Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan "slanke" en 13-åring?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-15, 15:10   #24
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan "slanke" en 13-åring?

Jeg synes gutten din høres svært aktiv ut med to treninger og 3 km hver vei. Og at to skiver til lunsj er lite. Kanskje få inn mer protein til lunsj, kylling, egg, salat med kjøtt, fordi det gir bedre metthetsfølelse. Send også med til kl 15 mat, type grove skiver, slik at han ikke fristes til snop eller overspiser til middag.

Hvitt mel, hvit pasta og sukker er vel noe alle legger på seg av. Kakao kan kanskje erstattes at lett fettfri sjokolademelk som STYRK.

Gutten din kanskje i det min far kaller "kakskivalderen", det er når guttene plutselig legger et halvt skivet brød på tallerkenen og begynner øverst og bare spiser. Min bror var slik en periode tidlig i tenårene, skapene var plyndret hver ettermiddag. Men du vet om dette er gamle dårlige vaner eller nye vaner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.