Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-15, 18:12   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?

Takk for nyttige tips!

Gammel 21-03-15, 23:01   #22
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har veggfornyer på store deler av veggflatene i huset, og det ser kjempebra ut. Helt slette vegger som ser helsparklede ut. Men tror det finnes forskjellige typer. Vår er veldig tykk, og vi måtte bruke store mengder lim. Men det var overraskende fort gjort.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:07   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veggfornyeren vi brukte i 2009/2010 ser aldeles grusom ut. Håper det finnes bedre varianter enn den vi brukte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:18   #24
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi styrer unna veggfornyer og heller prøver oss på helsparkling...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:35   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg står midt oppi det samme selv, og prøver å finne ut hva som er moderne for tiden. Og så begynte jeg å tenke på at det som er moderne nå ikke nødvendigvis er moderne om 20 år, så jeg tror jeg heller fokuserer på hva jeg liker og heller prøver å holde det så enkelt og nøytralt som mulig. Men det er jo meg da.

Gjør det. Jeg fant kjøkkenet mitt i 1999 og da hadde jeg ikke noe hus å ha det i en gang. Da vi omsider pusset opp i 2008 fant jeg ikke noe jeg likte bedre enn det jeg falt for i 1999, så da ble jeg sikker på at jeg ville kunne leve med det kjøkkenet lenge.

Det samme med farger. Jeg fant en nøytral, lys, navneløs farge da vi malte et par bittesmå ganger i 2000 og da vi pusset opp hele huset var det den fargen vi valgte til alle rom. Den ble vi bare mer og mer glade i og den trives vi med ennå. Det er mange trender som har kommet og gått på de 15 årene, men det spiller ingen rolle.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:41   #26
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Nemlig. Trender kommer og går, det viktigste er at man trives med valgene man tar.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 02:10   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi valgte mye grått, men helt uavhengig av trenden. Vi har alltid likt gråfarger, og har det som basisfarge og bytter heller farger på interiørstæsj. Grått går til det meste, men det viktigste er å velge noe dere liker.
Da vi pusset opp (før vi bygget nytt) valgte vi malte panelplater i stedet for veggfornyer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 10:36   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i grått selv, men anbefaler alle å unngå grått hvis de ikke er helt sikre på at de velger det fordi de liker det, men bare fordi det er i trendbildet. Jeg er helt sikker på at det er på full fart ut igjen raskt, sånn som alle lattefargene.

Men som en del av en gjennomtenkt stil er det flott.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 10:42   #29
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hev ut omtrent alt av møbler for et års tid siden. Har etter det hatt fokus på gjenbruk (kjøpt en del antikke møbler) og en stil som er nordisk og med mye elementer at natur. Har resirkulert salongbord, spisestue fra 1910 og ellers dekor som går i kongler, trær og mer "rustikke" ting.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 10:48   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helsparkling er ikke lett altså. Det kan være ganske vrient å få til, men når man først har fått teket på det, blir det veldig bra. Jeg har helsparklet en liten vegg med glassfiberstrie, og resultatet ble veldig bra.

Det gadd jeg derimot ikke å gjøre i stuen, som har glassfiberstrie på alle veggene. Der malte jeg med helmatt maling (glansgrad 2), og resultatet ble overraskende bra. Med mindre man står og ser rett på veggen, ser man ikke striemønsteret. Veggen ser helt glatt ut fra de aller fleste vinkler. Definitivt den enkleste og billigste måten å kamuflere en mønstret vegg på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:42   #31
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange nyttige innspill! Vi valgte grå fliser til bad og kjøkken da vi pusset opp de rommene for ti år siden. Det er vi fortsatt ikke lei, så jeg ser for meg at gråtoner kan være et alternativ til noen av de eggehvite veggene våre.

Fint å høre om ulike erfaringer med å dekke til gammel strie.

Gammel 22-03-15, 12:02   #32
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er midt oppi det samme og har rett og slett bestemt oss for å kontakte en interiørarkitekt for å hjelpe til med å tenke lure løsninger. Jeg vet at jeg vil ha enstavsparkett i lys (grålig) eik. Men jeg er veldig usikker på kjøkkenet. Jeg har forelsket meg i et grått kjøkken, men samtidig så vet jeg at det aller viktigste for meg er en følelse av lys og luft, samtidig som jeg har nok oppbevaringsplass, og da kan grått fort bli for tungt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 12:10   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Skjønner at det er vanskelig å velge farge på kjøkkeninnredning.

Selv synes jeg valg av type golvfliser til entreen er litt vanskelig. Er det noen som har gode erfaringer med type fliser der? Tenker at det både skal være godt å trå på og forholdsvis enkelt å gjøre rent.

Gammel 22-03-15, 13:31   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Skjønner at det er vanskelig å velge farge på kjøkkeninnredning.

Selv synes jeg valg av type golvfliser til entreen er litt vanskelig. Er det noen som har gode erfaringer med type fliser der? Tenker at det både skal være godt å trå på og forholdsvis enkelt å gjøre rent.

Jeg synes kombi kan være fint. At underskap er hvite feks, og overskap i en annen farge, feks grå. Da bryter man litt

Vi har store grå filser i gangen. Jeg er dog ikke så glad i fliser, men skjønner jo de er praktisk. Jeg har lagt min elsk på solid og tykt gulvbelegg, som tåler fukt og er superenkelt å rengjøre

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:37   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har store grå filser i gangen. Jeg er dog ikke så glad i fliser, men skjønner jo de er praktisk. Jeg har lagt min elsk på solid og tykt gulvbelegg, som tåler fukt og er superenkelt å rengjøre

Går det å ha varmekabler under gulvbelegg?

Gammel 22-03-15, 13:37   #36
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

I yttergangen har vi varmekabler og det anbefales på det varmeste. Virkelig! Og så har vi gummigulv, det tåler alt og er stilig syns jeg. DEt er mykt og godt, og ellers ganske ekkelt å vaske men er innmari fornøyd. Sånt gulv som ser ut som lego.

Gammel 22-03-15, 13:38   #37
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får mye inspirasjon av å se "Tid for hjem". Nå er ikke jeg like spreke som de fleste av designerne der, men jeg tørr litt mer! Vårt hjem er vårt, og ikke preget av trender. Jeg begynner å bli mer og mer glad i farger.

Gammel 22-03-15, 13:39   #38
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I yttergangen har vi varmekabler og det anbefales på det varmeste. Virkelig! Og så har vi gummigulv, det tåler alt og er stilig syns jeg. DEt er mykt og godt, og ellers ganske ekkelt å vaske men er innmari fornøyd. Sånt gulv som ser ut som lego.

Hm, gulv som ser ut som lego? Har du bilde?

Gammel 22-03-15, 13:39   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Går det å ha varmekabler under gulvbelegg?

Ja, vi har nå det under gummigulvet i alle fall!? http://www.gulvdeal.no/produkter/gulvbelegg/gummigulv/

Gammel 22-03-15, 13:40   #40
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Link over her. Vi hadde fliser før, men jeg hatet det for de var så himla harde og ikke minst kalde, og det var da før vi la varmekabler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.