Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Adams matkasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-15, 08:39   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adams matkasse

Vi har prøvd begge matkassene og synes GL er best. Hadde faktisk trodd det ville bli knapt med mat til oss som er to voksne og to store barn, men det har- bank i bordet- alltid vært nok. Salat og poteter og sånn har vi alltid ekstra av, der er det beregnet rikelig. Det er vel bare et par ganger at ungene ikke har likt maten noe særlig, og vi har aldri opplevd at ingredienser mangler, ikke hos Adam og ikke hos GL.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 08:53   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi har hatt tre ukers opphold og jeg savner middagskassene. Selv med fire matbutikker med godt utvalg rett rundt hjørnet og alle muligheter.

Jeg har også savnet det hver gang vi har tatt opphold. Nå driver jeg og funderer over hvor mye vi kan spandere på oss i permisjonen til høsten. Annenhver uke kanskje.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 09:01   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker utrolig godt at Adam har fisk to ganger. Jeg misliker veldig at GL har en dobbel rett. Maten er aldri så god at jeg har lyst på det samme én gang til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 09:03   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbel rett? Er det den fjerde middagen på menyen du tenker på? Vi bestiller alltid bare tredagers-kassen siden det er minst en hverdag vi ikke får tid til å spise sammen og siden vi liker å bestemme litt selv også.

Gammel 05-03-15, 09:04   #65
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker utrolig godt at Adam har fisk to ganger. Jeg misliker veldig at GL har en dobbel rett. Maten er aldri så god at jeg har lyst på det samme én gang til.

Jeg liker heller ikke at de har dobbel rett, og det er vel hovedgrunnen til at vi har bare 3 dager. Om de hadde hatt 5 enkle retter, ville vi hatt 5erkasse annenhver uke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 09:08   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg liker heller ikke at de har dobbel rett, og det er vel hovedgrunnen til at vi har bare 3 dager. Om de hadde hatt 5 enkle retter, ville vi hatt 5erkasse annenhver uke.

Jeg ville også brukt GL oftere hvis de gjorde som Adam. Altså mer fisk og fem ulike retter.

Pr i dag veksler vi etter eget forgodtbefinnende. Denne uka har vi Adam. Neste GL.

Gammel 05-03-15, 10:22   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dobbel rett? Er det den fjerde middagen på menyen du tenker på?

Ja, den skal man ha i to dager.

Gammel 05-03-15, 11:27   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Enig i at det er litt dumt, men tredagersen til GL er som sagt fin. Som regel to kjøtt og en fisk, eller en vegetar, en kjøtt og en fisk.

Gammel 05-03-15, 11:42   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi kjører tredagersekspress. (Jeg klarer meg dog fint best uten kjøtt som svinenakke og lårkjøtt av kylling, så jeg sliter litt. *i-landsproblemer*)

Gammel 05-03-15, 12:25   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Mener du at du ikke liker svinenakke og kylling?

Gammel 05-03-15, 12:53   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du at du ikke liker svinenakke og kylling?

Nakkekjøtt av svin og "mørkt" kyllingkjøtt er ikke noe jeg velger selv, nei. Jeg spiser det, men grøsser litt.

Gammel 05-03-15, 13:27   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nakkekjøtt av svin og "mørkt" kyllingkjøtt er ikke noe jeg velger selv, nei. Jeg spiser det, men grøsser litt.

Samme her, faktisk. Og jeg er egentlig svært lite kresen.

Gammel 05-03-15, 13:35   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi derimot synes det er supert med den doble. Da går det jo fryktelig fort å lage middag nr 2 eller vi kan ha middagsbesøk midt i uka.

Gammel 05-03-15, 13:41   #74
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har hatt Adams matkasse hver 14. dag siden november nå, og begynner å gå lei. Synes det ingrediensene går igjen hele tiden. Tenker å prøve oss på grønnsakskasse fra en lokal leverandør istedet, og bli bedre til å planlegge ukesinnkjøp.

Gammel 14-03-15, 23:55   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått første levering av Godt Levert, og FOR en forskjell! Jeg er superfornøyd! Masse grønnsaker, fine råvarer og spennende smaker.

Gammel 16-03-15, 18:41   #76
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Første uke har fungert bra. Ungene er som de pleier, så det er ikke alt de to yngste har vært begeistret for. Men sånn er det jo ellers også. Kjøttet og fisken har vært god kvalitet på og 4 av 5 retter fikk godkjent av oss voksne. Men smakene er ganske milde da, siden den er rettet mot barn.

Fikk en ny eske i dag, så blir spennende å se om rettene i den faller i smak.

Neste uke har jeg bestilt originalesken for å prøve den en gang.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 12:10   #77
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sjonglert litt, men ender oftest på GL. Roede-menyen var overraskende god!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 12:44   #78
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi var godt fornøyd med Fri for-kassen til Adam da den kom, siden vi slapp å tilrettelegge fullt så mye da. Nå har vi imidlertid stoppet abonnementet, og det er hovedsaklig fordi det er alt for mye svinekjøtt i kassene. Jeg tåler ikke det, og ingen i familien er begeistret, så det ble mye svin i fryseren som aldri ble brukt. Hver uke hadde en svinekjøttrett, og minst en med bacon, så det ble ikke verdt det for oss. Mulig vi prøver Godt Levert seinere, men nå har vi en pause og prøver å sørge for variasjonen selv. Det går sånn passe.

Gammel 05-09-15, 12:59   #79
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde barnekassen fra adam i vår. Men avbestilte til sommeren og det har ikke blitt til at jeg har bestilt igjen. Har egentlig ikke vært så middagslei i det siste, så da har jeg ikke følt behovet.

For oss var en sånn kasse nok til 2 voksne og 3 barn. Men jeg syns det noen ganger ble litt mye av det samme når det gjaldt råvarer. Gode råvarer var det da, var vel bare en gang vi opplevde at noe var dårlig og da fikk vi igjen pengene for det.

Jeg aner ikke om vi kommer til å gjøre dette igjen, men det var jo verdt forsøket. Godt levert leverer ikke her jeg bor, så det får jeg ikke prøvd.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 13:30   #80
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal igang igjen med Adam på mandag. Siste levering vi hadde var i mai, så nå er jeg klar igjen. Vi vurderte forrige uke, men det var ting vi bare har hatt før omtrent, så det gadd jeg ikke.

Fordelen med Adam framfor Godt Levert for oss er at Godt Levert kjører ukens doble. Vi har femdagerskasse annenhver uke, og deler allerede en del av rettene i to, når det bare er meg og ungene til middag. Skal vi ha samme middag fire ganger innenfor to uker tror jeg at jeg hadde blitt superlei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.