Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 12:51   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Jeg syntes (ufrivillig) at det skurrer med så tett samkvem mellom en mann og en jente, med så lite klær og avanserte/voksne bevegelser. Men så leste jeg en som skrev om at hun tolket det som far/datter og oppvekst - og da ser jeg mer meningen. At det ikke er ment å tolkes slik har jeg full tro på, og jeg er selv en person som ikke ser pedofili i alt rundt oss.

Chandelier synes jeg er helt utrolig fascinerende nydelig, jeg kan se den igjen og igjen.

(Kilde: youtube.com)

Hvor avanserte bevegelsene er, får man et inntrykk av her, hehe:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 09-01-15, 12:52   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg syntes (ufrivillig) at det skurrer med så tett samkvem mellom en mann og en jente, med så lite klær og avanserte/voksne bevegelser. Men så leste jeg en som skrev om at hun tolket det som far/datter og oppvekst - og da ser jeg mer meningen. At det ikke er ment å tolkes slik har jeg full tro på, og jeg er selv en person som ikke ser pedofili i alt rundt oss.

Jeg er nysgjerrig på hvordan du hadde reagert om det hadde vært en ung gutt og en voksen kvinne?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 12:56   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er nysgjerrig på hvordan du hadde reagert om det hadde vært en ung gutt og en voksen kvinne?

Det vet jeg jo ikke, siden jeg ikke har sett det og det blir en hypotetisk problemstilling. I tillegg er 12 år gamle jenter mer utsatt for typisk seksualiserende kvinneliggjøring enn det 12 år gamle gutter er utsatt for. Jeg mener ikke at hun er seksualisert i videoen, men tankemøstre (ihvertfall hos meg) blir sikkert påvirket av slikt.

Jeg så videoen før jeg leste om kritikken, og ble litt overrasket over egne tanker siden jeg normalt ikke tenker i de baner. Men jeg er ikke opprørt eller mener den ikke skulle blitt laget eller noe slikt, kun at det skurret litt i hodet mitt. Men det kan jo vel så mye være mitt hode som pga videoen.

Gammel 09-01-15, 13:31   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det vet jeg jo ikke, siden jeg ikke har sett det og det blir en hypotetisk problemstilling. I tillegg er 12 år gamle jenter mer utsatt for typisk seksualiserende kvinneliggjøring enn det 12 år gamle gutter er utsatt for. Jeg mener ikke at hun er seksualisert i videoen, men tankemøstre (ihvertfall hos meg) blir sikkert påvirket av slikt.

Jeg så videoen før jeg leste om kritikken, og ble litt overrasket over egne tanker siden jeg normalt ikke tenker i de baner. Men jeg er ikke opprørt eller mener den ikke skulle blitt laget eller noe slikt, kun at det skurret litt i hodet mitt. Men det kan jo vel så mye være mitt hode som pga videoen.

Men klarer du ikke forestille deg om du hadde reagert annerledes om kjønnene hadde vært byttet om eller ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 13:36   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men klarer du ikke forestille deg om du hadde reagert annerledes om kjønnene hadde vært byttet om eller ikke?

Nei. Det kan godt hende jeg hadde tenkt (reagert blir litt overdrivelse) annerledes, basert på samfunnet som sådann, som jeg beskrev, men det vet jeg jo ikke. Da jeg så videoen ante jeg ikke hva jeg skulle se. Det er alltid vanskelig å "se" ting i retrospekt eller når ideer alt er plantet i hodet.

Gammel 09-01-15, 13:39   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men må dere forstå så innmari mye da? Kan dere ikke bare se morsmomme/vakre/såre/whatever utrykk og bevegelser?

Enig. Den traff noe i meg, uten at jeg gidder å gjøre rede for det for meg selv så veldig grundig. Jeg synes den var veldig fin, og jeg ser ikke noe seksuelt i den.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 16:28   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har ikke lest hele tråden)

Oppfatter ikke videoen som pedifili eller seksuelt rettet, men jeg oppfatter dansen som et uttrykk for en relasjon mellom mannen og jenta. Og jeg oppfatter det ikke som et voksen-barn forhold (det er blant annet hun som prøver å hjelpe ham ut på slutten av videoen. Skal ikke den voksne hjelpe barnet i en "normal" releasjon?) Jeg tenker mer i retning av en far-datter forhold hvor han "svikter" som voksen og trenger hennes hjelp.

Tror jeg hadde oppfattet filmen likt om kjønnene hadde vært byttet om.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.