Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Småbarn som kjærester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-15, 16:55   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Småbarn som kjærester

Her kom ungene hjem i en alder av 4-5 år og proklamerte at de nå var kjæreste med x og y, og slik har det fortsatt (gjerne med flere på én gang). Jeg aner ikke hvor de har plukket opp kjærestebegrepet fra, men det var først etter at de fikk seg kjæreste at de spurte om jeg og pappa'n var kjærester så det virker som de skjønte begrepet. Tipper de har blitt påvirket av de andre barna i barnehagen, men det kan jeg jo ikke vite. I alle tilfeller har alle de tre eldste både gutte- og jentevenner, og de sier selv at "nå er ikke jeg og x kjærester lenger, nå er vi venner igjen" så de gjør tydeligvis forskjell på de to begrepene. Og jeg tenker at det er helt normalt å skulle teste ut begrepene med tanke på at de er i en alder hvor de driver med både rollespill og praktiserer den verdenen de ser rundt seg. Så lenge det er barna selv som bruker og definerer begrepene.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.