|
|
#321 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Eh. Ja?
|
|
|
#322 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I en slik setting (hvis jeg klarer å se det for meg riktig) ville jeg nok synes at det var rart med mindre du var åpen på at du velger å gjøre det slik. |
|
|
|
|
|
#323 |
|
I mål
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Det er mulig jeg ikke klarer se helt for meg hva som er greia, men jeg kjenner jeg kunne blitt sur i en setting med mange barn etc hvor noen diskret spedde på med egen mat. Særlig i settinger med barn synes jeg det gir dårlige signaler at noen har spesielle matbehov som ikke blir forklart og uttalt direkte fordi det signaliserer for barna at de godt kan få velge egen mat hvis de vil. Mye lettere om man bare kan forklare barna direkte og åpent hav det er. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Spiser ikke offentlig om jeg må opp noen hakk i blodsukkeret. Det er en gang hvert jubelår jeg må smugspise. Ikke så ofte jeg drar på fellesturer med felles innkjøp.
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 30-03-15 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#325 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har endel kjøttetervenner, ser ikke for meg at NOEN av dem hadde hatt annet enn forståelse og respekt for at jeg spiste vegansk og hadde med meg endel mat hjemmefra, uansett hvor vi dro sammen. Mange av dem hadde til og med foreslått at vi laget veganske måltider til alle enkelte dager. Men sånn er min vennegjeng da, er jo forskjell på folk. Men aksept og forståelse er ting jeg krever av folk jeg omgås. Og det går selvsagt begge veier.
|
|
|
#326 |
|
Sånn passe sane
|
Se min utheving. Dette tror jeg er fordi vi her inne har ønske om å gjøre oss tanker om dette også på generell basis, ikke bare i ditt konkrete tilfelle. Og så blir det litt sammenblanding. Jeg forstår det i hvert fall ikke slik at noen prøver å tillegge deg noe annet enn det du egentlig skriver.
|
|
|
#327 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg lager selvsagt alltid vegansk/vegetariansk til gjester som spiser det. Og mange ganger ellers også, fordi jeg liker vegetarisk mat (som regel finner jeg oppskriftene på din blogg, Dixie.) Det jeg stusset på var at det tidligere i diskusjonen ble hevdet at det var så mye verre for vegetarianere/veganere å tilpasse andre veien. Selvsagt et tenkt tilfelle, jeg sier ikke at det er en tilpasning som nødvendigvis bør gjøres, men jeg ser fremdeles heller ikke den veldig store forskjellen. Man mister meg også på veien når det å bli servert kjøtt er et overgrep. Da er det på tide å tenke seg om.
|
|
|
|
#328 |
|
maler
|
Sånn er det jo de fleste ønsker å ha det tenker jeg. Man blir enige om en meny som gjør at alle kan få noe de liker og respekterer hverandres særheter. Og man kan respektere uten å forstå.
|
|
|
#329 |
|
De drar akkurat ut det jeg skriver og setter det inn i en setting med en formulering som er overdrivende skeptisk?
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 30-03-15 kl 15:18. |
|
|
|
|
|
#330 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Vil du jeg skal unnskylde den uttalelsen ENDA en gang, kanskje? For meg føles det nesten sånn, men det er ikke noe jeg pleier å si høyt. Dessuten snakket jeg om det å måtte servere kjøtt selv, ikke FÅ det servert.
|
|
|
#331 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Det kan jo være at vennene dine er bekymret for deg? Jeg tror jeg hadde vært litt bekymret om en god venninne hadde en så sterk fobi for noe, som du har for kjøtt? Det er i mine øyne forskjell på å unngå kjøtt fordi man er veganer/vegetarianer, og fordi man ikke klarer tanken på at kjøttet kommer fra dyrelik.
|
|
|
|
#332 |
|
Personlig pessimist
|
Beklager, jeg har ikke fått med meg at du har unnskyldt den uttalelsen. Jeg har sikkert hoppet over innlegg.
|
|
|
|
#333 |
|
I mål
|
Det er vel rett og slett fordi i alle fall jeg ikke ser det helt for meg. Ikke akkurat vegetarianer-greia, det har du jo forklart i den grad jeg ikke kjente til det fra før, men fordi jeg fremdeles ikke helt ser for meg hvordan disse hytteturene forløper. Jeg tillegger deg ikke noe som helst, men jeg forstår ikke hva du mener med at du må smugspise for eksempel. Men om du hadde dratt opp noen kjeks og bydd rundt midt under et vanlig måltid fordi du ikke kunne spiste pålegget på bordet, hadde jeg blitt sur. Da skulle jeg mye heller ønske du kunne tatt opp ditt eget pålegg. Når det er sagt, klarer jeg ikke forstå at de dere tar på hyttetur med har så store problemer med å få kjøpt inn pålegg du kan spise. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er der jeg tenker at du kan stoppe opp litt og se dette i lys av diskresjonsstrategien din. |
|
|
|
|
|
#335 |
|
Herreli. De VET ikke dette.
|
|
|
#336 |
|
Sånn passe sane
|
Det hadde jeg helt ærlig syntes var veldig merkelig, med mindre det medfulgte et par ord om hvorfor det ble gjort slik.
|
|
|
#337 |
|
Hva er diskre for deg??
|
|
|
#338 |
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Og der....så jeg at du redigerte. .
|
|
|
#340 |
|
Bedreviter
|
Å stille med medbragt mat i selskap, uten en medfølgende (god) forklaring, er et så stort brudd på alle aksepterte regler for god skikk og bruk, at man i alle fall må anta at folk kan finne på å bli fornærmet. |
|
|
|
![]() |
|
|