Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Å parkere på HC-parkeringen!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-15, 21:48   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å parkere på HC-parkeringen!

Jeg synes akkurat HC-plasser som oftest brukes til akkurat det de er ment for. Føler ikke at så mange parkerer galt der. Synes familieparkeringen er verre, men det er jo sånn sett mindre alvorlig, bare provoserende. Glemmer aldri familien som bestod av type bestemor, mor, far og et barn på 20 år som svingte inn på familieparkeringen på Ikea. Tror de spurte meg om den var ledig eller noe, og da sa jeg at ja, men det er jo en familieparkering- hvorpå en av dem sa friskt "Jaja, vi er jo en familie" og slang bilen inn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:12   #2
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes akkurat HC-plasser som oftest brukes til akkurat det de er ment for. Føler ikke at så mange parkerer galt der. Synes familieparkeringen er verre, men det er jo sånn sett mindre alvorlig, bare provoserende. Glemmer aldri familien som bestod av type bestemor, mor, far og et barn på 20 år som svingte inn på familieparkeringen på Ikea. Tror de spurte meg om den var ledig eller noe, og da sa jeg at ja, men det er jo en familieparkering- hvorpå en av dem sa friskt "Jaja, vi er jo en familie" og slang bilen inn.

Må le kjenner jeg. Blir bare "full av flir" av sånt, og klarer ikke helt å irritere meg. (Ang familieparkeringene altså.)

Men når det er sagt så har jeg og min mann virkelig lært å sette pris på disse parkeringene for familier altså. Det er utrolig deilig å ha plass nok til å få ut ungen, og sette sammen vogna uten å være i akutt fare for å bli påkjørt av andre i parkeringshuset altså. Men de stedene (eller egentlig DET stedet, som er det som før het Ibsen parkeringshus i Oslo) vi bruker den type parkering, står det tydelig på skiltene at det gjelder KUN for biler med synlig barnesete i bilen. Hvis man ikke har det, kan man risikere å få bot. Synes egentlig det er fair altså. Det har jo resultert i at vi ikke har kunnet parkere der alltid, feks når vi har planlagt for bare å sette bilsetet til snuppa på vognhjulene fordi vi bare er ute i et raskt ærend, men det lever vi fint med.

Gammel 07-02-15, 22:13   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Må le kjenner jeg. Blir bare "full av flir" av sånt, og klarer ikke helt å irritere meg. (Ang familieparkeringene altså.)

Jeg irriterer meg heller ikke noe særlig, og bruker ikke så ofte disse parkeringene selv heller, men akkurat den gangen kjente jeg bare at jeg ble målløs over at det går an å være så frekk rett foran andre mennesker. At man ønsker å vedkjenne seg å si noe slikt liksom.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:15   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg irriterer meg heller ikke noe særlig, og bruker ikke så ofte disse parkeringene selv heller, men akkurat den gangen kjente jeg bare at jeg ble målløs over at det går an å være så frekk rett foran andre mennesker. At man ønsker å vedkjenne seg å si noe slikt liksom.

Ja, det er jeg jo egentlig enig i. Folk er seg selv nærmest stort sett, det bevises jo gang på gang. (Også jeg innimellom, det skal innrømmes... )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.