|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Til sammen har vi bidratt med vårt i både barnehage og på skolen - men noen "ildsjeler" er vi ikke, og kommer heller ikke til å bli. Vi bruker mye tid på jobb begge to, og bruker ilden vår der og ellers hjemme med barna.
|
|
|
#42 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Nå er jeg snart ferdig medmitt syvende år i FAU, noe annet enn det har jeg ikke meldt meg frivillig til. Før det hadde jeg fem år i SU i barnehagen.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Dette skoleåret er jeg leder (en av flere) for yngste sin barneidrett.
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?
Nuvel, det finnes vel dem som syns det er temmelig storartet å skli snyltende gjennom livet også, mens de ser tv/drikker øl/shopper.
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
hos oss er det i så fall mannen som må hindres i å gå
|
|
|
#46 |
|
awesom
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Både jeg og far i huset er engasjerte i barnas idretter og aktiviteter. Har og vært med både i samarbeidsutvalg i barnehagen og i FAU på skolen. Vært klassekontakt, er foreldrekontakt på fortballlag ect ect.
|
|
|
#47 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg var både trener og styreleder i en forening i flere år, og når jeg slutta der har jeg rett og slett tenkt en periode at "jeg har gjort mitt". Sitter nå bare i hovedstyret i idrettsforeningen, styret i eget korps og i borettslaget. Overkommelig og kjekt. Trener kommer jeg ikke til å bli igjen. Dersom det blir spørsmål om å være f.eks lagleder på fotballen skal jeg vel kunne si ja.
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg er ikke den som sier ja til de store vervene, rett og slett fordi jeg allerede har endel allerede hjemme med et barn med spesielle behov. Da både fordi jeg ikke kan slite meg helt ut og fordi jeg heller ikke har lyst å gjøre en dårlig jobb. Men jeg stiller opp på dugnader og gjør det som blir forventet av meg ellers. Jeg satt forresten i styret i koret storesøster sang i for et par år siden. Men det var særdeles lite jobb da. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Gubben er kjempeflink, han sitter i FAU og fikser både håndballopplegget til jentene og curlingen til eldste. Jeg har mer enn nok med 100% stilling og tillitsverv og begrenser meg til å bidra med kaker og kioskvakter ved behov. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Her er det så mange som orger og melder seg, at det holder i massevis. Jeg har arrangert et par treff for alle som vil utenom skoletiden i stedet. Føler jeg kan bidra mest der. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg melder meg frivillig, mannen not so much. Det funker jo uansett ikke med jobben hans og f.eks. ha treneransvar på fotballen (ikke har han kompetansen heller). Men jeg er klassekontakt nå og stiller opp som kioskvakt og kakebaker om det blir spm. Skal jeg være helt ærlig hadde jeg sett at poden valgte en idrett der vi kunne betalt oss ut av dugnadsarbeid. Men, når jeg ser hvor viktig fotballen er for det sosiale akkurat nå, fokuserer jeg på det positive og prøver å stille opp der det faktisk kan være bruk for meg
|
|
|
#52 |
|
maler
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Ja, vi er noen av de som alltid er der og som sitter med FAU flere steder. Men jeg kan ikke stille opp på alt alltid, det går jo ikke.
|
|
|
#53 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Vi har alltid et par tre verv. Tenker ikke at det skal være slik for alltid.
|
|
|
#54 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg prøver å la være.
|
|
|
#55 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg har vært klassekontakt og sittet i SU + selvsagt bakt og stilt på dugnader der det trengs. Planen var å være speiderleder, men helsa satte en stopper for det, og nå er det ikke lenger aktuelt (ikke noe behov lenger).
|
|
|
|
#56 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg stiller visst opp! For tiden er jeg styremedlem, foreldrekontakt, fau-medlem og komitemedlem.
|
|
|
#57 |
|
By the Sea
|
Jada, massevis av skabbedasker, sikkert. Men folk tar gjerne feil i antakelsene sine om hvem som "snylter" så veldig og hvem som har mer kronglete liv eller bidrar på arenaer vi ikke vet noenting om (tar vakter på krisesenteret, pleier gamle foreldre, tar alt praktisk hjemme fordi mannen har en depresjon). Så for min del begynner jeg aldri spekulasjonen en gang og jeg får utslett hver gang jeg har et verv og sitter i et møte hvor noen med en dårlig skjult selvgod mine over eget bidrag disser foreldre som "aldri bidrar".
|
|
|
#58 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg er en som sier ja etter å ha tenkt meg grundige om, etter å ha bært et absolutt JA-menneske i mange år.
|
|
|
#59 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg synes ikke å skamme seg er særlig fruktbart, men at mange kan tenke en gang til igjennom om de kan bidra i forhold til hva ungene driver på med: absolutt. Kjøre, bake, skrive, tenke, heie.... Hvis alle gjør litt, blir det mindre på hver.
|
|
|
#60 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Ja, jeg stiller opp.
|
![]() |
|
|