Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lett, kompakt barnevogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 23:25   #1
Inge
Fersking

Medlem siden: Jun 2007
Inge har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lett, kompakt barnevogn

Vi venter vår første baby i medio oktober, og derfor må vi ha oss en barnevogn.... Håper noen kan komme med noen råd!

Vi skal flytte utenlands og kommer derfor til å fly ganske mye de neste årene.
Derfor ser vi etter en barnevogn som tar minimalt med plass når vi legger den sammen, samtidig som at den er lett. Vi trenger ikke å måtte ta hensyn til plass for pose og slikt, siden det er varmt der vi skal. Derimot trenger vi å ta hensyn til mygg og sol.

Vi har tenkt på Quinny Buzz, og kanskje supplere med Quinny Zapp, men er åpen for forslag!

Inge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 23:36   #2
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lett kompakt barnevogn

Bugaboo.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 23:40   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke bugaboo så veldig men den høres perfekt ut for dere

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 00:04   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bugaboo. Den har den beste transportbagen og er veldig kjekk å ha med på fly. Vognen i seg selv er lett og nett, men har samtidig god plass til barnet.

Gammel 02-06-07, 00:12   #5
Inge
Fersking

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Bugaboo. Den har den beste transportbagen og er veldig kjekk å ha med på fly. Vognen i seg selv er lett og nett, men har samtidig god plass til barnet.

Jeg vet ikke... Bugaboo virker veldig skranglete, synes jeg..?!

Gammel 02-06-07, 00:14   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg venter også et oktoberbarn, og begynner å bli ganske sikker på at det blir bugaboo på oss.

For meg er det spesielt viktig at vogna vi velger er god å trille, for jeg trillet MANGE mil da snuppa var liten.

Gammel 02-06-07, 00:16   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inge, her.

Den er på ingen måte skranglete. Det er en skikkelig solid og god vogn. Den kan nok føles litt vinglete i starten, til man blir vant til vognen. Jeg har brukt min nå i to år. Bruker den med bag nå til lillebror. Har hatt den med på fly og den transportbagen er genial. God plass til litt ekstra stæsj også. Ingen fare for at noe skal skje med vognen i den bagen.

Dessuten er det veldig kjekt å kunne bruke bilstolen (MaxiCosi) på understellet. Muligheten for å enkelt skifte trekk er også kjekt. Luftig sommerkalesje og UV-nett har den også som tilleggsutstyr. Parasollen som hører til er også veldig bra.

Gammel 02-06-07, 00:27   #8
Inge
Fersking

Standard

Jeg har brukt min nå i to år.

Hvilken type er det du har?

Gammel 02-06-07, 00:57   #9
tutta
Passiv

Standard

Den er på ingen måte skranglete. Det er en skikkelig solid og god vogn. Den kan nok føles litt vinglete i starten, til man blir vant til vognen. Jeg har brukt min nå i to år. Bruker den med bag nå til lillebror. Har hatt den med på fly og den transportbagen er genial. God plass til litt ekstra stæsj også. Ingen fare for at noe skal skje med vognen i den bagen.

Dessuten er det veldig kjekt å kunne bruke bilstolen (MaxiCosi) på understellet. Muligheten for å enkelt skifte trekk er også kjekt. Luftig sommerkalesje og UV-nett har den også som tilleggsutstyr. Parasollen som hører til er også veldig bra.

Signerer Stikka .
Har brukt den fra dag en og bruker den flittig fortsatt til vår sønn på snart 2 år. Får vi flere barn blir det Bugaboo igjen!!
Har Bugaboo Cameleon i fargen sand/sand.

Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:39   #10
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du skal ha en lett og kompakt vogn så ser den neppe så massiv ut.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 09:51   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Hvilken type er det du har?

Bugaboo Cameleon.

Gammel 02-06-07, 09:58   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Bugaboo Signerer Stikka på absolutt alle punkter.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:34   #13
Inge
Fersking

Standard

Må si at Bugaboo har en solid tilhengerskare her..
Bugaboo har en del gode løsninger, men har liksom ikke helt "falt" for den likevel. Ser at det kan være en god løsning med muligheten for å putte den i en bag på fly og slikt. Samtidig er det greit å kunne ha mulighet til å bytte fremhjulene med noen større, ved behov.

Det jeg har tenkt så langt er å kjøpe en Quinny Zapp som reisevogn, i og med at den også kommer i bag, og siden den går som håndbagasje på fly.
Og så har vi tenkt på Buzz som "hjemmevogn" når vi er hjemme.

Men, det er fryktelig mange muligheter, så jeg blir litt usikker..

Er det noen som har erfaring med både Quinny og Bugaboo vogner?

Gammel 02-06-07, 11:45   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Zapp er ikke brukenes før ungen er godt oppunder året ihvertfall, siden ryggen er fast.

Buzz er sikkert grei den men jeg liker ikke quinny vogner fordi de føles så simple ut når du kjører de.

Jeg ville rett og slett gått i butikken og prøvekjørt litt.

TFK sin har også transportbag og er en av de vognene som blir minst sammenlagt av de "store" vognene. Denne har stor god bag med god lufting. Men den har ikke en sitte del som er vendt mot deg. Noe som trekker den ned.

Den har og innebygget UV beskyttende myggnetting i kalesjen som kan være praktisk for dere som skal ta hensyn til disse tingene hele tiden. Den er da alltid med og trenger ikke være redd for å miste eller glemme den.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:45   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er klar over at Zappen ikke kan legges flat i ryggen? Ergo er det et par år til den vil være en brukendes reisevogn for dere.

Gammel 02-06-07, 11:57   #16
Inge
Fersking

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er klar over at Zappen ikke kan legges flat i ryggen? Ergo er det et par år til den vil være en brukendes reisevogn for dere.

Sammen med MaxiCosi vil jeg tro at det skal gå bra???

Gammel 02-06-07, 12:01   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på hvor mye dere skal trille og i hvilket terreng. Hvis det stort sett er asfalttrilling så er det jo egentlig greitt nok med en Peg Perego Pliko P3 eller MacLaren Techno, dvs paraplytriller av den solide typen som har tilbehør og kan legges helt flatt. Hvis du skal ha en mer "ordentlig vogn" er Bugaboo fortreffelig til ditt bruk. Jeg liker best Frog, men har hatt Cameleon også og begge er suverene (og forskjellene er ikke så store heller).

Buzz har jeg også hatt (har i grunnen hatt alle vogner som er verdt å ha). Den er skranglete, hjulet foran er trøblete (stiller seg ofte på tvers) og jeg anbefaler den IKKE. Den kan dog ha blitt utbedret senere tid; jeg hadde den aller første utgaven som kom i 2004.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 12:03   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sammen med MaxiCosi vil jeg tro at det skal gå bra???

Det er en mellomperiode der barnet er for stor til MaxiCosi og fremdeles sover mye på dagen, hvor Zappen ikke fungerer som eneste vogn. Men Zapp er en genial tilleggsvogn, og jeg anbefaler alle som har råd og plass til å ha denne i tillegg til hovedvognen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 12:08   #19
Inge
Fersking

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er en mellomperiode der barnet er for stor til MaxiCosi og fremdeles sover mye på dagen, hvor Zappen ikke fungerer som eneste vogn. Men Zapp er en genial tilleggsvogn, og jeg anbefaler alle som har råd og plass til å ha denne i tillegg til hovedvognen.

Zappen kommer til å bli brukt som tilleggsvogn på flyplasser, metro og lignende.. Vi kommer til å flytte til Paris til høsten, så den blir nok mest brukt som supplement til en annen vogn..

Gammel 02-06-07, 14:04   #20
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bugaboo Cameleon høres ideell ut for dere ja! Evt. TFK Joggster Twist, eller Koelstra Flexxo Plus. Fortrinnet til Bugaboo er at sportsinnsatsen kan snus begge veier, noe som er en fordel når ungen skal over fra bag til sportsvogn. Jeg synes personlig det er tidlig å snu en unge helt før h*n er 1-1.5 år.

Bugaboo har antakelig den beste transportbagen på markedet også, og den er lett og liten sammenlagt. Virkelig genial på reiser osv.

Signerer ellers Stikka og de andre over her!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.