|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer herPå Facebook får man jo opp forslag på folk man kanskje kjenner. Nå fikk jeg plutselig opp folk herifra og fra et annet forum som jeg lagt til på Instagram. Nå fikk jeg opp forslag med navn og bilde, noe som ikke føltes veldig anonymt. Jeg vet nå hvem som er bak endel av kontoene her inne, uten å kjenne noen av de foreslåtte. Hvor mange vet nå hva jeg heter og hvem jeg er? Fikk akutt lyst å slette både Facebook, Instagram og kontoen her.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hJeg har også opplevd dette, men tror det skyldes at jeg har en del venner der som er venner med andre herfra. Ser i alle fall at man får opp forslag til venners venner generelt der inne. Ellers er det jo slik at det samme skjer på Facebook (at man får opp forslag til venner basert på venners venner), og man kan jo synke profilen på Insta slik at man får opp koblinger man har på Facebook så det Saint skriver er jo heller ikke usannsynlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hDer der skjønt jeg ikke. Hvordan er linken mellom FP og FB/Instagram sa du?
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hEneste linken er jo at mange her inne er på FB. Og mange har felles venner på FB, dermed foreslår FB dem som venner i hytt og pine.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h
Var det jeg trodde. Og det er jo noe hver og en må tenke over. Dette er jo ingen reell link mellom FP og FB/Insta.
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hHvis man har innstillingene på det mest private både på Instagram og Facebook så ser ikke folk bilder. Hvordan kobler du dem da til profiler her inne? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hPrikk meg med hva jeg heter, da!
|
|
|
#9 |
|
koko
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hJeg har hatt de samme venneforslagene liggende på fb lenge. Plutselig, sånn vips, var de fleste byttet ut med personer jeg har på instagram, jeg har ikke nødvendigvis felles venner med dem.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hJeg vet hva du heter, Harriet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hHøh? Hvordan kan FP kobles til insta og fb? Dette skjønte jeg lite av... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h
Dette.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Men de færreste har jo bilde av seg selv her inne også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Veldig mange deler jo bilder av både seg selv og ungene her inne. Og da har man jo i bunn og grunn mistet anonymiteten, men det regner jeg da med at alle er klar over?
|
|
|
|
#15 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hHvis man bruker nicket sitt fra FP på insta, så er det ikke vanskelig å koble.
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hOm man er redd for å bli oppdaget kan man ikke dele noe her inne. Sånn egentlig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hJeg kobler også av og til venneforslag til kontoer her. Men har ikke sett det som et problem egentlig. Jeg har venner her inne som er venner med andre her inne, så når noen av de kommenterer til hverandre og slikt så kan jeg kjenne igjen bilde/skrivemåte/tema osv osv.
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hDet er vel den digitale verdenens "svøpe", det er ikke mulig å være anonym på nett, så lenge man er ganske aktiv på nett. Null stress. Jeg skriver ikke noe her eller der, som jeg ikke tåler å konfronteres med i et jobbintervju. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
awesom
|
Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer hDe første 10 menneskene på "mennesker du kanskje kjenner" var folk fra FP. Noen hadde jeg felles venner med, de fleste ikke.
|
![]() |
|
|