|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Kunne jeg be deg lese innlegget mitt over her?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
For å pense tilbake på HI.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Det var akkurat den tilnærmingen jeg prøvde på denne gangen. Noe som slo helt feil. Kun fakta og ingen fordømmelse. Mye bedre og lettere å være diskre!!!
|
|
|
#4 |
|
|
Jeg ser at du skriver det, men tror du diskresjonen vil hjelpe deg videre med disse? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg tåler fint at folk kaller maten min for lik, jeg står for at jeg spiser kjøtt. Men det kan tas ille opp, og nettopp derfor sier heller ikke Trulte dette til vennene, og ingen her anbefaler henne å si det heller. Det er nok lurere, som noen har foreslått over her, å heller ta skylden selv som "sær". Venner må tåle litt særheter hos hverandre. Noen venner prøver å tøye strikken, utfordre, overbevise, etc, og da må man neste bare sette grenser for seg selv. Men det kan som sagt være lurt å legge vekt på at det er en selv som er den sære som trenger å gjøre det slik-og-slik, og at man setter pris på at de vil prøve å hjelpe men det er best man ordner det selv. Dette har jeg også flere års erfaring med (det er nemlig sært å ha cøliaki også, og det er grenser for hvordan man kan få forklart det til folk uten å begynne å måtte snakke om avføring ved middagsbordet -helt sant!
|
|
|
#6 |
|
Sånn passe sane
|
Nei, det skjønte jeg meget godt. Jeg tror jo ikke du står og peker og sier "æsj, et lik?!
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg tenker at så lenge ingen dør av at noen har revet kyllingen med samme hender som salaten, eller om det har forvillet seg en skinkebit i pizzaen, gidder jeg ikke bry meg. Halve kloden kommer snart til å sulte, så det å begrense kjøttforbruket er klokt og bærekraftig. Problemstillinger som i HI er bare latterlige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
.. og det er derfor jeg foretrekker å spise hjemme hos meg selv.
|
|
|
#10 |
|
|
Det er jo utrolig trist at de du omgås ikke er greie med deg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har mange ganger tilberedt mat til vegetarianere som har spist med god appetitt, og jeg er bevisst på å ikke blande redskaper og skjærefjøler uten å være fullstendig paranoid. Det er ikke så veldig langt unna sånn jeg vanligvis lager mat. Men jeg setter jo pris på at respekten går begge veier, at de stoler på at de kan spise maten her, og ikke insisterer verken på å måtte lage den selv eller gi uttrykk for at spekeskinke er like ekkelt å ha på bordet som menneskelik. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Akkurat!
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Men har Trulte sagt noe sted at hun har gitt dette inntrykket til sine venner? Ja, hun ønsker å tilberede maten selv, for tydligvis kan hun ikke stole på dem. Veldig synd, for venner bør man kunne stole på.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Jupp, der har du essensen. Jeg syns egentlig ikke dette handler om vegetarianisme, men matsærhet. Og det er jo i grunn greit det også, om man selv innser det og forklarer det som det. Jeg har aldri møtt noen som ikke har respektert vegetarianere, selv om de kan synes det er vanskelig. Det er jo ikke snakk om noe som er veldig uvanlig.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Så sint du virker Nabojenta. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Ja, synes også denne tråden er interessant, og har lært veldig mye. Og ja, jeg synes det virker som om noen blir såret av hennes forhold til kjøtt.
|
|
|
#18 |
|
|
Men du ser at når du er sint så gir du også ganske sterke karakteristikker av oss andre? Jeg synes det er bedre om Trulte kan si hva hun opplever respektløst i tråden enn at det blir ropt ut at folk må skjerpe seg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Så jeg har ikke lov til å si hva jeg opplever som respektløst? Seriøst?
|
|
|
#20 |
|
|
Joda du har lov. Jeg synes ikke det er særlig respektfullt å bare slenge sånt ut uten å skrive mer hva du reagerer på, men lov har du heldigvis. |
|
|
|
![]() |
|
|