|
|
#261 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Poenget mitt er at da boikotter du ikke Nestlé. Du boikotter Nestlé når det passer deg. For meg er det to forskjellige ting.
|
|
|
#263 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg synes også denne diskusjonen er veldig spennende, og jeg har lært ganske mye av den. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
Det er jo utrolig trist at de du omgås ikke er greie med deg. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
|
Ja, synes også denne tråden er interessant, og har lært veldig mye. Og ja, jeg synes det virker som om noen blir såret av hennes forhold til kjøtt.
|
|
|
#266 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Hvis jeg vet om ting så prøver jeg å tilrettelegge så godt jeg kan. Jeg ville også spurt vedkommende om råd for å gjøre det som var riktig. Jeg synes det er rart at man ikke vil prøve å tilrettelegge så godt man kan for venner og familie. Men da må man jo være åpen om hva det måtte være. |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har mange ganger tilberedt mat til vegetarianere som har spist med god appetitt, og jeg er bevisst på å ikke blande redskaper og skjærefjøler uten å være fullstendig paranoid. Det er ikke så veldig langt unna sånn jeg vanligvis lager mat. Men jeg setter jo pris på at respekten går begge veier, at de stoler på at de kan spise maten her, og ikke insisterer verken på å måtte lage den selv eller gi uttrykk for at spekeskinke er like ekkelt å ha på bordet som menneskelik. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Akkurat!
|
|
|
#269 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Boikott som ikke koster en noe er vel strengt tatt ikke boikott tenker jeg. Det er helt greit å kjøre delvis boikott eller å velge det firmaet man liker best der det er flere alternativer, men det blir strengt tatt ikke boikott.
|
|
|
#270 |
|
|
Men du ser at når du er sint så gir du også ganske sterke karakteristikker av oss andre? Jeg synes det er bedre om Trulte kan si hva hun opplever respektløst i tråden enn at det blir ropt ut at folk må skjerpe seg. |
|
|
|
|
|
#271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
|
Men har Trulte sagt noe sted at hun har gitt dette inntrykket til sine venner? Ja, hun ønsker å tilberede maten selv, for tydligvis kan hun ikke stole på dem. Veldig synd, for venner bør man kunne stole på.
|
|
|
#273 |
|
Sånn passe sane
|
Det høres jo IKKE bra ut.
Du ass.
Samme her! Kjempeinteressant.
|
|
|
#274 |
|
Sånn passe sane
|
Ikke undervurder oss sånn 'a. Det blir for dumt.
|
|
|
#275 |
|
Glamorøs
|
Jupp, der har du essensen. Jeg syns egentlig ikke dette handler om vegetarianisme, men matsærhet. Og det er jo i grunn greit det også, om man selv innser det og forklarer det som det. Jeg har aldri møtt noen som ikke har respektert vegetarianere, selv om de kan synes det er vanskelig. Det er jo ikke snakk om noe som er veldig uvanlig.
|
|
|
#277 |
|
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Mange her har nevnt for Trulte at det er tillitsgreia som her kan være det som klusser det til. Det å ikke bli stolt på er en følelse som er vanskeligere å svelge enn en del annet. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Da tror jeg du misforstår? Det er slett ikke bare "når det passer meg" at jeg boikotter - eller vil du heller jeg skal skrive "lar være å kjøpe varer fra og oppfordrer andre til å heller ikke kjøpe varer fra" - Nestlé. Det er mange frokostprodukter jeg gjerne skulle kjøpt derifra som jeg unngår. Iste kunne jeg også lett valgt, men jeg velger det bort. Det samme med iskrem, selv om jeg må innrømme at jeg syns det blir verre og verre å nekte ungene is om det kun er Nestlé-is som er tilgjengelig. (DE boikotter jo ikke Nestlé.)
|
|
|
#279 |
|
|
Så jeg har ikke lov til å si hva jeg opplever som respektløst? Seriøst?
|
![]() |
|
|