|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseVi har prøvd begge matkassene og synes GL er best. Hadde faktisk trodd det ville bli knapt med mat til oss som er to voksne og to store barn, men det har- bank i bordet- alltid vært nok. Salat og poteter og sånn har vi alltid ekstra av, der er det beregnet rikelig. Det er vel bare et par ganger at ungene ikke har likt maten noe særlig, og vi har aldri opplevd at ingredienser mangler, ikke hos Adam og ikke hos GL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
I mål
|
![]() Sv: Adams matkasse
Jeg har også savnet det hver gang vi har tatt opphold. Nå driver jeg og funderer over hvor mye vi kan spandere på oss i permisjonen til høsten. Annenhver uke kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Adams matkasseJeg liker utrolig godt at Adam har fisk to ganger. Jeg misliker veldig at GL har en dobbel rett. Maten er aldri så god at jeg har lyst på det samme én gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Halloen!
![]() Sv: Adams matkasseDobbel rett? Er det den fjerde middagen på menyen du tenker på? Vi bestiller alltid bare tredagers-kassen siden det er minst en hverdag vi ikke får tid til å spise sammen og siden vi liker å bestemme litt selv også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
I mål
|
Jeg liker heller ikke at de har dobbel rett, og det er vel hovedgrunnen til at vi har bare 3 dager. Om de hadde hatt 5 enkle retter, ville vi hatt 5erkasse annenhver uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Kontrollfrik
Jeg ville også brukt GL oftere hvis de gjorde som Adam. Altså mer fisk og fem ulike retter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Halloen!
![]() Sv: Adams matkasseEnig i at det er litt dumt, men tredagersen til GL er som sagt fin. Som regel to kjøtt og en fisk, eller en vegetar, en kjøtt og en fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
intro
|
![]() Sv: Adams matkasseJa, vi kjører tredagersekspress. (Jeg klarer meg dog fint best uten kjøtt som svinenakke og lårkjøtt av kylling, så jeg sliter litt. *i-landsproblemer*)
![]() |
![]() |
#70 |
Halloen!
![]() Sv: Adams matkasseMener du at du ikke liker svinenakke og kylling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Kontrollfrik
Samme her, faktisk. Og jeg er egentlig svært lite kresen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi derimot synes det er supert med den doble. Da går det jo fryktelig fort å lage middag nr 2 eller vi kan ha middagsbesøk midt i uka.
![]() |
![]() |
#74 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Adams matkasseVi har hatt Adams matkasse hver 14. dag siden november nå, og begynner å gå lei. Synes det ingrediensene går igjen hele tiden. Tenker å prøve oss på grønnsakskasse fra en lokal leverandør istedet, og bli bedre til å planlegge ukesinnkjøp.
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Adams matkasseFørste uke har fungert bra. Ungene er som de pleier, så det er ikke alt de to yngste har vært begeistret for. Men sånn er det jo ellers også. Kjøttet og fisken har vært god kvalitet på og 4 av 5 retter fikk godkjent av oss voksne. Men smakene er ganske milde da, siden den er rettet mot barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseJeg har sjonglert litt, men ender oftest på GL. Roede-menyen var overraskende god!
![]() |
#78 |
|
![]() Sv: Adams matkasseVi var godt fornøyd med Fri for-kassen til Adam da den kom, siden vi slapp å tilrettelegge fullt så mye da. Nå har vi imidlertid stoppet abonnementet, og det er hovedsaklig fordi det er alt for mye svinekjøtt i kassene. Jeg tåler ikke det, og ingen i familien er begeistret, så det ble mye svin i fryseren som aldri ble brukt. Hver uke hadde en svinekjøttrett, og minst en med bacon, så det ble ikke verdt det for oss. Mulig vi prøver Godt Levert seinere, men nå har vi en pause og prøver å sørge for variasjonen selv. Det går sånn passe.
![]() |
#79 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Adams matkasseVi hadde barnekassen fra adam i vår. Men avbestilte til sommeren og det har ikke blitt til at jeg har bestilt igjen. Har egentlig ikke vært så middagslei i det siste, så da har jeg ikke følt behovet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
WF: BNBE
![]() Sv: Adams matkasseVi skal igang igjen med Adam på mandag. Siste levering vi hadde var i mai, så nå er jeg klar igjen. Vi vurderte forrige uke, men det var ting vi bare har hatt før omtrent, så det gadd jeg ikke.
![]() |
|
|