 om morgenen og hadde ferske croissanter og brød om morgenen. Hadde også droppet overnatting i Monaco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Nice - Monaco - Italia
Nei, jeg har ikke sjekket. Jeg ber om tips her, så sparer jeg jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaDet går kystbusser ganske ofte, så det er ikke noe problem å komme seg fra Menton til Nice, Monaco og Italia, forresten. Eneste vi måtte vente en stund var en fjellby og tilbake til Menton. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaVi har vært to uker i Villefranche-sur-mer for noen år siden. Ca en halv time utenfor Nice. Veldig hyggelig liten by. Vi bodde på et kompleks som het Ange-Gardien litt utenfor byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaHvis dere har bil, bør dere bo i en av småbyene og heller kjøre inn til Nice for å shoppe og se Nice. Villefrance-sur-mer og beaulieu-sur-mer er hyggelige byer og menton liker jeg kjempegodt. Andre veien, mellom Cannes og Nice, har dere feks antibes/juan-les-pins og golfe juan, kjempekoselig med Strand, masse nydelige restauranter og fantastisk havn og gamleby i antibes ig masse leiligheter til leie. Derfra er det fortsatt kort å kjøre både til Italia, Cannes, Nice, inn i provence ( dra til parfymebyen Grasse!) og til Monaco.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaHvis budsjettet muliggjør det, så ville jeg nå påspandert meg en overnatting i Monaco. Jeg lever svært godt på minnene om noen fantastiske døgn på Hermitage |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Nice - Monaco - Italia
Jeg synes sånn rent generelt at det er mer hyggelig i Nord-Italia enn på Cote D'azur, og jeg har feriert på franske siden en god del ganger også. I tillegg til Liguria har vi også hatt 2 sommerferier ved Garda og Venezia de siste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg ville fortet meg ut av Frankrike og over til Italia
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaBergamo kan vel knapt kalles en småby, men jeg synes det var fryktelig fint der den gangen jeg var der (selv om det begynner å bli skrekkelig mange år siden).
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaHvis dere vil være i Frankrike så er gamlebyen i Antibes hyggelig og siden dere har bil anbefaler jeg dere å kjøre til en liten vakker(!!!) by som heter Tourtour. Den ligger opp i fjellene en times biltur fra Nice og er virkelig verdt turen.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg ville ikke bodd i Nice eller Monaco i juli, det er ekstremt fullt og dyrt. Personlig synes ikke de er så fine, heller. Vi har flere ganger planlagt å finne noe helt nord i Italia, men jeg har aldri vært der, så bare derfor hadde jeg så klart jeg dratt dit (uten at det hjelper deg nevneverdig
![]() |
|
|