|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bedreviter
|
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...
Husk på at gutten ikke veier 14,9 i vannet, hvis det er det han veier vanligvis. Vekten av våte klær, våt bleie og eventuelt våte sko må også inn i regnskapet. 5–15 kg er nemlig vekten som barnet har i vannet, ikke vekten man har på badevekten hjemme.
Enjoy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Protonterapeut
|
Ettersom jeg har svimet noe så innmari, så er egentlig problemet løst. Vesten går fra 10-25 kg.
![]() |
#65 |
Bedreviter
|
Jeg må bare presisere at denne ikke er lagt inn som FP-smiley. Jeg er ikke moderator og kan ikke bestemme hvilke smileyer som skal inn, men dette er ikke første gangen en slik etterlyses, så nå har jeg laget en egen smileytiggetråd, som jeg oppfordrer alle til å signere på. Ja til mer fiskedasking på FP! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...Jeg ville heller ikke brukt en vest som ikke passet når de er så små, Monsoon. Det er litt annerledes når de er 6-7 og nesten svømmedyktig og en kilo eller to unna vektgrensen. Men her var det jo reell fare for at han faktisk kunne blitt liggende med hodet under vann, fordi den altfor store vesten kunne flyte opp mens han ble hengende igjen nederst, på en måte. For ikke å snakke om at han kanskje kunne glidd ut av den?
Sist redigert av Miss Norway : 29-05-07 kl 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bedreviter
|
Fem kg er ganske mye for en som bare veier 10 kg. Jeg hadde trolig reagert som du. En ting er at vestens flyteelement helt sikkert hadde holdt ham flytende, en annen sak er, som Miss Norway sier, at den kanskje er fysisk for stor til han, slik at man ikke kunne garantere at den holdt seg på i en katastrofesituasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
godt brukt
|
OK, så da bør vi kanskje bytte den vi kjøpte i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Bedreviter
|
Hvis dere uansett har noen andre som skal ta over vesten neste år, ville jeg beholdt den. Passform er viktig, og vesten holder ganske sikkert minst et år. (De veier ikke fire kg mer om de er våte, det nekter jeg å tro.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Noen som vet hva denne heter og om den selges på nett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...Den dere viser bilde av her, den er mer oransje enn rød, sant? Jeg har sett en som ligner, men den er ikke så rød som den på bildet her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ekstremt trøtt
|
De minste mine har vest fra 15 - 30 kg. Vanlig vest med stropp i skrittet. Baltic, gode vester og sitter godt på kroppen til de to som er ganske tynne.
![]() |
#77 |
Prettiest mess ever seen
|
Se linken, daffy.
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Den er oransje med røde "prikker". Men på Helly Hansens side ser det ut som om de har den som bare oransje også. Sist redigert av Pelen : 06-06-07 kl 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|