|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sv: Bra 'dame'-serie på Netflix?
Selvfølgelig gjør det det. Man trenger ikke ha markedsføringsjobb eller -utdannelse for å vite/skjønne såpass.
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det hadde nok vært en skikkelig höydare om GoT hadde blitt markedsført som "manneserie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg mente ikke å si at du ikke skjønte det, men at man da må jobbe med denne typen klisjéer hele tiden.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
Ok, da skjønner jeg. Nå er jo det å spille på stereotypier eller ikke også et valg man gjør når man har noe å selge. Jeg prøver bevisst å unngå produkter/merker der man spiller på kjønn i reklamen, men så lite som jeg shopper, merkes det nok ikke på salget.
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
Man prøver jo så godt man kan å støtte seg på fakta. Det er numerisk høyere sannsynlighet for at en kvinne på 35 med to barn som jobber og trener, går på apoteket for å kjøpe en hodepinetablett, enn en mann på 74 som er opptatt av bridge. Det betyr ikke nødvendigvis at man stereotyper reklamen (vel, oftest), men at man velger hvem som skal se den.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jo litt interessant, hvordan er "oppskriften" på å vinkle en reklame mot kvinner? Er det mulig å si noe om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|