Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-15, 15:47   #301
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Jeg synes diskusjonen om hvor det er verst og best er et blindspor og er mest interessert i hvorfor foreldregenerasjonen godtar dette. 13000 kr er mer enn sønnen min på snart 11 har på konto - og han har ikke brukt en krone i hele sitt liv (kronisk sparer). Det er altså alle pengene han har fått til jul, dåp, 17. mai, ukepenger, osv i hele sitt liv. Rett og slett en helt vanvittig pengesum å la en tenåring disponere fritt - uansett hva det skulle brukes til.

Gammel 06-02-15, 15:50   #302
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 15:53   #303
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg synes diskusjonen om hvor det er verst og best er et blindspor og er mest interessert i hvorfor foreldregenerasjonen godtar dette. 13000 kr er mer enn sønnen min på snart 11 har på konto - og han har ikke brukt en krone i hele sitt liv (kronisk sparer). Det er altså alle pengene han har fått til jul, dåp, 17. mai, ukepenger, osv i hele sitt liv. Rett og slett en helt vanvittig pengesum å la en tenåring disponere fritt - uansett hva det skulle brukes til.

Enig!

Min 10-åring har endel mer enn det på konto, de kan ikke brukes før hun er 18. Jeg håper hun da skjønner at de ikke er ment til slike ting, men til noe fornuftig som bolig el.

Gammel 06-02-15, 15:55   #304
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men hvis vi snakker om vesker så tror jeg det er et forholdsvis lite segment som kjøper i denne priskategorien.

Jeg kjenner imidlertid flere som lar tenåringene sine kjøpe seg Mac som de har spart til i mange år. De koster vel lett 13 000 kr. Synes du det er galskap også?

Gammel 06-02-15, 15:57   #305
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men hvis vi snakker om vesker så tror jeg det er et forholdsvis lite segment som kjøper i denne priskategorien.

Jeg kjenner imidlertid flere som lar tenåringene sine kjøpe seg Mac som de har spart til i mange år. De koster vel lett 13 000 kr. Synes du det er galskap også?

Ja.

Gammel 06-02-15, 16:23   #306
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men jeg tror vel og at det sikkert kan variere voldsomt fra en skole til en annen, også i samme nabolag.

Det er jo sånt som kan variere voldsomt fra klasse til klasse også, ikke bare fra nabolag til nabolag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 17:37   #307
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste her skal få kjøpe Mac til konfpengene, men jeg vurderer det som noe han trenger. Han har mye skolearbeid som er vanskelig å løse via iPad, og min jobbpc gir tilgang til en del sensitiv info som jeg ikke liker at han, i teorien, kan ha tilgang til når han låner den. Jeg satser på at vi finner en litt rimelig Mac, slik at ikke summen blir for hårreisende. Han har ønsket seg Mac i 4 år, så nå tenker jeg at han har lengtet lenge nok. For meg er det forskjell på veske til 10.000 og datamaskin til samme sum, og det har ingenting med jente/gutteting å gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 17:48   #308
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eldste her skal få kjøpe Mac til konfpengene, men jeg vurderer det som noe han trenger. Han har mye skolearbeid som er vanskelig å løse via iPad, og min jobbpc gir tilgang til en del sensitiv info som jeg ikke liker at han, i teorien, kan ha tilgang til når han låner den. Jeg satser på at vi finner en litt rimelig Mac, slik at ikke summen blir for hårreisende. Han har ønsket seg Mac i 4 år, så nå tenker jeg at han har lengtet lenge nok. For meg er det forskjell på veske til 10.000 og datamaskin til samme sum, og det har ingenting med jente/gutteting å gjøre.

Hvorfor gjelder andre prinsipper her i forhold til billig versus dyrt? Man får vel en fin laptop som fungerer utmerket til samme formål for en brøkdel av prisen til en Mac?

Jeg leste skiutstyr tråden også og trodde nesten ikke det jeg leste av hva folk bruker på skiutstyr i tusenkronerklassen. (For meg helt uforståelig, noe man bruker noen uker i året mot ei veske som man bruker hver dag - komplett uforståelig).

Gammel 06-02-15, 17:55   #309
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Men for all del, jeg synes det er helt greit jeg at ungdom kjøper seg MAC om de har spart til. Men når man i den ene øyeblikket argumentere for at ei veske til 200 kr tross alt har samme nytte som ei veske til 10 000 kr så gjelder vel samme prinsippet for en lap-top til skolebruk?

Poenget mitt her er jo at man betaler for detaljene, om det er ei veske eller en MAC. Samme med iPhone. Vi går vel ikke rundt med iPhoner fordi de er kvalitetsmessige bedre mobiltelefoner.

Gammel 06-02-15, 17:55   #310
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Datamaskindiskusjon oppleves alltid litt snodig for meg, for det har vært overskuddsvare i heimen i årevis. Så når folk tenker sånn om datamaskiner, hva tenker de vel om oss. Vi har vel 11 datamaskiner pr. i dag. Men det sier faktisk nada om økonomisk situasjon, bare om tilfeldigheter på livets vei.

Men for all del, jeg synes det er helt greit jeg at ungdom kjøper seg MAC om de har spart til. Men når man i den ene øyeblikket argumentere for at ei veske til 200 kr tross alt har samme nytte som ei veske til 10 000 kr så gjelder vel samme prinsippet for en lap-top til skolebruk?

Poenget mitt her er jo at man betaler for detaljene, om det er ei veske eller en MAC. Samme med iPhone. Vi går vel ikke rundt med iPhoner fordi de er kvalitetsmessige bedre mobiltelefoner.

Apple har blitt merkevare, men ja du får en like god PC til lavere pris. Så det handler om hva man synes er kult. Når det gjelder mobiltelefon er det nok en motegreie for unge. Personlig er det grensesnittet som gjør at jeg til tross for at jeg vet den har svakheter i forhold til Android-modeller, fortsatt sverger til iPhone.

Sist redigert av Dronningen : 06-02-15 kl 18:00.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 18:15   #311
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Helt enig. Kunne ikke falle meg å bytte iPhonen selv om prisen på den i forhold til andre mobiler jo er helt hårreisende.

Gammel 06-02-15, 20:34   #312
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er aldeles komisk hvor sykelig opptatt enkelte er av hva andre velger å bruke penger på.

Hvorfor er det komisk? Stort forbruk er jo en veldig stor miljøtrussel og press om ting/klær er vanskelig for veldig mange. Status,penger og makt har vel vært oppe til debatt i alle samfunn til alle tider.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 20:38   #313
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo sånt som kan variere voldsomt fra klasse til klasse også, ikke bare fra nabolag til nabolag.

Helt sikkert.

Gammel 06-02-15, 20:39   #314
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er enig med deg der.

Gammel 06-02-15, 20:40   #315
millact

Standard

Helt enig. Kunne ikke falle meg å bytte iPhonen selv om prisen på den i forhold til andre mobiler jo er helt hårreisende.

Jeg har en iphone 5 fordi en venninne kjøpte den billig til meg fra USA. Den er brukt i et år, for en møkkatelefon! Neste gang blir det noe annet.

Gammel 06-02-15, 22:09   #316
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg ønsker meg denne

Har en som ligner i annen farge, og den betalte jeg vel 4000 for.

For en fantastisk veske, hvor i Oslo kan jeg se den live? Bill.merk: Har brukt en 299,- veske fra H&M i 2 år, ser fortsatt så godt som ny ut.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 22:16   #317
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er aldeles komisk hvor sykelig opptatt enkelte er av hva andre velger å bruke penger på.

Saken er vel mer at gruppen andre som velger å bruke penger er for stor. At ungdommer ned i 14 års alderen sier at de føler seg presset til å kjøpe luksusvarer. At det går så langt at Fattighuset tigger CG parkas til tenåringsjente.

Men ellers enig i at vi trenger mye mer " det må de selv om" som danskene sier. Men jeg får piggene ute hvis noen forteller meg at jentene mine skal være kledd og utstyrt som aksjemegler om 5 år, fordi alle andre har. Da vil jeg gjerne alliere meg med de foreldrene som sier nei, dette har vi ærlig talt ikke råd til.

Gammel 07-02-15, 00:35   #318
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og mine barn på Oslo vest ville ikke kjent igjen en merkeveske om de så den (7, 10 og 12 år). Jeg tror ikke helt de forstår konseptet "merke", en gang. Det er lommer av ulike interesser overalt.

Jepp.

Gammel 07-02-15, 12:02   #319
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Lest denne?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:24   #320
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg fått en ny veske som kostet £185. Det er den dyreste vesken jeg noen gang har eid. Jeg håper den kommer til å vare i mange år.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.