Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 13:42   #41
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Føkk it. Nå er det utsolgt. Faen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 14:24   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vips var det ledig 3 dager før vi egentlig ville dra, og vi har booket.

minibolle mai 2012
Gammel 09-01-15, 14:39   #43
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med ferievalg. Det blir nok en god familieferie.

Mens andre kan senke skuldrene i en restaurant med plass til mange hundrene og spise fra buffet, føler jeg kun stress. Liker over middels godt å kjøpe brød på bakeren, frukt og grønt på markedet og sose rundt i supermarkedene. Vi bruker å ha med grønnsakskniver, i år tror jeg stavmikseren blir med også. Gazpacho og pesto vil vi ha. Jeg kan tom finne på å ta bilde av favorittbutikkene mine.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kopi av IMG_0365.JPG (58,8 KB, 31 visninger)
Filtype: jpg Kopi av IMG_0336.JPG (57,2 KB, 24 visninger)
Gammel 09-01-15, 14:43   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir helt sikkert en super ferie.

Gammel 09-01-15, 15:17   #45
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi orker ikke charterhoteller hverken med pris eller kampen om solsengene, og med tre unger synes jeg charter er alt for dyrt. Så vi foretrekker leilighet og leiebil. Og Alcudia er bare en turistfelle synes jeg da, men det er smak og behag. Gamle byen i Alcudia er koselig da. Vi var på Mallorca i fjor sommer, og det er en fantastisk øy og oppleve om en kommer seg litt rundt. Dere kan få en flott ferie der. De snakket om på God morgen Norge i dag at veldig mange bestilte sommerferien i januar, så ting kan nok fort bli utsolgt. Vi bestilte sommerferien her for et par måneder siden når flybilletter ble lagt ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 15:53   #46
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi ønsket dette leilighetshotellet på Mallorca, men det ble fullbooket for juli og halve august allerede i november.
https://www.booking.com/hotel/es/apa...ighlight_room=

Gammel 12-01-15, 12:19   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Etter å ha brukt ganske mange timer på å søke etter flybilletter+feireleilighet+leiebil og havnet på samme pris som vi må betale på Sunwing kan vi slå oss til ro med at det er dit vi skal, uten at det vil koste oss mer enn vi hadde måttet ut med uansett. Nå ble i tillegg den datoen vi egentlig ville reise på ledig, så nå har vi byttet til da og gleder oss til ferie.

minibolle mai 2012
Gammel 13-01-15, 08:16   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Etter å ha brukt ganske mange timer på å søke etter flybilletter+feireleilighet+leiebil og havnet på samme pris som vi må betale på Sunwing kan vi slå oss til ro med at det er dit vi skal, uten at det vil koste oss mer enn vi hadde måttet ut med uansett. Nå ble i tillegg den datoen vi egentlig ville reise på ledig, så nå har vi byttet til da og gleder oss til ferie.

Så bra!

Vi har landet på omtrent det samme som Sunving hver gang vi har bestilt selv. Da har vi reist sammen med noen, så det er har likevel gitt oss noe helt annet, men prisforskjellen har ikke vært betydelig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 08:25   #49
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Vi kjøpte flybilletter i november, 4000,- for oss fire med Norwegian direkte og på dagtid. 3000,- for leiebil i ti dager og hele 1800,- pr natt for et godt 4* leilighetshotell. Hotell er jaggu dyrt på Mallorca. Vi er vant med Italia, men i år fant vi bare billetter til Sardinia, Milano og Roma som ikke var billige.

Ferien vår koster 25 000,- for ti dager, 32.200,- hvis 14 netter. Og 50.000,- pluss leiebil hvis Sunwing. Sunwing hotellet er 5*.

Gammel 13-01-15, 09:50   #50
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oi, koster det det jeg kom opp med for 2 uker i august? Veldig flott hotell og sted da.
Vi var på besøk hos en nabo i gata som bodde på Ving sitt anlegg i Alcudia og det var fint senter.
Vi var jo på Mallorca i sommer og jeg synes også at hotell var veldig dyrt ift fastlands-Spania.
Vi landet på 5000,- mindre enn om vi skulle bestilt samme hotell til samme tid gjennom Ving.

Gammel 13-01-15, 10:12   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oi, koster det det jeg kom opp med for 2 uker i august? Veldig flott hotell og sted da.
Vi var på besøk hos en nabo i gata som bodde på Ving sitt anlegg i Alcudia og det var fint senter.
Vi var jo på Mallorca i sommer og jeg synes også at hotell var veldig dyrt ift fastlands-Spania.
Vi landet på 5000,- mindre enn om vi skulle bestilt samme hotell til samme tid gjennom Ving.

Vet ikke hva det koster i august, men kan bekrefte at det koster ut av det hvite i øyet.

Hadde vi vært tidligere ute kunne vi nok fått rimeligere flybilletter, men de kommer på minst 20.000 for oss fem til fastlandsspania og ferieleilighet/hus med god beliggenhet i to uker regner vi minst 30.000 for og så kommer leiebil på toppen med minst 10.000 (pluss tre bilstoler), og da er vi oppe i 60.000 som tett oppunder det vi må betale på sunwing. På Mallorca fant vi ikke passende ferieleilighet/hus.

minibolle mai 2012
Gammel 13-01-15, 10:46   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt samme opplevelse som deg, kokosbolle. "Alle på forum" sier at det er så mye billigere å bestille ferien selv og utenom charter. Jeg har ikke samme erfaring. Jeg finner ikke de billige flybillettene og hotellene som det snakkes om.

Vi bodde på Sunwing Alcudia da ungene var 4,5 og snart 2. Det var en alldeles super ferie. Eldste ble levert på barneklubb og elsket det. Og minste hadde masse av tumleplass. Det var ikke gratis, men det var ikke alternativene heller.

Gammel 13-01-15, 10:52   #53
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charter er ikke noe for oss, vi leier alltid leilighet eller hus og er for oss selv. Jeg finner alltid mye billigere ferier selv, men kanskje vi ikke er så kravstore på standard, kanskje vi er mer fleksible på avreisetidspunkter eller bytter? Jeg jobber med å lære ungene opp til å bli globetrottere, så de får finne seg i å lære seg å nyte flyplassventingens gleder, takle timer på fergekai eller akseptere å bo på litt pussige steder. Det blir jo alltid bra.

Gammel 13-01-15, 10:59   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Charter er ikke noe for oss, vi leier alltid leilighet eller hus og er for oss selv. Jeg finner alltid mye billigere ferier selv, men kanskje vi ikke er så kravstore på standard, kanskje vi er mer fleksible på avreisetidspunkter eller bytter? Jeg jobber med å lære ungene opp til å bli globetrottere, så de får finne seg i å lære seg å nyte flyplassventingens gleder, takle timer på fergekai eller akseptere å bo på litt pussige steder. Det blir jo alltid bra.

Vi må dra i fellesferien pga ferie i bhg og sfo da. Så det er liksom første hinder ift pris og tilgjengelighet på ledige ferieboliger. Vi ønsker i utgangspunktet ikke mellomlanding pga stresset det medfører. Ang. standard er jeg fleksibel, mannen er nok mer opptatt av det enn meg. Ungene bryr seg ikke så veldig, men de liker ikke steinete strender og det er upraktisk med steder uten strender osv. Vi vil helst bo i samme leilighet, men vi må ha minst to soverom for å bevare sjelefreden, haha. Vi hadde toroms for to år siden og det var et salig kaos å få lagt unger.

minibolle mai 2012
Gammel 13-01-15, 11:07   #55
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trenger leiebil som vi ikke leier av de mest lugubre firmaene og jeg synes en del av feriens glede er å bo bra. Ikke luksus, men bra. Jeg hadde andre krav da jeg reiste alene, men med familie blir det noe annet for meg.
Og det baller på seg i pris hver eneste gang jeg sjekker.
Vi har vært fleksible på mellomlanding hittil, men etter enormt dårlige erfaringer i Frankfurt i fjor kommer vi ikke til å være like fleksible igjen, i alle fall ikke med et ganske lite barn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:15   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg er fryktelig mye mer fleksibel nå enn da jeg hadde så små barn som Kokosbolle har. Så vi reiste på charter i den perioden. Og hadde supre ferier.

Nå har vi ferier hvor vi helt klart opplever litt mer, men alt til sin tid.

Gammel 13-01-15, 13:39   #57
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi ønsker i utgangspunktet ikke mellomlanding pga stresset det medfører.

Det er smart å unngå av miljøgrunner også. Hvis man først skal fly, brukes det mindre drivstoff på en direkteflyvning enn flyvning med mellomlandinger.

Gammel 13-01-15, 18:09   #58
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom til 65000,- for 14 dager om reisen er i august. Det blir fort penger av det..
Vi trenger ikke noe råflott standard når vi drar på tur. Det dyreste vi har betalt på 14dagers tur var siste tur, som ble på 28.000,- for fly og leilighetshotell til Mallorca. Ellers har feriene til fastlands-Spania ligget på opptil 23.000,- for fly og rekkehusleilighet, selv med leiebil. Synes det holder, jeg.

Gammel 14-01-15, 09:57   #59
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må også reise i fellesferien.
Jeg leier ikke av lugubre firmaer.
Jeg er prisbevisst når det gjelder leiebil, og siden vi også har små barn må vi ha to bilstoler og inntil nylig en pute.

Jeg bruker Momondo til å finne fly og Housetrip til å finne hus. For 65 000 kunne jeg blitt i Kroatia i mange uker.

Gammel 14-01-15, 10:06   #60
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi hadde lyst til å dra til Mallorca i år og da ble det slik gitt. Ja, vi betaler mer for direktefly, beliggenhet direkte på stranda ++, men når vi først må ut med en stor sum likevel synes vi det er verdt det å legge de ekstra kronene i det.

Jeg kikket også på Kroatia, siden jeg godt kunne tenke meg å reise dit, men fant ikke noe egnet dessverre.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.