Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken bilstol er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 14:21   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hvilken bilstol er best?

Vi skal kjøpe ny blstol til gutten vår på 9 mnd.

Men hvilken stol ville dere valgt?

Duologic

BeSafe iZi Combi X1

BeSafe iZi Kid X1

Alle passer i bilen men hvilken er best av de?

Sist redigert av Chablis : 28-05-07 kl 14:41.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:31   #2
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken bilstol er best?

I høst kjøpte vi ny stol til vår gutt, og da ble det Izi Combi fordi den hadde kommet best ut i test. Var heldige og fant den på tilbud hos Babyshop. Vi er fornøyd med denne stolen.

Nå er det nettopp publisert en ny test; se her. Men i tillegg bør du sjekke denne linken, for å få "hele sannheten" bedre frem.

Lykke til med valget.

Gammel 28-05-07, 14:45   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BeSafe iZi Kid har vi.. og vi er iallefall fornøyd .

Sjekket litt ang tester i forkant, men synes det var vanskelig siden de aller fleste testene baserte seg på forovervendte stoler .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:46   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Har du isofix i bilen? Da ville jeg valgt duologicen

Vi har den i bilen med isofixfester (kjøpt i går, så jeg har ikke store erfaringen med den ennå..) I den andre bilen har vi HTS Izi Kid?, iallefall den bakovervendte stolen til HTS i klassen 9-18kg.

Gammel 28-05-07, 14:50   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Har du isofix i bilen? Da ville jeg valgt duologicen

Vi har den i bilen med isofixfester (kjøpt i går, så jeg har ikke store erfaringen med den ennå..) I den andre bilen har vi HTS Izi Kid?, iallefall den bakovervendte stolen til HTS i klassen 9-18kg.

Nei har ikke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:21   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Duologic helt klart.

Gammel 30-05-07, 00:53   #7
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har BeSafe (HTS) Izi Combi og er strålende fornøyd

Gammel 30-05-07, 11:03   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Duologic helt klart.

Selv hvis man ikke har isofix?

Vi har en HTS BeSafe Izi Kid X1, som vi i og for seg er fornøyd med.

Gammel 30-05-07, 11:29   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Selv hvis man ikke har isofix?

Vi har en HTS BeSafe Izi Kid X1, som vi i og for seg er fornøyd med.

Ja jeg hadde valgt det. Duologic trenger ikke forankringsseler og det forenkler monteringen. Dessuten har den lang rygg så passer til store barn. Liten sjanse for å vokse ut av i høyden. God side- og hodebeskyttelse har den også. Dessuten så er jo isofix kjekt å ha, hvis man skal bytte bil eller kanskje sitte på med noen som har isofix. Veldig mange biler i dag har jo det.

Gammel 02-06-07, 23:01   #10
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville valgt Duologic selv uten isofix. Vi er kjempefornøyd med setet; var 7mnd gutt sitter som en konge i stolen, god polstring, smalt sete etc. Dessuten scorer det bra på sikkerhet og er slett ikke så vanskelig å montere som testene skal ha det til.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 23:05   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har HTS izi kid, er veldig fornøyd.

Gammel 02-06-07, 23:18   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde alle Duologic var kalt tilbake jeg ... Men det er kanskje bare for å bytte til ny utgave?

Gammel 02-06-07, 23:28   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg trodde alle Duologic var kalt tilbake jeg ... Men det er kanskje bare for å bytte til ny utgave?

Bare visse serienr. Det er bare håndtaket som kan gå istykker. Har ikke noe med sikkerheten i bilen å gjøre. De som har seter som skal byttes ut kan bare bruke de de har til de får nye fra butikken.

Gammel 02-06-07, 23:30   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare visse serienr. Det er bare håndtaket som kan gå istykker. Har ikke noe med sikkerheten i bilen å gjøre. De som har seter som skal byttes ut kan bare bruke de de har til de får nye fra butikken.

Jeg visste at det var håndtaket, men jeg kjenner jo at jeg får litt fnatt når et bilsete kalles tilbake. Det er ikke det samme som når et klesplagg kalles tilbake liksom.

Gammel 02-06-07, 23:46   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Leste et sted at doulogic er trukket tilbake. (i foreldre&barn tror jeg)
Men mulig det bare var et spesielt serienr, tror det stod noe om det.
(det var jo skrevet lenger oppe ja. *må lære å lese alle svar før jeg skriver*)

Vi har besafe izi combi, er kjempefornøyd.
Det sitter som støpt i bilen. Dette skal lillesøster også få, når hun vokser ut av babysetet sitt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:21   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har BeSafe Izi kid og Brio Zento i hver sin bil. Er mest fornøyd med den siste, og kommer ikke til å velge BeSafe igjen.

Gammel 03-06-07, 10:32   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg visste at det var håndtaket, men jeg kjenner jo at jeg får litt fnatt når et bilsete kalles tilbake. Det er ikke det samme som når et klesplagg kalles tilbake liksom.

jeg spurte etter det setet på butikken her om dagen å hun sa at ALLE setene var kaldt tilbake så hun viste ikke når de fikk de inn igjen

Gammel 03-06-07, 10:48   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Vi har forøvrig to stk. Akta Graco Cosmic, et XTP og et uten. Fungerer som bare det, er enkelt å montere og poden sitter fortsatt godt bakovervendt. Dessuten klarer selv besteforeldrene å montere det riktig på egenhånd, og det er helt klart et pluss!

Gammel 03-06-07, 13:28   #19
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

jeg spurte etter det setet på butikken her om dagen å hun sa at ALLE setene var kaldt tilbake så hun viste ikke når de fikk de inn igjen

At de som jobber i utstyrsbutikker ikke har helt oversikten når det gjelder bilsikring er jo en kjent sak.

Gammel 04-06-07, 14:55   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Importøren fikk inn seter igjen i forrige uke og skulle begynne å sende ut til butikkene da. Vi hadde ikke tid til å vente, så vi kjørte til Sverige og kjøpte det der. Og det var jo ikke noe minus at det var 1000,- billigerer der

Forøvrig er jeg ikke helt fornøyd med sittestillingen i duologicen kontra hts setet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.