|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
This is normal!
|
Sv: Å leve mer miljøvennlig
En jeg kjenner (som ikke er fra Sunnmøre) følger mine miljøforslag men med sparepengermotivasjon. Resultatet blir det samme, så hvorfor ikke?
|
|
|
|
#102 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å leve mer miljøvennligDerfor er vi begge godt fornøyd med å ha "bare" en bil også.
|
|
|
#103 |
|
ej ikke møjkets heije
|
|
|
|
|
#104 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi fikk ny kaffetrakter på fredag og da jeg skulle trakt min første kanne hadde jeg ikke filter. Så da lagde jeg filter da, av en gammel gasklut (nyvasket selvfølgelig). Det funket jo så bra! Mannen rynket på nesa og påstod at det smakte litt tøy av kaffen.
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligHar kjøpt nytt (brukt) skiutstyr til yngste på finn i dag. Han trenger ikke splitter nytt utstyr.
|
|
|
#106 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2015
![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligSer det er noen som nevner det å ikke fly, korrektomundo! |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligJeg gjentar shoppestop fra i fjor. Jeg kan handle brukt til meg selv hvis det er noe jeg virkelig trenger. Jeg kan også handle julegaver.
|
|
|
#108 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Å leve mer miljøvennligHvordan går det med dere folkens?
|
|
|
#109 |
|
Off the map.
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har blitt ganske miljøvennlige på kjøringa. Mannen har mistet lappen og jeg kjører elbil. Bruker diesel på langturer, ellers kun elektrisk.
|
|
|
#110 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligTror ikke jeg har skrevet noe i denne før. Vi er nok for lite miljøbevisste og kunne helt sikkert tatt noen flere grep i familien vår. Men jeg er flink til å handle påfyllingsposer av såper og sånt, og er veldig god på gjenbruk. Vi kjøper og selger mye brukt, og sønnen i huset tjente f.eks 800,- på lørdag ved å selge ting han ikke trenger |
|
|
|
|
|
#111 |
|
This is normal!
|
Tja.
Vi har fortsatt noe å gå på i forhold til avfall, så det jobbes det med. Ellers synes jeg vi er ganske bevisste når det gjelder stort og smått.
|
|
|
|
#112 |
|
|
Sv: Å leve mer miljøvennligNuh, det blir jo ikke perfekt, det gjør ikke det. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligVi er ganske flinke, men har ikke blitt flinkere siden sist, må jeg dessverre melde. Flere barn har blitt til mer kjøring. Vi har flyferie i sommer og hadde det i fjor og. Har sluttet helt med vanlig kylling, spiser bare øko en sjelden gang. Bruker engangsbleier selv om vi har tøybleier i kjelleren, og i det hele tatt.
|
|
|
#114 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har Norgesferie i år også (men skal på en ukestur i vår, så det går vel opp i opp), vi klarer oss fremdeles med én bil, vi har både solgt og kjøpt brukt sykkel og skiutstyr og prøver å være så flinke vi klarer. Fremdeles mye å gå på.
|
|
|
#115 |
|
This is normal!
|
Sv: Å leve mer miljøvennligI dag tok vi sykkel til og fra fotballtreningen, 3 km hver vei. Åtteåringen var rimelig sliten da vi kom hjem (hun tar det ikke akkurat rolig på skole, SFO eller trening
|
|
|
|
#116 |
|
This is normal!
|
Nå er det ett år siden jeg gjorde opp status, så jeg fikk lyst til å se hvordan vi ligger an.
Fortsatt mye å gå på, men vi har fått inn en del vaner (særlig i forhold til reising og shopping/forbruk) som jeg synes monner ganske bra. Hvordan går det med dere andre?
|
|
|
|
#117 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har redusert antall biler med 50 %, og den vi har står stort sett ubrukt. Om dette er gjennomførbart når det ikke lenger er sykkelføre gjenstår å se, men vi kommer ikke til å kjøpe ny bil før vi må. Da regner jeg med at vi også har innarbeidet nye gode vaner og avvent oss selv med en del dårlige.
|
|
|
#118 |
|
This is normal!
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har fortsatt to biler siden vi begge trenger bil i jobben med ujevne mellomrom. Hadde det vært sånn fellesbilopplegg her vi bor, kunne vi fint klart oss med én.
|
|
|
|
#119 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har latt være å kjøpe bil nr. 2. Det har kostet litt logistikkstyr, men jeg er veldig fornøyd med at vi fikk det til. Den bilen vi har brukes heller ikke mye, vi bruker begge beina/hjul/bane til og fra jobb, men det er typisk at de gangene den brukes (til aktivitetslogistikk), så skulle vi gjerne hatt to... Men vi har organisert en haug med samtransportgrupper, og får til masse på den måten. I dag tar datteren bane til karate, sønn 1 sitter på med kompis til bandy og minste blir nok kjørt til sin aktivitet på Manglerud.
|
|
|
#120 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Mannen har mulighet til å låne bil på jobb, så jeg tror vi klarer oss fint med akkurat det. For oss blir det større problem på vinterhalvåret med aktiviteter på ettermiddagen. Vi skal ofte et stykke avgårde med mye utstyr. Vi skal se om det lar seg gjøre.
|
![]() |
|
|