|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Føkk it. Nå er det utsolgt.
![]() |
#42 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Og vips var det ledig 3 dager før vi egentlig ville dra, og vi har booket.
![]() |
#43 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Gratulerer med ferievalg. Det blir nok en god familieferie.
![]() |
#45 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Vi orker ikke charterhoteller hverken med pris eller kampen om solsengene, og med tre unger synes jeg charter er alt for dyrt. Så vi foretrekker leilighet og leiebil. Og Alcudia er bare en turistfelle synes jeg da, men det er smak og behag. Gamle byen i Alcudia er koselig da. Vi var på Mallorca i fjor sommer, og det er en fantastisk øy og oppleve om en kommer seg litt rundt. Dere kan få en flott ferie der. De snakket om på God morgen Norge i dag at veldig mange bestilte sommerferien i januar, så ting kan nok fort bli utsolgt. Vi bestilte sommerferien her for et par måneder siden når flybilletter ble lagt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passe aktiv
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Vi ønsket dette leilighetshotellet på Mallorca, men det ble fullbooket for juli og halve august allerede i november.
![]() |
#47 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Etter å ha brukt ganske mange timer på å søke etter flybilletter+feireleilighet+leiebil og havnet på samme pris som vi må betale på Sunwing kan vi slå oss til ro med at det er dit vi skal, uten at det vil koste oss mer enn vi hadde måttet ut med uansett. Nå ble i tillegg den datoen vi egentlig ville reise på ledig, så nå har vi byttet til da og gleder oss til ferie.
![]() |
#48 |
I mål
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?
Så bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passe aktiv
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Vi kjøpte flybilletter i november, 4000,- for oss fire med Norwegian direkte og på dagtid. 3000,- for leiebil i ti dager og hele 1800,- pr natt for et godt 4* leilighetshotell. Hotell er jaggu dyrt på Mallorca. Vi er vant med Italia, men i år fant vi bare billetter til Sardinia, Milano og Roma som ikke var billige.
![]() |
#50 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Oi, koster det det jeg kom opp med for 2 uker i august? Veldig flott hotell og sted da.
![]() |
#51 |
Har bakt søte kaker
|
Vet ikke hva det koster i august, men kan bekrefte at det koster ut av det hvite i øyet.
![]() |
#52 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Jeg har helt samme opplevelse som deg, kokosbolle. "Alle på forum" sier at det er så mye billigere å bestille ferien selv og utenom charter. Jeg har ikke samme erfaring. Jeg finner ikke de billige flybillettene og hotellene som det snakkes om.
![]() |
![]() |
#53 |
Epikur
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Charter er ikke noe for oss, vi leier alltid leilighet eller hus og er for oss selv. Jeg finner alltid mye billigere ferier selv, men kanskje vi ikke er så kravstore på standard, kanskje vi er mer fleksible på avreisetidspunkter eller bytter? Jeg jobber med å lære ungene opp til å bli globetrottere, så de får finne seg i å lære seg å nyte flyplassventingens gleder, takle timer på fergekai eller akseptere å bo på litt pussige steder. Det blir jo alltid bra.
![]() |
#54 |
Har bakt søte kaker
|
Vi må dra i fellesferien pga ferie i bhg og sfo da. Så det er liksom første hinder ift pris og tilgjengelighet på ledige ferieboliger. Vi ønsker i utgangspunktet ikke mellomlanding pga stresset det medfører. Ang. standard er jeg fleksibel, mannen er nok mer opptatt av det enn meg. Ungene bryr seg ikke så veldig, men de liker ikke steinete strender og det er upraktisk med steder uten strender osv. Vi vil helst bo i samme leilighet, men vi må ha minst to soverom for å bevare sjelefreden, haha. Vi hadde toroms for to år siden og det var et salig kaos å få lagt unger.
![]() |
#55 |
I mål
|
Vi trenger leiebil som vi ikke leier av de mest lugubre firmaene og jeg synes en del av feriens glede er å bo bra. Ikke luksus, men bra. Jeg hadde andre krav da jeg reiste alene, men med familie blir det noe annet for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg kjenner at jeg er fryktelig mye mer fleksibel nå enn da jeg hadde så små barn som Kokosbolle har. Så vi reiste på charter i den perioden. Og hadde supre ferier.
![]() |
![]() |
#57 |
This is normal!
|
Det er smart å unngå av miljøgrunner også. Hvis man først skal fly, brukes det mindre drivstoff på en direkteflyvning enn flyvning med mellomlandinger.
![]() |
![]() |
#58 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Jeg kom til 65000,- for 14 dager om reisen er i august. Det blir fort penger av det..
![]() |
#59 |
Epikur
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Vi må også reise i fellesferien.
![]() |
#60 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?Vi hadde lyst til å dra til Mallorca i år og da ble det slik gitt. Ja, vi betaler mer for direktefly, beliggenhet direkte på stranda ++, men når vi først må ut med en stor sum likevel synes vi det er verdt det å legge de ekstra kronene i det.
![]() |
|
|