Sv: NRK og trygdekontoret
Jeg synes det er ganske irrelevant hva KJ eventuelt har sagt eller gjort, for meg er å bruke sin makt som rikskringkaster overfor en som ikke har samme mulighet først og fremst maktmisbruk. Når det er sagt, har hun krenket overvektige? Jeg har bare sett at hun har sagt at overvekten skyldes for mye mat og for lite fysisk aktivitet. Det er jeg enig i. Selv om jeg er feit sjøl. Det er mitt valg, fordi jeg liker sjokkis bedre enn jogging. 
Jeg lærer unga at enhver er ansvarlig for det de selv sier og gjør, uansett hva andre har gjort først. Det gjelder like mye voksne.
Ganske trøtt av krenkebegrepet. Nå brukes det hovedsakelig i betydningen "ikke vær så hårsår, da! Dette får du tåle!", systematisk av folk som ikke trenger å tåle det selv.
Typisk middelaldrende, surnende mediemenn å bli opphengt i sex og kroppsåpninger. Rolness har f.eks. virkelig forandret seg, siden han skrev kronikker i Dagbladet for tjue år siden. Gretne, gamle gubber, ass.
Enhver står fritt til å få prøvet et spørsmål rettslig. Synes ikke det har noe med verken sensur eller knebling å gjøre. At kvinner i offentlig debatt blir seksualisert og slutshamet synes jeg er forjævlig. Styggen trer opp fra nettdebattkloakken og entrer tv-studioene, liksom.
|