|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015
Joda, det var mørkere i sentrum. SOla brøt akkurat gjennom skylaget slik at det var mulig å se.
Stilig!
Jeg var midt i Oslo og så det helt fint. Men man ser greier ikke se solformørkelsen på selve sola uten å holde noe foran, om det ikke er et visst skylag for eksempel. Under forrige solformørkelse brukte vi en bunke fotonegativer, og innmaten i floppydisker. I år lærte jeg at man kan se det gjennom en CD-plate eller en vinylplate.
![]() |
#62 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015Vi rakk å få med oss maksen, og litt til, før det ble for mye skyer. Nå letnet det litt igjen, så jeg håper å få med meg slutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
koko
|
Det var lettere en stund og vi kunne se sola, så ble det tungt og grått med nedbør akkurat i tide til det var på topp. Jessda. Men vi fikk sett live fra Svalbard da, det var magisk.
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
Ja, som du ser har den vært synlig i hele Norge, og mer dominant jo lengre vest man kommer. Så det må nok ha vært skylaget sin feil.
![]() |
#68 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingenting merket jeg. Ingenting! Og jeg var ute! Fader heller! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
By the Sea
|
Ikke jeg heller - jeg hadde faktisk trodd at det skulle bli nær helt mørkt en liten stund.
![]() |
#71 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg så det helt fint her fra Skøyen - både tidlig, da var det bare så vidt det syntes gjennom skylaget - og akkurat ved maks formørkelse her (86% tror jeg), da måtte vi bruke briller for sola brøt litt gjennom. Jeg syntes ikke det var mørkere mens det stod på, men merket at det ble lysere etterpå da formørkelsen var på vei bort, så det hadde nok større effekt enn jeg trodde der og da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
Åja, nei, det gjør det jo ikke. Det er jo masse lys som slipper ut rundt kanten. Men det blir et ganske spesielt lys som er betydelig mørkere enn vanlig dagslys. Husker du ikke hvordan det var i '99?
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
Jeg vet egentlig det altså, men jeg tok sjansen - blunket mye og så veldig kort av gangen.
![]() |
#74 |
By the Sea
|
I 99 var jeg så opptatt i klasserommet at jeg glemte hele formørkelsen. Så jeg tenkte jeg skulle være mer årvåken denne gangen, men hadde ikke beskyttelsesbriller og tenkte jeg mer skulle OOOh'e av at det ble så mørkt.
![]() |
#75 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015Selv på Svalbard, så kom jo masse lys og skygger to sekunder etter at den totale formørkelsen var over. Sier litt om hvor sterk solen faktisk er.
![]() |
#76 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015Her klarnet det opp akkurat i tide, så vi fikk sett. Det var kult, ja.
![]() |
#77 |
Glamorøs
|
![]() |
#78 |
By the Sea
|
Ja, der ser du! Les aldri bare halve nyheter!
![]() |
#79 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015Ikke så lett å få tatt bilde med telefonen, men forsøkte, så klart.
![]() |
#80 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Solformørkelsen mars 2015Og dette:
![]() |
|
|