Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En barneredningsvesttråd ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-07, 20:31   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Må han? Hvis han er 14,9, er det bedre med 5-15 enn 10-25? :domm som et brø:

Husk på at gutten ikke veier 14,9 i vannet, hvis det er det han veier vanligvis. Vekten av våte klær, våt bleie og eventuelt våte sko må også inn i regnskapet. 5–15 kg er nemlig vekten som barnet har i vannet, ikke vekten man har på badevekten hjemme.

Og jeg ville heller brukt en vest som var et kg for stor enn et kg for lite, uten at jeg kan dokumentere det med annet enn synsing.

Det vil si, jeg tenker litt logisk også altså: Slik jeg ser det, er prioritet nr. 1 at ungen flyter. Hvis ikke det kravet overholdes, er vesten 100 % ubrukelig. Det er ønskelig om den snur ungen rett vei, er komfortabel og morsom å se på og gjerne ringer etter ambulansehelikopter på egen hånd i tillegg, men hvis den ikke flyter, har den overhodet ingen hensikt. En vest som er for stor vil i alle fall flyte. (Men det er selvsagt ikke bra å ha en vest som er alt for stor. Jeg snakker om de tilfellene der valget av en eller annen grunn står mellom et kilo for mye eller for lite, altså.)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vi trenger en fiskeklasksmiley.

Enjoy!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:35   #62
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:37   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:39   #64
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg ville heller brukt en vest som var et kg for stor enn et kg for lite, uten at jeg kan dokumentere det med annet enn synsing.

Ettersom jeg har svimet noe så innmari, så er egentlig problemet løst. Vesten går fra 10-25 kg.

Gammel 29-05-07, 20:48   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enjoy!

Jeg må bare presisere at denne ikke er lagt inn som FP-smiley. Jeg er ikke moderator og kan ikke bestemme hvilke smileyer som skal inn, men dette er ikke første gangen en slik etterlyses, så nå har jeg laget en egen smileytiggetråd, som jeg oppfordrer alle til å signere på. Ja til mer fiskedasking på FP!

Gammel 29-05-07, 20:52   #66
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk på at gutten ikke veier 14,9 i vannet, hvis det er det han veier vanligvis. Vekten av våte klær, våt bleie og eventuelt våte sko må også inn i regnskapet. 5–15 kg er nemlig vekten som barnet har i vannet, ikke vekten man har på badevekten hjemme.

Denne helgen skulle vi en tur ut med båten til noen slektninger. De kom da med en redningsvest til guttungen, som var fra 15 kg og oppover. Jeg nektet å ta med guttungen, fordi han veier kun 10 kg. Jeg ble da anklaget for å være hysterisk. Var jeg det da, altså? Hadde det ikke vært noe problem?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:30   #67
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller ikke brukt en vest som ikke passet når de er så små, Monsoon. Det er litt annerledes når de er 6-7 og nesten svømmedyktig og en kilo eller to unna vektgrensen. Men her var det jo reell fare for at han faktisk kunne blitt liggende med hodet under vann, fordi den altfor store vesten kunne flyte opp mens han ble hengende igjen nederst, på en måte. For ikke å snakke om at han kanskje kunne glidd ut av den?

Sist redigert av Miss Norway : 29-05-07 kl 23:36.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:42   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne helgen skulle vi en tur ut med båten til noen slektninger. De kom da med en redningsvest til guttungen, som var fra 15 kg og oppover. Jeg nektet å ta med guttungen, fordi han veier kun 10 kg. Jeg ble da anklaget for å være hysterisk. Var jeg det da, altså? Hadde det ikke vært noe problem?

Fem kg er ganske mye for en som bare veier 10 kg. Jeg hadde trolig reagert som du. En ting er at vestens flyteelement helt sikkert hadde holdt ham flytende, en annen sak er, som Miss Norway sier, at den kanskje er fysisk for stor til han, slik at man ikke kunne garantere at den holdt seg på i en katastrofesituasjon.

Gammel 30-05-07, 23:08   #69
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi har denne til begge jentene, og den synes jeg faktisk har vært veldig bra! Til begge; puddingen beveget seg helt greitt i den i fjor (men så var jo hun nesten to da).

Denne kjøpte vi i dag. Virket fin på henne, hun beveget seg fint. 2 år er hun.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:11   #70
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

OK, så da bør vi kanskje bytte den vi kjøpte i dag?
Lille Mandarin er ca 11 kilo og vi kjøpte en som var fra 5-15 kilo. Dels pga den passet henne så bra (hun er veldig tynn), og dels fordi vi får flere barn som kan ha denne når den ikke er passelig lengre (til neste år regner jeg med).

Ville dere byttet den i 10-25 kilo?

Gammel 31-05-07, 00:20   #71
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

OK, så da bør vi kanskje bytte den vi kjøpte i dag?
Lille Mandarin er ca 11 kilo og vi kjøpte en som var fra 5-15 kilo. Dels pga den passet henne så bra (hun er veldig tynn), og dels fordi vi får flere barn som kan ha denne når den ikke er passelig lengre (til neste år regner jeg med).

Ville dere byttet den i 10-25 kilo?

Hvis dere uansett har noen andre som skal ta over vesten neste år, ville jeg beholdt den. Passform er viktig, og vesten holder ganske sikkert minst et år. (De veier ikke fire kg mer om de er våte, det nekter jeg å tro.)

Gammel 31-05-07, 00:22   #72
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandarin: Niks - behold den! Den kan vare lenge ennå.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:39   #73
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi har denne til begge jentene, og den synes jeg faktisk har vært veldig bra! Til begge; puddingen beveget seg helt greitt i den i fjor (men så var jo hun nesten to da).

Noen som vet hva denne heter og om den selges på nett?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:44   #74
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Den kjøpte jeg på Coop Obs! i går. Husker ikke hva den heter dessverre. Men kan sjekke når jeg kommer hjem. Det er Helly Hansen ihvertfall.

Gammel 04-06-07, 20:53   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den dere viser bilde av her, den er mer oransje enn rød, sant? Jeg har sett en som ligner, men den er ikke så rød som den på bildet her.

Hva er best når ungen har bikka 20 kg og nærmer seg seks år? Jeg vet at babyvesten går til 25 kg, men den er fysisk for liten til henne, vi har prøvd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:21   #76
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hva er best når ungen har bikka 20 kg og nærmer seg seks år? Jeg vet at babyvesten går til 25 kg, men den er fysisk for liten til henne, vi har prøvd.

De minste mine har vest fra 15 - 30 kg. Vanlig vest med stropp i skrittet. Baltic, gode vester og sitter godt på kroppen til de to som er ganske tynne.

Gammel 06-06-07, 10:32   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Link.

Denne finnes i 5-15 kg og 10-25 kg.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Se linken, daffy.
Denne har jeg altså kjøpt til mine 2; 5-15 og 10-25. Nå er det bare å mate Knøttet så hun blir 5 kg!

Det er for øvrig lett å få tak i den minste varianten brukt på FINN, men ikke den største. :deler:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:58   #78
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Den dere viser bilde av her, den er mer oransje enn rød, sant?

Den er oransje med røde "prikker". Men på Helly Hansens side ser det ut som om de har den som bare oransje også.

Sist redigert av Pelen : 06-06-07 kl 11:10.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.