|
|
#241 |
|
can-jur
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …For en utrolig rar og tildels uhøflig tråd. Skal man, fordi man ikke spiser kjøtt måtte forsvare alle aspekter av livet sitt? Det er etisk mye særerr å si man bryr seg om dyr og dyrevelferd og samtidig spise kylling enn det er å gi katten kjøtt, selv om hjemmet er vegansk.
|
|
|
|
#243 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Da er man inne på samme diskusjon som en viss feminismetråd som gikk på forumet for en stund siden. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Søt og rar
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg synes det er vanskelig å ikke spise kjøtt - ikke i hverdagen når jeg har styringen selv, men dersom jeg skal andre steder og være sammen med andre enn nærmeste familie.
|
|
|
#245 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har vært veldig sær i matveien, og spiser f.eks bare hvitost som lukter rett. Og jeg tenker at det er min rett å være sær, derfor respekterer jeg de som er sær uansett måte. Jeg tenker at trulte i denne tråden bruker de ordene hun bruker for å få fram poenget sitt, og det syns jeg er helt greit, jeg kunne likevel uten problemer spist middag sammen med henne.
|
|
|
|
#246 |
|
maler
|
Men sånn er det jo med veldig mange retninger at man ender med å bli pragmatisk hvis noe blir enten for upraktisk eller for attraktivt selv om ideologien ligger der i bunnen. Og det er på sett og vis sunt også tenker jeg, det er menneskelig. Å greie å holde et fullstendig rigid opplegg på alle fronter er egentlig ganske skremmende, selv om det isolert sett er litt snålt å ta valg på tvers av det man tror veldig sterkt på.
|
|
|
#247 |
|
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Fy fader så mye pes Trulte skulle tåle her da!
|
|
|
#248 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Nabojenta. Det er jo ikke noe hyggelig å vite at de man sitter og spiser sammen med ser på maten din som dyrelik/kadaver..? Det synes jeg ikke er noe vanskelig å skjønne og det synes jeg Trulte bør tåle å høre.
|
|
|
#249 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns det blir et umulig krav om man alltid skal gjøre ting 100 %. Da syns jeg at man, som Katta nevner, beveger seg over i det fanatiske.
|
|
|
#250 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg klarer ikke å forstå at det å spise fargerike Non Stop-aktige sjokoladebiter uten spor av nøtter er så viktig at man opphever en selvpålagt boikott av et selskap. Hvis jeg skulle tatt skrittet så langt at jeg boikottet et selskap hadde det virkelig vært viktig for meg. Jeg ser ingen grunn til å hevde at jeg boikotter noe for deretter å velge å kjøpe noe derfra fordi det passer meg akkurat der og da. Fargerike Non Stop-aktige sjokoladebiter er ikke så viktig, tenker jeg. Da synes jeg du kan kalle en spade for en spade og innrømme at du kjøper produkter fra Nestle.
|
|
|
#251 |
|
ihuga feminist
Da må jeg spørre deg. Er det mer sært at min datter ikke kan blande ris og saus? Hva med at noen ikke liker konsistensen på kjøtt? Hva med om man syns moltebær er ekkelt?
|
|
|
#253 |
|
ihuga feminist
Men kjære deg - jeg har jo gjort det.
|
|
|
#254 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg tenker at så lenge ingen dør av at noen har revet kyllingen med samme hender som salaten, eller om det har forvillet seg en skinkebit i pizzaen, gidder jeg ikke bry meg. Halve kloden kommer snart til å sulte, så det å begrense kjøttforbruket er klokt og bærekraftig. Problemstillinger som i HI er bare latterlige. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
|
Om det er slik hun føler det, så er det det. Men som hun også sier, så er ikke det noe hun forteller til dem hun skal spise sammen med. Hun fortalte ærlig her inne, etter påtrykk fra flere som jeg føler kastet seg over henne.
|
|
|
#256 |
|
|
' |
|
|
|
|
|
#257 |
|
By the Sea
|
Veldig enig, det tenker jeg også. En evne til å være pragmatisk og trekke litt på skuldrene når det gjelder egen ideologi og leveregler fungerer som en vaksine mot å bli nevrotisk.
|
|
|
#258 |
|
Søt og rar
|
.. og det er derfor jeg foretrekker å spise hjemme hos meg selv.
|
|
|
#259 |
|
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Så sint du virker Nabojenta. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
At noe er sært ser jeg på som noe negativt. Jeg synes Trultes matvaner er spesielle, ja. Og at din datter ikke blander ris og saus kan omgå være spesielt. På hver sin måte. Noe jeg ikke henger meg opp i.
|
![]() |
|
|