Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-15, 22:15   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Nå trodde jeg plutselig at tråden het "å være veterniær er vanskelig".

Gammel 31-03-15, 23:35   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er slitsomt å skille seg ut med maten noen ganger, selv om man står støtt i det. Noen ganger har man bare lyst til å spise i fred og ro uten å forklare. Det tror jeg alle som har annerledes kost kan føle på, enten det er allergi, vegetar, fobi mot erter eller annet.
Og det er virkelig umulig å gjøre det riktige overfor vertskap. Noen blir fornærmet om man ikke ber om tilrettelegging, mens andre blir fornærmet om man sier fra om dietten fordi de da føler det som et press om å tilrettelegge, og uansett føler man at man er til bry. Gode venner kan sikkert være omsorgsfullt opptatt av å hjelpe en å endre det de oppfatter som sære mat-nykker, men til syvende og sist må man bare la folk få være i fred. Hvem vil vel gjøre om en hyggelig sosial greie til en intervensjon, politisk debatt eller ernæringskonsultasjon, liksom.
I denne tråden har jo disse tingene flagret fritt, men så er jo dette en annen setting en et middagsselskap. Men følelsen av det kan nok fort assosieres i denne tråden, det har jeg forståelse for. Jeg vil beklage at jeg har bidratt til en sidedebatt som vekket vonde følelser, Trulte.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 00:27   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var det mye fornuft i ett og samme innlegg, Kanina!

(Og dette med at vertskap kan man stå i fare for å fornærme uansett hva man gjør, det stemmer - det er også hele poenget mitt med å henge meg opp i skikk-og-bruk-argumentet: jeg slår et slag for å ikke være så opptatt av do's and dont's så lenge lenge folk ikke åpenbart går inn for å være en elendig gjest. De aller fleste gjør så godt de kan og velger løsninger som en tenker vil være det enkleste for alle og snurte verter er strengt tatt mer uhøflig enn en veganer med en boks bønnestuing.)

Sist redigert av Pebbles : 01-04-15 kl 00:36.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:31   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det der med å få maten kommentert skjer jo rett som det er for folk som spiser "vanlig" mat også, jeg tror det kommer mer an på hvem man spiser sammen med enn hvilken diett man går på.

Det tror jeg også, og det skal ikke store avvik til før andre syns de har rett til å ha meninger. Det er neppe spesielt for vegetarianere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 16:09   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har endret HI slik at det står i stil med majoriteten av svar i tråden.

Hvorfor?

Du er jo i din fulle rett, men svarene i tråden som har referert til HI blir veldig rare nå. Mange svar er jo relatert til ditt tidligere HI og svart i velvilje.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 16:27   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men majoriteten går på nåværende. Slik at siden ikke folk heller lagde spinoff når de ønsket en tilretteleggingsdiskusjon, Istedet for å svare på HI, så er det naturlig å endre.

Herregud, for noe barnslig tull! Majoriteten i tråden har slett ikke sagt noe i nærheten av det du impliserer i ditt nye HI, og du har fått massiv støtte for at vennene dine er dustete, og mange gode svar på hvordan du bør håndtere det.

Jeg syns du er respektløs overfor de som faktist har gjort sitt beste for å forstå problemstillingen din, gi deg gode svar og støtte. At tråder sklir ut er ikke noe nytt. Hadde du ikke fått ett eneste konstruktivt svar så kunne jeg ha forstått at du ble snurt, men det er jo ikke tifelle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 16:42   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men majoriteten går på nåværende. Slik at siden ikke folk heller lagde spinoff når de ønsket en tilretteleggingsdiskusjon, Istedet for å svare på HI, så er det naturlig å endre.

Vissvass. Du har fått mange gode råd i forhold til det du spurte om, masse sympatierklæringer og støtte fra mange. Du må da ha vært på FP lenge nok til å vite at en diskusjon på mange hundre innlegg ikke lenger handler om HI.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 17:26   #8
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har endret HI slik at det står i stil med majoriteten av svar i tråden.

Sånt gjør man vel bare ikke? Da blir jo mange av svarene bare underlige?

Jeg velger å konkludere med at vanlig høflighet og respekt holder langt - jeg prøver å tilpasse for gjester, gir beskjed om hva jeg planlegger å servere, og går ut fra ideen om ditt hus, dine regler når jeg er på besøk. Og jeg informerer verten og tilbyr å ta med dersom det er noe jeg ikke kan spise. :rema1000:

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.