|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseJeg fikk en sms i går der de skrev at de håpet jeg var fornøyd med fruktkassen og at om jeg ønsket det, så kunne jeg legge inn det som fast tillegg til matkassen.
![]() |
#42 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseVi hadde frikadellene i går. Jeg delte opp poteter og gulrøtter kvelden før, så det sparte jeg endel tid på, og jeg fikk hjelp av Snuppa til å rulle bollene. Det var helt ok egentlig. Men jeg skjønner hva dere mener med lite grønnsaker - til fire porsjoner var det beregnet to gulrøtter. Jeg lagde med tre, og vi spiste opp alt, selv om det var poteter og frikadeller igjen til en restemiddag. Jeg syns forresten også det var ganske mye poteter. 800 gram poteter til fire porsjoner, er ikke det ganske mye? Snuppa koste seg med å lage kjøttbollene da, så det var et pluss.
![]() |
#44 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Adams matkasse
Mine er ikke overvettes de heller. Denne uken har jeg originalkassen i tillegg. I dag skal jeg servere gulrot og linsesuppe. Det kommer til å bli protester. Men vi har bare kasse hver tredje uke, rett og slett for å slippe litt stress med planlegging i blandt og for å få inspirasjon og nye smaker. Så det overlever de, hver tredje uke!
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det har vi også, vi spiser veldig lite av det, så har vel til et par måltider ekstra. Det er i grunnen uproblematisk siden vi har kasse annenhver uke stort sett, da bruker vi det bare i andre middager. Poteter holder seg jo en stund.
![]() |
#46 |
intro
|
Ja, jeg tror vi også går ned til noe sånt. Vi har bare tre dager i uka nå, men det er ikke alltid vi har fått brukt opp dét engang. Jeg kjenner også at jeg ikke liker å lage mat jeg ikke har lyst på, så det hender rett som det er at jeg overkjører kassa. *i-landsproblemer*
![]() |
![]() |
#47 |
I mål
|
Eldste hos oss spiste det meste før også, men han er kjempeglad i matkassene og liker det aller meste veldig godt, har også blitt mye flinkere til å spise blandet mat, som var der han sviktet før. I tillegg elsker han for eksempel kapers nå, noe moren hans hater, derfor ble det aldri kjøpt |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
intro
|
He-he, det fikk vi også denne uka. Jeg er ikke særlig glad i det sjøl, og som ventet hatet ungene det (de er ellers ikke spesielt kresne).
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Sv: Adams matkasseKapers!
![]() |
#50 |
I mål
|
Jeg synes det er GRUSOMT (! og jeg liker nesten alt). Mannen og storebror deler kjapt et glass |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Adams matkasseKapers er godt, syns vi to vaksne
![]() |
#53 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Det er dette som holder meg igjen når det gjelder å forsøke slike matkasser - jeg orker ikke lage middager med innhold jeg ikke har lyst på den dagen. Dessuten høres det ut som om grønnsaksmengden er begrenset - jeg spiser veldig mye grønnsaker (minst halve tallerkenen, gjerne mer), og matkassen mister jo litt av poenget om jeg må handle inn og lage ekstra grønnsaker synes jeg. Ikke spiser jeg noe særlig poteter heller. De putter vel oppi godt med poteter og lignende tilbehør og har mindre kjøtt/fisk/grønnsaker fordi det er dyrere produkter.
![]() |
#54 |
I mål
|
![]() Sv: Adams matkasseVi har alltid planlagt middagene i forkant uansett, så jeg velger aldri middag ut fra hva jeg har lyst på. Og jeg har oftere lyst på Godt levert- middagene enn andre middager jeg har planlagt selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Adams matkasseDet med å kunne velge synes jeg ikke er noe problem. Det er jo flere middager å velge mellom så om jeg ikke har veldig lyst på den ene en dag så tar jeg den andre. Og, som apan, så er jeg vant til å handle middag for flere dager, så da er det jo samme situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Adams matkasseJeg synes nettopp det å ikke planlegge middag ut i fra hva jeg har lyst på er noe av det beste, for da blir det så mye av det samme. Dessuten stemmer ikke nødvendigvis det jeg har lyst på overens med det de andre har lyst på, så jeg synes det er helt topp at "noen" har bestemt meny for størstedelen av uken. Vi har også planlagt uansett, og det gjør vi nå også, som i at vi plasserer rettene der de passer ut i fra hvem som er hjemme og hvor kompliserte de er å lage. Jeg synes det er lettere å planlegge de dagene vi ikke har kasse nå, og vi har dessuten mye rester, så vi får flere middager ut av nesten alt vi lager.
![]() |
#58 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Adams matkasseHelt ok med grønnsaker, men jeg supplerer siden jeg er så glad i bønner og linser.
![]() |
#59 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Det er derfor vi prøver Adam også, fordi jeg uansett må gjøre jobben med å planlegge og handle inn for en uke av gangen. Og det er utrolig praktisk å få det levert på døra for meg som ikke har bil.
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Adams matkasseVi har hatt tre ukers opphold og jeg savner middagskassene. Selv med fire matbutikker med godt utvalg rett rundt hjørnet og alle muligheter.
![]() |
|
|