Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-15, 16:18   #541
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det der er jo bare uhøflig.

Ja, veldig barnslig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 16:25   #542
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Er soya og soyaprodukter "friskmeldt" nå? Mener å huske at for noen år tilbake var det ikke bra for kroppen å spise for mye soya. Særlig ikke for gutter.

Det kommer vel an på hvem du spør tror jeg. Det er mange som bruker sterke argumenter for å ikke overdrive inntak av Soya. Hvis soya funker så godt på kvinner i overgangsalderen som det reklameres for virker det i alle fall logisk at det ikke er så heldig for menn. Så spørs det da om det funker på kvinner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 16:43   #543
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sidestiller ikke vegetarianere med kresne mennesker, men jeg sidestiller det med alle andre som heller ikke greier å spise enkelte ingredienser uavhengig av årsak. Det spiller ikke så stor rolle for meg om de ikke greier å spise kjøtt og fisk fordi de er vegetarianere eller om det er fordi de virkelig ikke takler smaken. Men de som er kresne av typen "vil bare ha den maten de liker best" er i en annen kategori, helt klart. Guava sitt eksempel med rakfisk og akevitt er godt. Jeg synes ikke man skal sammenligne med unger, for det blir helt annerledes på flere plan, der har man normalutviklingen på den ene siden samtidig som man ønsker å oppdra dem, og de er i større grad avhengig av å få i seg næring enn voksne.

Gammel 31-03-15, 17:09   #544
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har endret HI slik at det står i stil med majoriteten av svar i tråden.

Hvorfor?

Du er jo i din fulle rett, men svarene i tråden som har referert til HI blir veldig rare nå. Mange svar er jo relatert til ditt tidligere HI og svart i velvilje.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 17:27   #545
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men majoriteten går på nåværende. Slik at siden ikke folk heller lagde spinoff når de ønsket en tilretteleggingsdiskusjon, Istedet for å svare på HI, så er det naturlig å endre.

Herregud, for noe barnslig tull! Majoriteten i tråden har slett ikke sagt noe i nærheten av det du impliserer i ditt nye HI, og du har fått massiv støtte for at vennene dine er dustete, og mange gode svar på hvordan du bør håndtere det.

Jeg syns du er respektløs overfor de som faktist har gjort sitt beste for å forstå problemstillingen din, gi deg gode svar og støtte. At tråder sklir ut er ikke noe nytt. Hadde du ikke fått ett eneste konstruktivt svar så kunne jeg ha forstått at du ble snurt, men det er jo ikke tifelle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 17:42   #546
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men majoriteten går på nåværende. Slik at siden ikke folk heller lagde spinoff når de ønsket en tilretteleggingsdiskusjon, Istedet for å svare på HI, så er det naturlig å endre.

Vissvass. Du har fått mange gode råd i forhold til det du spurte om, masse sympatierklæringer og støtte fra mange. Du må da ha vært på FP lenge nok til å vite at en diskusjon på mange hundre innlegg ikke lenger handler om HI.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 17:45   #547
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg at jeg skjønte enda mindre av denne tråden .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 17:45   #548
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg lurer på om jeg bør fortelle hva jeg skal servere når jeg ber folk til middag. Jeg fant ut at de jeg serverte bacalao til egentlig ikke likte det så godt, sånn generelt. Bruker dere å si på forhånd hva som blir servert? Jeg kommer til å gjøre det fra nå av. Men kommer folk til å tilstå at de ikke liker så godt det man lager?

Jeg synes det er veldig praktisk faktisk, gir et par alternativer sånn at folk kan uttale seg.
Spesielt om det er ting jeg vet folk kan være skeptiske til, som sopp eller fisk.

Venner vet jeg hva jeg liker, men ellers så inviterer jeg til [hovedrett], og sier spesifikt at de må si ifra om allergier/intoleranser/kostholdsrestriksjoner.

Og grunnen til det er jo at middagen blir jo hyggeligere om maten er noe alle kan spise og liker.

Gammel 31-03-15, 17:59   #549
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville du tilrettelagt for veganere/ vegetarianere?
Eller er de bare sære og får værsågod spise det som er. Om en skinkebit forvirrer seg ned i magen er det jo ikke verdens undergang.

Ja, jeg tilrettelegger alltid for de som kommer på besøk. Noen ganger lager jeg all maten, andre ganger tar de med det de trenger selv.

Nei, jeg synes ikke de er sære. Jeg liker diskusjonene vi kan ha rundt matproduksjon, selv om jeg selv velger å spise kjøtt.

Om en skinkebit forvirrer seg ned i magen er det ikke verdens undergang. Det er derimot verdens undergang om min venninne som er hyperallergisk mot peanøtter får en peanøtt i magen. Da kan hun dø. Jeg vil derimot ikke legge opp til skinkebiter på avveie, og heller ikke le av det om det skjer.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 18:00   #550
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er jo ingen som mener det er det samme som kresenhet?

Jeg ser ikke den store forskjellen faktisk, i settingen "borte på middag til noen andre".

Dersom noen er vegetarianer pga etikk, men ikke på grunn av apetittaversjon, er det jo sånn at maten er jo faktisk kjøpt inn allerede, og en ev kjøttbuljong i sausen ikke plager dem å spise. I så fall så blir det jo av prinsipp.

En med skikkelig apetittaversjon mot fisk hadde jeg faktisk hatt mer forståelse for at de ikke greide å spise noe særlig.

Jeg skiller ikke på "høymoralsk" eller "lavmoralsk" kostholdsrestriksjoner, hvordan kan man vurdere det hos en annen? Derfor blir det likt.
Nå snakker jeg ikke om medisinske årsaker til kostholdsrestriksjon.

Gammel 31-03-15, 18:03   #551
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha ha. Jeg ler.
Dette er jo bare en tråd.

Eh, ja. Du er den snurter. Men da vet jeg hvertfall at det ikke er vits i å prøve å svare fornuftig på dine innlegg heretter. Tiden kan såvisst brukes mer konstruktivt enn å prøve å være grei med folk som bare latterliggjør det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 18:17   #552
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Eh, ja. Du er den snurter. Men da vet jeg hvertfall at det ikke er vits i å prøve å svare fornuftig på dine innlegg heretter. Tiden kan såvisst brukes mer konstruktivt enn å prøve å være grei med folk som bare latterliggjør det.

Man kan jo ikke ta alt så alvorlig. Jeg setter pris på alle konstruktive svar. Kjefting og sutring prøver jeg å unngå i rl og på nett. Man må kunne le. Jeg har respekt for alle konstruktive svar her inne. De som jeg oppfatter som noe slemme eller sure rister jeg av meg. Dette er jo bare en tråd.
Jeg endret HI istedetfor å be den slettet siden jeg synes den tok helt avgårde slik at den sto mer i stil med hoveddiskusjon.
Jeg understreker at jeg setter stor pris på alle konstruktive svar. Også dem som ikke deler mitt syn.
ved å svare meg slik Tallulah her og som i rødprikken blir du lite konstruktiv og blir egentlig det du selv skriver. Og det er sikkert ikke meningen din.

Gammel 31-03-15, 18:26   #553
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg orket, så skulle jeg gått gjennom tråden og slettet hvert ord jeg har skrevet, for slik du har redigert HI skulle jeg aldri verdiget tråden med en eneste bokstav. Jeg synes det du har gjort nå er respektløst, og en latterliggjøring av alle som har brukt tid på å svare deg.

Gammel 31-03-15, 18:26   #554
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har endret HI slik at det står i stil med majoriteten av svar i tråden.

Sånt gjør man vel bare ikke? Da blir jo mange av svarene bare underlige?

Jeg velger å konkludere med at vanlig høflighet og respekt holder langt - jeg prøver å tilpasse for gjester, gir beskjed om hva jeg planlegger å servere, og går ut fra ideen om ditt hus, dine regler når jeg er på besøk. Og jeg informerer verten og tilbyr å ta med dersom det er noe jeg ikke kan spise. :rema1000:

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 18:32   #555
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor? Fordi det er en fantastisk uhøflig ting å gjøre, selvsagt. Her står man hele dagen og tilbereder mat, også har gjesten mer lyst på noe annet og tar med det, for å være sikker på at man får noe man liker. Du må gjerne stille deg uforstående til at noen kan reagere på slikt, men det er faktisk et brudd på absolutt alle etablerte retningslinjer for god skikk og bruk.

Jeg ser du skriver lenger ned at det må være greit for en cøliakier og ta med egen kake, og som du kanskje fikk med deg, så satte jeg det også i en helt annen kategori. Selvsagt blir jeg ikke fornærmet over at noen tar med egen mat om de blir syke av å spise det jeg har laget. Jeg skulle bare ønsket de hadde sagt fra, så skulle jeg laget glutenfri kake i stedet. Og hadde noen kommet og sagt at de var så hyperallergiske at de ikke tør annet enn å ta med eget, så hadde det selvsagt også vært greit, men da hadde det høfligste vært å informere meg om det på forhånd, ikke bare stå i døra med et brett.

Jeg spiser alt mulig og de fleste jeg kjenner gjør også det, så jeg opplever at dette med litt medbrakt mat er noe som gjelder få og skjer sjeldent. Om vi hadde invitert to på middag og den ene hadde med seg et eget måltid, ser jeg er uhøflig om det ikke var avtalt på forhånd. Men når man samles mange,og én har en boks med egen mat eller kake i veska, så ser jeg ikke et eneste problem.

Mat og måltider er samlende, og der er hyggelig om folk liker maten min, jeg er glad i å ha gjester - men jeg synes sant å så det er mer uhøflig å gjøre massevis ut av egen vertinnestolthet enn å såkalt bryte skikk og bruk med å ta med litt mat man vet med sikkerhet at msn kan spise om det kniper.

Gammel 31-03-15, 18:34   #556
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hadde jeg orket, så skulle jeg gått gjennom tråden og slettet hvert ord jeg har skrevet, for slik du har redigert HI skulle jeg aldri verdiget tråden med en eneste bokstav. Jeg synes det du har gjort nå er respektløst, og en latterliggjøring av alle som har brukt tid på å svare deg.

Jeg tenkte det samme. Men jeg har ikke skrevet så mye.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 18:56   #557
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser det ikke på den måten. Har slettet redigeringen, husker ikke opprinnelig ordlyd, så lar det være.
Diskusjoner er ok, men nå er det så mange personlige stikk her at jeg ber om å få tråd slettet.

jeg ønsker ikke støte noen, og heller ikke være slem. Mange tar alt så bokstavelig, og har fortolkninger som ikke hører hjemme hos meg. Det er umulig å sikre seg, alt kan tolkes om man vil.

Gammel 31-03-15, 18:59   #558
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Når du starter en tråd og den får så mange svar, bør du etter et par sider klare å tenke at det som blir skrevet ikke er personlig mot deg, og heller ikke egentlig direkte om hovedinnlegget lenger. Det bør ikke komme som en overraskelse at dette skjer på FP.

Gammel 31-03-15, 19:10   #559
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg spiser alt mulig og de fleste jeg kjenner gjør også det, så jeg opplever at dette med litt medbrakt mat er noe som gjelder få og skjer sjeldent. Om vi hadde invitert to på middag og den ene hadde med seg et eget måltid, ser jeg er uhøflig om det ikke var avtalt på forhånd. Men når man samles mange,og én har en boks med egen mat eller kake i veska, så ser jeg ikke et eneste problem.

Mat og måltider er samlende, og der er hyggelig om folk liker maten min, jeg er glad i å ha gjester - men jeg synes sant å så det er mer uhøflig å gjøre massevis ut av egen vertinnestolthet enn å såkalt bryte skikk og bruk med å ta med litt mat man vet med sikkerhet at msn kan spise om det kniper.

Det at du ikke har problemer med en ting, fritar ikke handlingen for å være uhøflig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 19:14   #560
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i begynnelsen at dette var en lærerik tråd, jeg fikk mer forståelse for både veganere og vegetarianere sitt valg. Jeg har ingen i omgangskretsen, heller ikke allergikere, så jeg er ikke vant til å måtte ta mathensyn når vi har gjester.

Men når det slamres med dører og hovedinnlegg endres slik at hele tråden blir "feil", da kjenner jeg at rullegardinen går ned. Kraist!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.