Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-15, 19:36   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg har aldri hatt en jobb som har vært så lite fleksibel at en langhelg planlagt og varslet i god tid ikke hadde latt seg gjøre så at dette er å gjøre barna lite forberedt på arbeidslivet synes jeg er å ta det langt. At det føles som pes og merarbeid for lærere skjønner jeg godt siden det tydeligvis er så utbredt. Vi var fire søsken så mine foreldre hadde skolebarn i 22 år. En gang i løpet av disse årene tok vi en uke utenfor skoleferiene. Vi bodde på gård så sommerferien utgikk dessuten som reisetid. At det aldri skal kunne gjøres unntak er jeg ikke enig i selv om det fint kan strammes inn.

Jeg mener foreldre sender signaler til ungene sine om hva som er viktig og hva vi behøver å bry oss om. Sånn egentlig. Når vi klager til høyre og venstre når rektor (eller tilsvarende myndighetsperson) svarer nei på et spørsmål om fri, kan det i aller høyeste grad gi inntrykk av at man aldri behøver å godta andres avgjørelser, det er bare å stå på krava

Fleksible jobber er fint, og å tilrettelegge når noen SPØR bør man alltid prøve på, så langt det lar seg gjøre. Det er dog uansett et tips å vente med å bestille urefunderbare billetter til etter man har spurt arbeidsgiver om det passer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.