|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of GreyHr grey er altfor ung. Han har ingen karakter, ingen rynker. Det er ikke bra. Og det er heller ikke sexy.
|
|
|
|
#62 |
|
finner ut av mye
|
Sv: 50 Shades of GreyNå har jeg lest litt mer om bøkene og filmen, og jeg kommer ihvertfall ikke til å se den ...
|
|
|
#63 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: 50 Shades of GreyDen er jo basert på Twilight så ikke rart om den ligner, Maverick.
|
|
|
#65 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: 50 Shades of GreyJeg orket aldri lese bøkene, så jeg kommer neppe til å se filmen. Jeg forstår ikke hva det er som fenger engang.
|
|
|
#66 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: 50 Shades of GreySkulle akkurat lenke til denne.
|
|
|
#67 |
|
heimføing
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har ikke lest bøkene, bare om dem. Skal ikke se filmen. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 50 Shades of Grey
Det kom vel ut på nett først, skrevet som fan-fiction med utgangspunkt i nettopp twilight-serien |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har lest første bok i serien (hvertfall nesten), og stiller meg bak kronikken i Dagbladet. Det er dypt problematisk at forhold i ung kvinnelitteratur fremstiller det syke, manipulerende og dominante som romantisk og ønskelig.
|
|
|
#71 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: 50 Shades of GreyEtter å ha lest kronikken over her så høres det ut som en film man ikke tar med noen på, ei heller ser selv. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror det hadde vært enda færre kritiske røster, dessverre.
|
|
|
|
#73 |
|
Nå også i farger
Jeg har lest alle bøkene og syns kronikken i Dagbladet er helt fjern. Voldtekt? Really?! Jeg må tydeligvis lese de på nytt, med andre briller. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren nok
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har lest ei bok tror jeg. Synes det er en type lett og underholdende greie, men det var jo ikke sånn at jeg heiv meg over de resterende bøkene
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreyAlt det som er beskrevet i artikkelen skjer jo i boka. Og det er jo ikke veldig hyggelig av ham å utnytte hennes uvitenhet, er det?
|
|
|
#76 |
|
Erfaren nok
|
Joda, jeg vet det. Men det var måten det ble beskrevet på i artikkelen. For når jeg leste boka, så kan det godt hende han hadde makt i form av penger, selvtillit osv, men det er jo hun som i grunn sitter mest på makten, når det kommer til stykket. Ovenfor han, og hans problemer fra bardommen. Artikkelen ble veldig svart hvitt synes jeg, uten elementene som kommer frem i boka (bøkene).
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg vil vel ikke akkurat betegne forholdet dem i mellom som et sunt forhold mellom to likeverdige personer som er glade i hverandre i den første boka gitt. Det er hvertfall milevis unna hva jeg ønsker meg ut av et forhold, og det har ingenting med mitt syn på sex å gjøre.
|
|
|
#79 |
|
Nå også i farger
Sv: 50 Shades of GreySunt forhold er det kanskje ikke og nok ikke et (langvarig) forhold jeg hadde ønsket å være i heller. Men jeg syns det er milevis fra det og til voldtekt/mishandling. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 50 Shades of GreyRelasjonen er egentlig en veldig langtrukken versjon av sexscenene fra Morgan Kane-bøkene i sin tid: Han kommer over enung og vakker, men uvillig kvinne, kaster seg over henne, hun kjemper først imot, men gir seg så hen og oppnår selvsagt ekstase.
|
![]() |
|
|