|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan man spise denne?Til jul kjøpte jeg tre ferdig kokte juleskinker fra Gilde. De gikk ikke ut på dato før i mai, og de ble stadig utsatt å spise. 28. mars så jeg plutselig at to av skinkene hadde gått ut på dato 13. mars. Jeg slang de i fryseren pga påskeferie.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kan man spise denne?Eg ville tatt dei opp og lukta godt på dei. Du kjenner om dei er dårlege.
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Kan man spise denne?Jeg hadde ikke gjort det. Hadde ikke hatt lyst på dem rett og slett. Jeg er spesielt pinglete da, så mulig du ikke bør høre på meg.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan man spise denne?Altså, denne hadde holdbarhet på 4 mnd, og gikk 10 dager over tiden?
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kan man spise denne?
Ja. Men det er totalt tre skinker!! Man kan kanskje ikke invitere folk på slikt...? Vi må spise til det tyter ut av øra. Blæ. Jeg er superskeptisk til slikt og synes ofte alt kjøtt lukter mystisk, så aner ikke hvordan jeg skal kunne lukte det.
|
|
|
#8 |
|
Klar
|
Sv: Kan man spise denne?Jeg er også pinglete på sånt.. Men hadde nok tint en, luktet på den og lagt et eller annet hverdagsmat til familien av den, med mulighet for å konvertere middagsplanen til speilegg eller tilsvarende hvis den ikke smakte alldeles tipp topp.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kan man spise denne?Jeg er så dårlig på sånt så hadde kastet de.
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
hehe, det er jo veldig sant.
|
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Kan man spise denne?Kast dem og spis havregrøt isteden.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan man spise denne?Jeg hadde spist dem, men mannen min hadde ikke blitt informert om datoen som var stemplet på. Han er helt hysterisk i forhold til datomerking.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man spise denne?Jeg hadde kastet de, mannen min hadde spist de. Jeg er som Tjorvens mann. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Der har jeg faktisk klart å overbevise ham om at egg er greit. Han trodde på nettsiden til prior når de selv fortalte at det var greit.
|
|
![]() |
|
|