Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-15, 14:03   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg er helt enig. Vi bør redusere kjøttforbruket. Jeg synes også vi bør utnytte kortreist proteinkilder, og utvikle ny teknologi for å kunne gjøre det. Å basere oss på importerte proteiner er ikke bærekraftig, om det går til dyre- eller menneskfôr. Dette er for meg en mye mer spennende diskusjon enn veganisme, noe som ofte høres mer ut som en religion. Total veganimse er utopi, men redusert kjøttbruk, dyrevelferd og bærekraftig tilgang på ressurser er ikke det.

Dette er jeg enig i. Der satte du ord på noe jeg har tenkt men ikke helt klart å formulere. Dessuten: For meg virker det som om veganisme blir som at middelet helliger målet, snarere enn motsatt, jmf dette med biehold, bl.a.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.