|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute på tur
|
Sv: Nytt etternavnJeg har mitt etternavn, mannen har sitt og Junior har et tredje etternavn. Og får vi en jente engang får vi et fjerde etternavn på postkassen
|
|
|
#22 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt etternavnJeg tok mannens etternavn når vi giftet oss og beholdt pikenavnet som mellomnavn. Ungene har kun mannens etternavn - enkelt og greit
|
|
|
#23 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Nytt etternavnJeg har ikke byttet etternavn, kunne ikke falle meg inn heller. Dels pga navnet, og dels fordi jeg er muslim, og vi ikke kan bytte etternavn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: nytt etternavnJeg har "pikenavnet" mitt som mellomnavn, så det er ikke vanskelig å finne meg - verken i telefonkatalogen på nett eller på Facebook.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt etternavn
Ikke? Jeg har en venninne som er gift med en muslim, og hun har tatt hans etternavn, mest fordi de ikke skulle få problemer i hans hjemland. Slik hun forklarte kunne de bli tatt for ikke å være gift hvis de hadde forskjellig navn, og kunne få problemer med feks å ta inn på hotell sammen, i forhold til innreise, myndigheter osv. Det virket i allefall som om det var skikken i det landet. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt etternavnJeg tok bort mitt etternavn og har å bare mannens sitt. Jeg synes navnet mitt ville blitt for langt med begge etternavnene, og jeg hadde ikke noe spesielt forhold til mitt gamle navn egentlig.
|
|
|
#27 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt etternavnJeg skal gifte meg snart, men tror ikke jeg kommer til å bytte. Samtidig hadde det jo vært hyggelig å hete det samme som sønnen min, han har mitt som mellomnavn og sambo sitt som etternavn. Jeg får se hva jeg ender opp med.
|
|
|
#28 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nytt etternavnJeg byttet til mannens etternavn. Jeg synes det er så ryddig og greit når en familie heter det samme. Helst ville jeg at han skulle bytte, men han greide ikke uttale pikenavnet mitt og jeg kunne jo ikke godt forlange at han skulle hete noe han ikke kan uttale.
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
Sv: Nytt etternavnJeg har ikke byttet etternavn, selv om etternavnet mitt er dørgende kjedelig og mannen min har et mye finere et. Eldstesønnen min har uansett farens etternavn, og jeg er selv oppvokst i et hjem der alle het det samme unntatt meg, så da tenkte jeg at det var like greit at vi hadde litt forskjellige navn alle sammen, slik at ikke eldstemann ble den eneste med et annet navn.
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Nytt etternavnJeg byttet gladelig navn. Er jo ikke noe problem på facebook da, man melder seg bare inn i (eller oppretter) gruppen til skolen/koret/idrettslaget/universitetet, og skriver pikenavnet sitt et eller annet sted i profilen. |
|
|
|
#31 |
|
Skrekkøgle
|
Sånnsett kan det jo kanskje forstås, men jeg og exmannen min hadde aldri noe problemer med å ta inn på hoteller, eller noe. De spurte om vi var gift, og vi sa ja, og da var det greit. Det kan lønne seg enkelte steder å ta med vigselsattest, men vi har aldri blitt spurt om det. Kanskje fordi jeg bruker hijab? At de ikke mistenker noe da hehe... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Nytt etternavnJeg har byttet etternavn, men det er da flust med folk som finner meg på facebook for det, selv uten at jeg har mitt gamle etternavn skrevet i profilen (men det var jo et lurt tips, kanskje jeg skal gjøre det også).
|
|
|
#33 |
|
WF: BNBE
Sv: Nytt etternavnJeg skal bytte etternavn når vi gifter oss, men skal beholde mellomnavnet mitt. Mannen er spansktalende, og der har de farens navn først og morens etterpå. Mannen min kunne feks het José López Gonzales. Snuppa har hans etternavn, og heter da Snuppa López. Jeg tar også López-navnet og blir hetende feks Kari Hansen López. Det tror jeg er det nærmeste vi kan komme å hete det samme alle sammen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Viser tenner
|
Sv: Nytt etternavnNavnet mitt er en viktig del av identiteten min - føler jeg, så det var aldri aktuelt å bytte. Vi har begge sjeldne navn, og ungene har begge etternavnene.
|
|
|
#35 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Nytt etternavnJeg har pikenavnet som mellomnavn og mannen sitt etternavn. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt etternavnHverken jeg eller mannen skiftet etternavn da vi giftet oss.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Ja.
|