Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva kan man ta for strikkede votter på julemarked?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-15, 11:27   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan man ta for strikkede votter på julemarked?

Jeg har blitt spurt om å strikke votter til julemarked, men aner ikke hva jeg skulle ta for de? Materialkostnaden er jo ikke stor (rundt 30 kr i garn per par, blandingsgarn med ull/alpakka).

Må jeg finne opp mitt eget vottemønster for å kunne selge votter på julemarked eller er det ok å bruke annet mønster (som er gratis på nett)?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:32   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan man ta for strikkede votter på julemarked?

Det pleier å stå på mønstre om du kan lage for salg av mønsteret. En rask kikk på mønster jeg har liggende innen en armlengdes avstand sier at du ganske ofte kan selge, så lenge du oppgir hvor mønsteret kommer fra.

Pris? Ikke for lite i hvert fall. Jeg blir sur når folk selger hjemmestrikkede produkter for en slikk og ingenting.

Gammel 27-02-15, 11:34   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

På julemarked der vi bor, på et Seniorsenter, selges Selbuvotter for 250,- og tovede votter for 200,-
Jeg har også kjøpt tovede votter av islandsk ull og betalt 250,- for de.

Gammel 27-02-15, 11:36   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt rundt 200-250 ish.

De jeg tenkte å strikke i utgangspunktet var Bellavottene, men med kortere ermdel. Da blir de slik:

Tror dere de er greie å selge? Jeg synes jo de er kjempefine selv da.

minibolle mai 2012
Gammel 27-02-15, 11:37   #5
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her selges for 150-200 kr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:43   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpte votter for 200 på julemarked. Det var et slags mariusmønster, to-tre farger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:47   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ok, så kanskje 200 da? Det er ikke så farlig med prisen for meg altså, all den tid jeg strikker noe hele tida uansett. Var derfor moren min foreslo at hun kunne ta de med på julemarkedet på sykehjemmet hun er sjef for og selge for meg.

minibolle mai 2012
Gammel 27-02-15, 11:49   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjempefine. Jeg hadde gitt 250,-

Gammel 27-02-15, 11:54   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, med det flettemønsteret der kan du sikkert ta 250. Jeg som strikkenovise tror ihvertfall at det er vanskeligere/mere arbeidskrevende enn glattstrikk, og hadde betalt mer for det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:55   #10
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

250 høres passe ut syns jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 12:04   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

For sånne fine i forskjellige varianter av det mønsteret du viser frem her hadde jeg fint kunnet betale 200-250,- pr par.
De julemarkedene jeg har vært på selges ofte tovede barnevotter for rundt 100-130,- også helt kurant pris syns jeg.
Men det er lengre og lengre mellom hver gang jeg kommer over fine tovede barnevotter som passer ungene mine dessverre.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 12:40   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går de for mye mindre enn det. Jeg var på julemarked i fjor og der lå det meste av votter og sokker på 120-150 kroner.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 12:54   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står på julemarked med Husflidslag og her blir medlemmene sure hvis noen kommer å ødelegger prisnivået. Jeg syntes du fint kan ta 250,- for slike votter. Man skal ikke og kan ikke sammenligne priser på håndarbeid og masseproduserte var fra Kina.

Dette blogginnlegget setter ord på hva arbeidet man gjør er verdt:
http://frustorlien.blogspot.no/2014/...lut-verdt.html

Gammel 27-02-15, 13:06   #14
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes du bør ta 250,-

Til det andre spørsmålet: mange strikkeoppskrifter har begrensninger på hvorvidt man kan strikke for salg, så du bør sjekke om det står noe om det i oppskriften.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 13:07   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hmm.. får høre med mamma og da, hva de andre ligger på, så jeg ikke priser meg ut heller. Er lenge til jul enda, men produksjonen starter allerede.

minibolle mai 2012
Gammel 27-02-15, 13:07   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg synes du bør ta 250,-

Til det andre spørsmålet: mange strikkeoppskrifter har begrensninger på hvorvidt man kan strikke for salg, så du bør sjekke om det står noe om det i oppskriften.

Jeg har sjekket, det står ingenting om det, så jeg tenkte jeg sk skulle spørre hun som har laget det.

minibolle mai 2012
Gammel 28-02-15, 10:24   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde betalt 250 uten å blunke. 200 for mer plaine votter.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 10:26   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

For sånne fine i forskjellige varianter av det mønsteret du viser frem her hadde jeg fint kunnet betale 200-250,- pr par.
De julemarkedene jeg har vært på selges ofte tovede barnevotter for rundt 100-130,- også helt kurant pris syns jeg.
Men det er lengre og lengre mellom hver gang jeg kommer over fine tovede barnevotter som passer ungene mine dessverre.

Anbefaler disse! http://www.govotten.no/FgvprV4FgDdLV...IpwlrI2h.idium

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 10:43   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ordentlig sur når jeg ser underprisede håndarbeidsprodukter, så 250 for et par håndstrikka votter er helt OK.

På Husfliden sin julemesse var det noen som solgte votter for 50,- - dvs etter avgift til Husfliden så sitter vedkommende igjen med 15 kroner eller noe. Rett og slett dårlig gjort mot andre som lager ting, spør du meg.

Gammel 28-02-15, 23:37   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Synes fint du kan ta 250,- for de. Hadde lett betalt det for slike fine votter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.