|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#541 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Ja, veldig barnslig.
|
|
|
#542 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det kommer vel an på hvem du spør tror jeg. Det er mange som bruker sterke argumenter for å ikke overdrive inntak av Soya. Hvis soya funker så godt på kvinner i overgangsalderen som det reklameres for virker det i alle fall logisk at det ikke er så heldig for menn. Så spørs det da om det funker på kvinner. |
|
|
|
|
|
#543 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg sidestiller ikke vegetarianere med kresne mennesker, men jeg sidestiller det med alle andre som heller ikke greier å spise enkelte ingredienser uavhengig av årsak. Det spiller ikke så stor rolle for meg om de ikke greier å spise kjøtt og fisk fordi de er vegetarianere eller om det er fordi de virkelig ikke takler smaken. Men de som er kresne av typen "vil bare ha den maten de liker best" er i en annen kategori, helt klart. Guava sitt eksempel med rakfisk og akevitt er godt. Jeg synes ikke man skal sammenligne med unger, for det blir helt annerledes på flere plan, der har man normalutviklingen på den ene siden samtidig som man ønsker å oppdra dem, og de er i større grad avhengig av å få i seg næring enn voksne.
|
|
|
#544 |
|
|
Hvorfor? |
|
|
|
|
|
#545 |
|
Glamorøs
|
Herregud, for noe barnslig tull! Majoriteten i tråden har slett ikke sagt noe i nærheten av det du impliserer i ditt nye HI, og du har fått massiv støtte for at vennene dine er dustete, og mange gode svar på hvordan du bør håndtere det.
|
|
|
#546 |
|
Bedreviter
|
Vissvass. Du har fått mange gode råd i forhold til det du spurte om, masse sympatierklæringer og støtte fra mange. Du må da ha vært på FP lenge nok til å vite at en diskusjon på mange hundre innlegg ikke lenger handler om HI. |
|
|
|
|
|
#548 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes det er veldig praktisk faktisk, gir et par alternativer sånn at folk kan uttale seg.
|
|
|
#549 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Ja, jeg tilrettelegger alltid for de som kommer på besøk. Noen ganger lager jeg all maten, andre ganger tar de med det de trenger selv.
|
|
|
#550 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg ser ikke den store forskjellen faktisk, i settingen "borte på middag til noen andre".
|
|
|
#551 |
|
Glamorøs
|
Eh, ja. Du er den snurter. Men da vet jeg hvertfall at det ikke er vits i å prøve å svare fornuftig på dine innlegg heretter. Tiden kan såvisst brukes mer konstruktivt enn å prøve å være grei med folk som bare latterliggjør det.
|
|
|
#552 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Man kan jo ikke ta alt så alvorlig. Jeg setter pris på alle konstruktive svar. Kjefting og sutring prøver jeg å unngå i rl og på nett. Man må kunne le. Jeg har respekt for alle konstruktive svar her inne. De som jeg oppfatter som noe slemme eller sure rister jeg av meg. Dette er jo bare en tråd.
|
|
|
#553 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Hadde jeg orket, så skulle jeg gått gjennom tråden og slettet hvert ord jeg har skrevet, for slik du har redigert HI skulle jeg aldri verdiget tråden med en eneste bokstav. Jeg synes det du har gjort nå er respektløst, og en latterliggjøring av alle som har brukt tid på å svare deg.
|
|
|
|
#554 |
|
Ad astra
|
|
|
|
#555 |
|
By the Sea
|
Jeg spiser alt mulig og de fleste jeg kjenner gjør også det, så jeg opplever at dette med litt medbrakt mat er noe som gjelder få og skjer sjeldent. Om vi hadde invitert to på middag og den ene hadde med seg et eget måltid, ser jeg er uhøflig om det ikke var avtalt på forhånd. Men når man samles mange,og én har en boks med egen mat eller kake i veska, så ser jeg ikke et eneste problem.
|
|
|
#556 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tenkte det samme. Men jeg har ikke skrevet så mye. |
|
|
|
|
|
#557 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg ser det ikke på den måten. Har slettet redigeringen, husker ikke opprinnelig ordlyd, så lar det være.
|
|
|
#558 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Når du starter en tråd og den får så mange svar, bør du etter et par sider klare å tenke at det som blir skrevet ikke er personlig mot deg, og heller ikke egentlig direkte om hovedinnlegget lenger. Det bør ikke komme som en overraskelse at dette skjer på FP.
|
|
|
#559 |
|
Bedreviter
|
Det at du ikke har problemer med en ting, fritar ikke handlingen for å være uhøflig. |
|
|
|
|
|
#560 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg synes i begynnelsen at dette var en lærerik tråd, jeg fikk mer forståelse for både veganere og vegetarianere sitt valg. Jeg har ingen i omgangskretsen, heller ikke allergikere, så jeg er ikke vant til å måtte ta mathensyn når vi har gjester. |
|
|
|
![]() |
|
|