Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du sagt noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 14:43   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du sagt noe?

Jeg forstår liksom ikke at dersom man har så innmari lyst på bollen til en kollega, så kan man da vel spørre om å få/kjøpe på en ok måte? Da ville i alle fall jeg gitt vedkommende en bolle med en gang.

Gammel 31-05-07, 14:53   #62
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

På den andre siden så må det få lov til å la være å ta opp enkelte konflikter. Jeg tipper at safran bare valgte å la det gå, og kommer neppe til å gå og gnage på dette i ettertid (annet enn at neste gang hun kjøper boller så spiser hun alle på en gang eller gjemmer dem bort). Jeg er tilhenger av å velge mine kamper, fordi jeg rett og slett ikke orker å være i konflikter hele tiden, det koster mer enn det smaker.

Du tipper rett.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da kunne du jo sagt det: "Jøss, har du tatt matpakken min du da?, jeg håper det smakte, for jeg har ikke tatt med meg annen mat i dag".

Ja, jeg kunne jo sagt det. Og jeg kunne sagt mye annet. Jeg kjøpte meg heller en grov baguett på vei ut, et par timer senere. Gjør hun det igjen, kommer jeg til å si noe. Jeg er villig til å ta det som en distré glipp. Vi satt tross alt med ganske heavy tankevirksomhet, og hun er noe fjern til tider.

Det verste er jo at hun kom med en kjempebaguett fra Deli'n da vi startet arbeidet, bare en time før. Den hadde hun spist opp, så jeg tipper bollen min ble ansett som dessert.

Gammel 31-05-07, 14:54   #63
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da kunne du jo sagt det: "Jøss, har du tatt matpakken min du da?, jeg håper det smakte, for jeg har ikke tatt med meg annen mat i dag".

Det var en passende ting å si da ja.

Gammel 31-05-07, 15:07   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde blitt så overrasket at jeg bare hadde blitt sittende og gape jeg. Makan til frekkkhet, da! Så tror jeg kanskje jeg etter en stund hadde slengt en kommentar om at "håper bolla smakte, da..."

Gammel 31-05-07, 15:14   #65
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Dette er det frekkeste og – unnskyld – noe av det sykeste jeg har hørt nesten. Jeg hadde ikke turt å spørre en gang. Dette var dine boller.
Det er nesten så jeg har problemer med å tro det er sant (men siden det er du, safran, så tror jeg deg, atlså...)
Fullstendig sprøtt. Hun må ha vært sterkt kommunistisk anlagt!

Gammel 31-05-07, 15:55   #66
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville nok gjort som mange andre - blitt så forundret at jeg hadde ikke sagt noe. Det føles liksom litt kjipt å være sur for en liten bolle også... Jeg hadde nok samlet det langt bar i min "erfaringslogg" om den personen, og nok blitt litt sur og lei av den personen hvis det skjedde mange slike ting.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Er det ikke bedre å si at man synes det er en smule over streken enn å gå rundt å være "kjerring" å "tenke sitt", da?
Jeg mener det er mye mer "ærlig". Kall det gjerne realt.
For meg blir det feil å gå rundt å skule på noen i stedet for å ta opp ting på en ordentlig måte.

Jeg er forsåvidt enig med deg i det. Samtidig føles det vanskelig å "ta opp" all verdens småsaker også. Jeg synes det er lettere å ta opp ting som virkelig er noe, enn ting som er prinsippsaker. Feks hadde jeg kjøpt meg lunch på bakern til 50-60 kr og jeg hadde kommet over at noen satt å spiste på det, så hadde overtrampen vært såpass tydelig at det hadde vært lettere å reagere enn for en bolle.

Problemet er at det finnes folk synes alt er greit så lenge andre ikke sier ifra, men de tåler ikke at andre sier i fra... Jeg kjenner noen slike folk og det er problematisk. Det er noe med at de ikke skjønner "prinsipper". De skjønner ikke at man reagerer på at noen tar noe uten å spørre, de synes du er kjip som ikke kan avgi en bolle en gang.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 17:11   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært en vanlig bolle hadde jeg nok reagert som deg, men hadde det vært en bolle med sjokoladebiter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 17:28   #68
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg verner om bollene mine og ville nok ikke latt den være ubevoktet, men sett fra et akademisk perspektiv: Jeg ville ikke turt å anklage, all den stund det teoretisk sett kunne vært en annen tyv på ferde, og kvinnemennesket kunne ha kjøpt sin egen bolle. Så jeg ville spurt henne: "Så du hvem som rappet bollen min?"

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 17:36   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg verner om bollene mine og ville nok ikke latt den være ubevoktet, men sett fra et akademisk perspektiv: Jeg ville ikke turt å anklage, all den stund det teoretisk sett kunne vært en annen tyv på ferde, og kvinnemennesket kunne ha kjøpt sin egen bolle. Så jeg ville spurt henne: "Så du hvem som rappet bollen min?"

Veldig subtil og fin løsning.

Gammel 31-05-07, 18:13   #70
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det ville jo vært den mest effektive løsningen.

Gammel 31-05-07, 18:15   #71
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg muligens ville ha begynt å le. Det er jo så til de grader ukorrekt oppførsel at det nesten blir komisk.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:42   #72
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sånne episoder blir jeg helt satt ut av også. Blir sittende og måpe over andres grenseløse frekkheter, har veldig lyst til å si noe der og da men det er først senere at de virkelig slående replikkene faller meg inn. Jeg burde skrive dem ned og bære dem med meg, for bruk i slike situasjoner i fremtiden.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:52   #73
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe, men jeg hadde nok tenkt på mye rart jeg kunne ha sagt. Frekt ja!

Gammel 31-05-07, 20:11   #74
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av ren egoistisk nyskjerrighet over hva som kan få et menneske til å opptre så frekt skulle jeg ønske at du hadde tatt det opp med henne, bare slik at du kunne delt reaksjonen hennes med oss.
Jeg skjønner jo at du ikke vil lage en stor sak ut av det, men for å være helt ærlig tror jeg nok at jeg ville ha reagert i en sånn situasjon. Jeg må si tror, for jeg har faktisk aldri vært utsatt for noe så tilnærmet frekt og vet derfor ikke helt hvordan jeg ville ha reagert.

Sist redigert av Mani : 31-05-07 kl 20:29.
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 20:20   #75
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig frekt.

Jeg hadde nok kommentert det ja.

Gammel 31-05-07, 21:27   #76
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok sagt "var bollen min god?". På samme måte som jeg sa til en idiotrøyker i busskuret her om dagen; er moren din stolt over deg nå, tror du?

Gammel 31-05-07, 21:31   #77
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle nok ønske jeg hadde sagt noe, men kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg ikke hadde sagt noe i det hele tatt.
Jepp, jeg er litt pysete når det gjelder slike ting.

Gammel 31-05-07, 21:37   #78
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Så frekt! Veit ikke om jeg hadde sagt noe, men vedkommende hadde nok merket det på meg.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:52   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville blitt kjempepaff og dessuten ganske sur, men jeg tror heller ikke jeg ville sagt noe. Det er liksom såpass frekt at hva skal man si? Og jeg skygger stort sett unna konfrontasjoner hvis jeg kan.

Jeg kom forresten på en historie en kollega fortalte en gang: Han hadde kjøpt en pose donuts og tok undergrunnen til jobb. Etter hvert tok han seg en donut fra posen som stod på setet mellom ham selv og sidemannen. Så tok sidemannen og tittet på ham, og TOK en donut! Troy (min kollega) ble helt bestyrtet, men visste ikke hva han skulle si, og tok demonstrativt en ny donut til. Etter en stund gjorde sidemannen det samme. Så var posen tom, og sidemannen gikk av toget. Troy satt sjokkert tibake. Så så han på den andre siden av setet: Der stod posen med donuts.... Det var HAN som hadde forsynt seg med den fremmedes donuts! og

Gammel 31-05-07, 22:54   #80
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt stille sinn hadde jeg kanskje kalt henne bollemus.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.