|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Vi har veggfornyer på store deler av veggflatene i huset, og det ser kjempebra ut. Helt slette vegger som ser helsparklede ut. Men tror det finnes forskjellige typer. Vår er veldig tykk, og vi måtte bruke store mengder lim. Men det var overraskende fort gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Veggfornyeren vi brukte i 2009/2010 ser aldeles grusom ut. Håper det finnes bedre varianter enn den vi brukte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?
Gjør det. Jeg fant kjøkkenet mitt i 1999 og da hadde jeg ikke noe hus å ha det i en gang. Da vi omsider pusset opp i 2008 fant jeg ikke noe jeg likte bedre enn det jeg falt for i 1999, så da ble jeg sikker på at jeg ville kunne leve med det kjøkkenet lenge.
![]() |
#27 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Vi valgte mye grått, men helt uavhengig av trenden. Vi har alltid likt gråfarger, og har det som basisfarge og bytter heller farger på interiørstæsj. Grått går til det meste, men det viktigste er å velge noe dere liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg er veldig glad i grått selv, men anbefaler alle å unngå grått hvis de ikke er helt sikre på at de velger det fordi de liker det, men bare fordi det er i trendbildet. Jeg er helt sikker på at det er på full fart ut igjen raskt, sånn som alle lattefargene.
![]() |
#29 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg hev ut omtrent alt av møbler for et års tid siden. Har etter det hatt fokus på gjenbruk (kjøpt en del antikke møbler) og en stil som er nordisk og med mye elementer at natur. Har resirkulert salongbord, spisestue fra 1910 og ellers dekor som går i kongler, trær og mer "rustikke" ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Helsparkling er ikke lett altså. Det kan være ganske vrient å få til, men når man først har fått teket på det, blir det veldig bra. Jeg har helsparklet en liten vegg med glassfiberstrie, og resultatet ble veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Takk for mange nyttige innspill! Vi valgte grå fliser til bad og kjøkken da vi pusset opp de rommene for ti år siden. Det er vi fortsatt ikke lei, så jeg ser for meg at gråtoner kan være et alternativ til noen av de eggehvite veggene våre.
![]() |
#32 |
villende
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Vi er midt oppi det samme og har rett og slett bestemt oss for å kontakte en interiørarkitekt for å hjelpe til med å tenke lure løsninger. Jeg vet at jeg vil ha enstavsparkett i lys (grålig) eik. Men jeg er veldig usikker på kjøkkenet. Jeg har forelsket meg i et grått kjøkken, men samtidig så vet jeg at det aller viktigste for meg er en følelse av lys og luft, samtidig som jeg har nok oppbevaringsplass, og da kan grått fort bli for tungt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Skjønner at det er vanskelig å velge farge på kjøkkeninnredning.
![]() |
#34 |
Erfaren nok
|
Jeg synes kombi kan være fint. At underskap er hvite feks, og overskap i en annen farge, feks grå. Da bryter man litt
![]() |
#35 |
Rastløs dagdrømmer
|
Går det å ha varmekabler under gulvbelegg?
![]() |
#36 |
søt
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?I yttergangen har vi varmekabler og det anbefales på det varmeste.
![]() |
#37 |
Tankefull
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg får mye inspirasjon av å se "Tid for hjem". Nå er ikke jeg like spreke som de fleste av designerne der, men jeg tørr litt mer! Vårt hjem er vårt, og ikke preget av trender. Jeg begynner å bli mer og mer glad i farger.
![]() |
#38 |
Rastløs dagdrømmer
|
Hm, gulv som ser ut som lego? Har du bilde?
![]() |
#39 |
søt
Ja, vi har nå det under gummigulvet i alle fall!? http://www.gulvdeal.no/produkter/gulvbelegg/gummigulv/
![]() |
#40 |
søt
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Link over her. Vi hadde fliser før, men jeg hatet det for de var så himla harde og ikke minst kalde, og det var da før vi la varmekabler.
![]() |
|
|