|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?
Jeg fikk anbefalt å reise til Stirling av fastboende i Edinburgh, og tok en dagstur med toget og angret ikke. Virkelig hyggelig liten by. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Henger i tråden for tips!
|
|
|
#26 |
|
Ad astra
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?The Whiskey Experience; http://www.scotchwhiskyexperience.co...rant/index.php
|
|
|
#27 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Åh, Edinburgh!
|
|
|
#29 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Henger også - flybilletter bestilt! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Audacious
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Min yndlingskafé i hele verden er i Edinburgh. Men det er typisk sted å henge med bok, te og (fantastiske) kaker, de har ikke salater og sandwiches og sånt. Den heter Love Crumbs, og adressen er 155 West Port.
|
|
|
#32 |
|
Audacious
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Jeg synes Portobello er litt kjedelig, men jeg har ikke vært der på sommeren. Da er det nok mer liv og litt mindre forblåst.
|
|
|
#33 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Vi drar i Februar, hva anbefales på den tiden? Regner egentlig med at det er surt og kaldt overalt, men vi tar med varme klær. Kan man ta med barn på sånn whiskey-tour? ( |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Acsa: been there!
|
|
|
#35 |
|
Audacious
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?
Stockbridge? Mye viktorianske hus.
|
|
|
#39 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Edinburgh har en nydelig botanisk hage. Vi gikk ut dit fra sentrum og det var også en fin tur med mange gamle hus. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Epikur
|
Sv: Hva må vi ikke gå glipp av i Edinburgh?Vi, kvinne (39) og datter (11) var på det skotske nasjonalmuseet og det var staselig! I tillegg til Edinburgh Castle, som vi brukte en hel dag på (vel verdt!), var vi på Scottish National Gallery og så Rodins "The Kiss". Jeg synes den statuen er så utrolig vakker. Og når man vet at dette er den Francesca da Rimini, arrangert gift med Giovanni Malatesta, som er vilt forelsket i sin manns bror, Paolo, og at de snart skal dø for Giovannis hånd, så blir hele opplevelsen av den skjebnesvanger og intens.
|
![]() |
|
|