|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of Grey
Jepp. Er egentlig enig i mye av det Apple, Dixie og Avatar sier i denne diskusjonen, men som Apple sier over her så blir det kjedelig å diskutere på de premissene her. Dog forundrer det meg ikke at folk generelt føler de må mene noe om 50 Shades. Sex engasjerer. Og man trenger vel ikke lese bøkene, man kan jo bare lese kronikker, diskusjoner, skumlese noen sider, se det dårlige språket og så gjøre seg opp en mening?! Enkeltpenkelt |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det spiller ingen rolle om hun nyter det på slutten, så lenge hun sier nei i begynnelsen. Det er en uting at seksuelle overgrep mot kvinner (eller menn for den del) godkjennes under dekke av at hun nyter det.
|
|
|
|
#103 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: 50 Shades of GreySeier ho nei i starten?
|
|
|
|
#104 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 50 Shades of GreyHvis jeg må lese alle tre? fire?bøkene for å få delta i diskusjonen, så gidder jeg ikke det, altså. Og selvsagt skjønner jeg at det ikke handler om voldtekt, men om SM, og at den vakre "jomfruen" blir forført av den erfarne forretningsmannen, at det blir ekte kjærlighet til slutt, osv. Poenget er bare at jeg synes det er lite originalt og litt spekulativt, og føler meg rimelig sikker på at det ikke hadde kommet et Eureka-moment om jeg hadde fullført serien. I tillegg ser jeg jo hvem i omgangskretsen min som leser bøkene, og det er for det meste personer jeg ikke deler litteratursmak med. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Nå også i farger
På slutten?! Ja nei, da så. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Fortynnet
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har tatt avstand fra de bøkene ut fra hva de handler om. Det får man med seg uten å lese dem, og igrunnen helt uten å oppsøke informasjonen. Jeg føler meg ekstremt lite tiltalt av hele greia, av så mange grunner, og etter å ha lest et kort utdrag på nett så skjønner jeg at jeg ikke går glipp av noe sånn rent litteraturmessig heller. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyFor det første synes jeg det er merkelig at man må ha lest alle bøkene for å kunne delta i diskusjonen. Hvis man ikke orket mer enn enern fordi man synes budskapet er ille, har man da virkelig lov til å delta. Og hvis man ikke ser overgrep i bok en, synes jeg man er blind.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det er jeg faktisk ikke så sikker på. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Erfaren nok
|
Men. Det kan da vel være mye man sier nei til, som man endrer mening om? Jeg leste det ikke som at hun sa nei, og han tvang seg på og gjennomførte alt hun ikke ville iallefall. Det er flere ting jeg i utganspunktet ikke tror jeg vil like/ha/gjøre - men som jeg ender opp med å gjøre likevel. Og like det.
|
|
|
#110 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg er rimelig sikker på at hadde dette skjedd i et etablert BDSM miljø, så hadde mange av de andre Dominante kjeppjaget Grey og tatt Ana under sine vinger.
|
|
|
|
#111 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jepp.
|
|
|
#112 |
|
Elsker gamlis- godis
Det er nok det siste du skriver her som både skuffer og irriterer meg.
|
|
|
#113 |
|
Erfaren nok
|
Litteraturmessig går du ikke glipp av noe. Det var grunnen til at jeg ikke leste serien ferdig. Men at noen mener boka handler om voldtekt og overgrep, uten å ha lest den (evt kun lest div kronikker og kommentarer), synes jeg er litt rart.
|
|
|
#114 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyDet er virkelig ikke sexen som gjør at jeg synes boka er møl. For de som hevder at det er sexen som er så himla kontroversiell og får oss kritikere til å slakte boken , gjør meg sur nok til å hevde at dere som synes den er så himla bra, er blindet av lidenskapen og sexen og ikke ser hvor dårlig hun blir behandlet. Sist redigert av Pøblis : 10-02-15 kl 18:45. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Glamorøs
|
Vel, nå har jeg jo lest da, og er fremdeles uenig med deg. Det er jo ikke slik at bare man leser dem så blir man overbevist om at dette er fint og flott og sunt og romantisk.
|
|
|
#116 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har også lest og er enig med deg. Så jeg skjønner ikke forutsetningen om at det er så mange som kritiserer uten å ha lest her inne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Nå også i farger
Nei, men mener du fortsatt at det er voldtekt, selvutslettelse og hvahardu? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Fortynnet
|
Jeg har ingen problemer med at bøker handler om sex. Jeg er derimot svært lite interessert i alt som har med håndjern, pisk og skjeve maktforhold å gjøre. Så når folk jeg antar ser på disse tingene på en lignende måte som meg, har lest og sier akkurat det jeg har sett for meg, så holder det i massevis. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Elsker gamlis- godis
Nei, men jeg sier jo ikke det? Lenger opp hevder jeg jo tvert om.
|
|
|
#120 |
|
Elsker gamlis- godis
Har dere lest alle tre?
|
![]() |