|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?
Jeg kunne sikkert vært litt blygere av meg. Jeg affiseres ikke av at skjørtet glir opp langt over kneet. Det gjør det uansett rammetype, hvis vinden tar tak i det. Men som allerede nevnt: dagens sykler er jo ikke som herresyklene på 80-tallet, der stangen gikk omtrent helt opp i skrittet på syklisten. De fleste sykler har mye lavere stang i dag. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?For den strekningen du skal sykle har vekt absolutt noe å si. Jeg byttet fra en grei offroader til en lett hybrid for noen år siden og forskjellen var enorm. Jeg tok med meg erfaringen når jeg kjøpte sykkel til barna sist, og valgte de letteste modellene jeg fant, noe som førte til at de begynte å sykle veldig mye mer enn før, fordi det plutselig ble lettere og dermed morsommere. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Jeg tror du greier deg greit med en billigere og tyngre modell (basert på egen erfaring) men sykkelgleden blir bedre med en lettere sykkel med gode gir. Jeg merket stor forskjell, på bakkesykkling spesielt, når jeg kjøpte ny lett sykkel ( ca 8,5 kg). Men ikke noe en må ha.
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, ny er det ikke noe problem å få tak i, men nå mente jeg brukt. Det er et faktum at flertallet av folk er større enn meg og har høyere sykkel.
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Jeg jobber ved vannet og bor litt høyere enn Sognsvann (tror jeg), og er veldig glad for at min sykkel veier under 10 kg.
|
|
|
#26 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Jeg valgte også hybridsykkel på under 10 kg. Kan ikke tenke meg å drasse på dempere og annet ekstrautstyr. Før det hadde jeg luksusoffroad på under 10 kg. En til 15.000,- i 1993 som jeg arvet av sykkelgal kompis for en billig penge.
Sist redigert av Lavender : 09-04-15 kl 12:17. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Det står mellom Nakamura Nitro 4.0 og Diamant Photon 5.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 12-04-15 kl 12:09. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Jeg tror at det er omtrent den samme sykkelen, bare med forskjellig navn. Forskjellen mellom herre og dame er at dame har kortere overrør, dvs at 16" herre er lengre enn tilsvarende dame. Og setet er kanskje smalere på herremodellen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Skjørt på sykkel: Ta et kronestykke og et hårstrikk. Ta skjørtet mellom beina, kronestykket bak begge stoffstykkene og fest hårstrikket på andre siden av stoffet. Forferdelig å forklare, men vips, en bukse - og ikke noe skjørt som sklir opp over knærne.
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skulle bruke det ute (hadde brukt det mye på spinning inne) og det hendte med brukket arm.
|
|
|
#31 |
|
Librocubicularist
|
Mi erfaring er at herremodeller har setet litt lenger bak enn damemodeller, slik at folk med lang overkropp (eg) bør velje herre.
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Hvordan vet man om man har lang overkropp? Poden har veeeldig lang overkropp, det er veldig lett å se når han står sammen med andre barn som er like høye. Men hvordan ser jeg det på meg selv liksom.
|
|
|
|
#33 |
|
Librocubicularist
|
For min del er det ganske lett å merke, fordi eg alltid føler bord og stolar ikkje passer saman og fordi eg ofte har problem med at eg får "glipe" mellom overdel og bukse/skjørt. Og eg merka det veldig godt då eg prøvde ein herre- og ein damemodell på sykkel, at den første var betre for meg. Eg er og over gjennomsnittet lang (178), men har normal lengde i bukser. Det er ein annan indikasjon.
|
|
|
|
#34 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Spinn sykkelshop på Storo er forresten veldig gode på veiledning på tilpassing av modell i forhold til kroppsfasong.
|
|
|
|
#35 |
|
|
Takk for tips, men jeg har litt angst for sånne butikker, fordi jeg har et ganske begrenset budsjett.
|
|
|
|
#36 |
|
Librocubicularist
|
(Det går an å gå på sånne butikkar og suge til seg kompetansen og så handle på budsjett på Obs eller Clas Ohlson etterpå, for'sempel).
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye betyr egentlig vekt på sykkel?Jeg vet ikke om det er så mye vekten som konstruksjonen som gjør det, men fra min gamle 3-4000 kronersklassen sykkel til min nye ca 8000-kronerssykkel er enorm. Fra å virkelig mislike sykling så liker jeg det faktisk nå.
|
![]() |
|
|