|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Når jeg ser nummeret, og det er noen jeg kjenner sier jeg bare "Hallo", "Hei" eller ett eller annet fjasegreie, og om det er muslimer, sier jeg "Salaam aleikum". Om det er skjult nummer, sier jeg "Hei det er Nabbe". |
|
|
|
|
|
#42 |
|
intro
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?
Det hender det jeg gjør også - og da har jeg iblant fått et forklaringsbehov i etterkant.
|
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Har bare mobil og de nr som er lagret kommer jo opp hvem det er
|
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg svarer stort sett med "Hei, det er [fornavn]", både hjemme og på jobb. På jobb svarer jeg forresten med "[Firma], det er [fullt navn]" hvis det er et ukjent eksternt nummer. På mobilen, der jeg har nummervisning, svarer jeg ofte bare "hei" hvis det er noen jeg kjenner.
|
|
|
#45 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier bare "hallo", jeg. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Der har du meg.
|
|
|
#47 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier hallo. Jeg regner med at folk vet at det er meg de ringer til.
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Hvis jeg kjenner nr., er det som oftest "Hei (navnet)" Hvis jeg blir glad, kan jeg svare med "Hei og hopp" eller noe annet dumt, og hvis jeg ikke kjenner nr. svarer jeg med "Hei, det er alfaCharlie." |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier "Hallo det er Kif". (Jeg bruker nicket, jeg har ingen venner IRL
|
|
|
#51 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?"Hallo det er Tuneland" sier jeg. Jeg sier det visst litt utydelig av og til, for jeg har fått kommentarer på hvorfor jeg sier hallo til meg selv - de tror jeg sier "Hallo Tuneland".
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Egentlig kunne jeg faktisk ha svart med "alfaCharlie" i stedetfor mitt IRL-navn. De eneste i min omgangskrets som hadde stusset på det hadde vel vært eldre slektninger. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier "hei, det er Valentina".
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 31-05-07 kl 19:10. Årsak: Måtte |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Audacious
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg presenterer meg i hustelefonen og hvis det er et ukjent nummer på mobilen. Når det er et kjent nummer på mobilen (eller rettere sagt et navn) så føler jeg egentlig at vedkommende da har introdusert seg, derfor sier jeg bare "Hei!".
|
|
|
#55 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?"Ja?" om det er skjult nummer |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har prøvd det, altså å svare med etternavn på jobben. Det føltes fullstendig kunstig. Er det bare en vanesak, Veronal? |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg ser alltid på nummeret før jeg tar telefonen (har kun mobil), og er nummeret kjent sier jeg "Ja, hallo?". Er det derimot ukjent, sier jeg "Hallo, det er MokkMokk?" |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Protonterapeut
|
Da skulle du hørt meg for mange år siden:
|
|
|
#60 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Hvis det er noen jeg kjenner godt sier jeg som regel bare "Hallo", "Hei du!", eller lignende. Er det noen jeg ikke kjenner (nummeret til), så sier jeg "Hei, det er gurgle".
|
![]() |
|
|