|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg syntes (ufrivillig) at det skurrer med så tett samkvem mellom en mann og en jente, med så lite klær og avanserte/voksne bevegelser. Men så leste jeg en som skrev om at hun tolket det som far/datter og oppvekst - og da ser jeg mer meningen. At det ikke er ment å tolkes slik har jeg full tro på, og jeg er selv en person som ikke ser pedofili i alt rundt oss. (Kilde: youtube.com) Hvor avanserte bevegelsene er, får man et inntrykk av her, hehe: (Kilde: youtube.com)
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?
Jeg er nysgjerrig på hvordan du hadde reagert om det hadde vært en ung gutt og en voksen kvinne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Det vet jeg jo ikke, siden jeg ikke har sett det og det blir en hypotetisk problemstilling. I tillegg er 12 år gamle jenter mer utsatt for typisk seksualiserende kvinneliggjøring enn det 12 år gamle gutter er utsatt for. Jeg mener ikke at hun er seksualisert i videoen, men tankemøstre (ihvertfall hos meg) blir sikkert påvirket av slikt.
![]() |
#4 |
|
Men klarer du ikke forestille deg om du hadde reagert annerledes om kjønnene hadde vært byttet om eller ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
Nei. Det kan godt hende jeg hadde tenkt (reagert blir litt overdrivelse) annerledes, basert på samfunnet som sådann, som jeg beskrev, men det vet jeg jo ikke. Da jeg så videoen ante jeg ikke hva jeg skulle se. Det er alltid vanskelig å "se" ting i retrospekt eller når ideer alt er plantet i hodet.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Den traff noe i meg, uten at jeg gidder å gjøre rede for det for meg selv så veldig grundig. Jeg synes den var veldig fin, og jeg ser ikke noe seksuelt i den.
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?(Har ikke lest hele tråden)
![]() |
|
|