|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJa, jeg argumenter ikke mot nødhjelp, hvis det så sånn ut? Jeg er 50 bensintanker og en bunnsmørning fra å sette meg i Askeladden min og putre nedover.
![]() |
#62 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetMannen min sa i går at det tar 8 mnd for en flyktning fra ankomst til Norge, før de får spørsmålet hvorfor de er her. De sitter altså på mottak hele den tiden uten mål og mening?
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Båtflyktninger i Middelhavet
Nei, jeg tror verken Mave eller jeg rettet noe kritikk mot deg.
![]() |
#64 |
|
Nei, absolutt ikke, jeg tolket deg ikke sånn, bare spant litt videre på den "få de på land". |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetMen å påstå at vi har en regjering som er ond og folkedyp blir så meningsløst at det ikke er verdt å respondere på. Det har dødd båtflyktninger i langt over 2 år, og det har vi visst, selv vi ikke har fått bildene på Facebook.
![]() |
#67 |
|
Absolutt. (Jeg synes ikke regjeringen fremstår spesielt ond. Med noen unntak, kanskje.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
Jeg hadde garantert brølt til en hvilken som helst regjering under en krise som dette, og som jeg nettopp sa; hele vesten har et ansvar for hvordan dette har gått, ikke bare regjeringen vi har nå. Men responsen fra regjeringspartiene vi har nå, og Frp spesielt er virkelig så hårreisende uempatiske, at jeg virkelig ikke syns det er ufint å sammenlikne dem med folkedypet. Retorikken deres bidrar ikke akkurat til å vise dem som omsorgsfulle mennesker.
![]() |
#69 |
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJeg legger ikke ansvaret på noe som har skjedd over ti år på nåværende regjering. Jeg legger skylden på alle.
![]() |
#70 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetDet er jo ingen som er villig til det sånn i utgangspunktet, men av og til så må man. Nå tror jeg uansett det hjelper lite om jeg, med min heller beskjedne lønn, sier at jeg er villig til å betale mer i skatt om ikke de som tjener mange ganger mer enn meg blir tvunget til det.
![]() |
#71 |
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJeg vet ikke hva jeg mener. Jeg mener at det vil alltid være veldig attraktivt å komme seg nordover og til Europa når de har det så ufattelig J***** og vi har det så ufattelig bra.
![]() |
#72 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJeg er helt engrossed av hva enkelte kan lire av seg av menneskehat, og jeg er helt med på at flere av disse stemmer FrP enn noe annet parti. Men det er ikke det samme som at regjeringen er noe verre enn andre i en ren nødhjelpssituasjon, synes jeg. Og hvis man vil ha endringer i asylpolitikken, hjelper det absolutt ikke å stemme Ap. Men nok om det fra min side.
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetCandy, nå legger du føringer som ikke finnes der. Jeg skjønner ikke at man skal være nødt til å presisere igjen og igjen at "Ja, andre regjeringer har ikke nødvendigvis oppført seg bedre". Det må være mulig å kritisere den sittende regjeringen, deres handlingsevne og deres retorikk uten å absolutt hele tiden måtte forsikre om at "jada, andre regjeringer fortjener også kritikk": Andre regjeringer sitter ikke ved makten nå.
![]() |
#74 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes dette er en veldig klar Us&them-retorikk som ikke bringer debatten noe videre, og som er et stykke fra å "kritisere den sittende regjering uten å hele tiden [...] forsikre om at de tidligere regjeringer også fortjener kritikk."
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
Javel. Jeg er ikke enig. Selvfølgelig syns jeg vi har en ufattelig dårlig regjering nå. Men det betyr faktisk ikke at jeg ikke har vært ganske krass i min kritikk av tidligere regjeringer også, og av partier jeg har stemt på. Jeg har virkelig aldri forsvart regjeringers dårlige arbeid, bare fordi den har bestått av et parti jeg har stemt på. I innlegget du siterer skriver jeg at vesten må ta et ansvar for krisen som har oppstått og det burde være ganske greit å forstå at jeg da ikke mener et regjeringsparti som har sittet i knappe to år. Jeg blir sliten av å ikke kunne kritisere den sittende regjeringen uten å komme med disclaimere (selv om jeg mener at sitatet du limte inn ike er en kritikk av regjeringspartiene, alene), men innlegget du siterer er heller ikke det eneste i tråden:
![]() |
#76 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJeg vet ikke helt om jeg hadde blitt så betrygget av en regjering som ikke samarbeidet med FN og EU i denne saken, og som ikke klarte å ha flere tanker i hodet på en gang. Det ER allerede mennesker som venter på å starte på sitt nye liv her i landet, og at de også skal ivaretas og hensyntas i en slik diskusjon, synes jeg det er helt naturlig at regjeringen gjør vurderinger rundt.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 23-04-15 kl 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetJada, jeg så det, Tally, og vi er nok ikke så uenige - jeg forsvarer definitvt ikke flyktningepolitikken til den sittende regjering, og i hvert fall den som hadde vært ført hvis ikke V og KrF hadde hatt uproporsjonalt mye makt i sine hjertesaker. Jeg synes bare det blir meningsløst å diskutere skattelettelser som en faktor i en sak som dette, og jeg synes det forkludrer diskusjonen å lage et fiendebilde på denne måten. Og reagerte ganske spontant og kraftig på den kommentarfeltgreia, helt ærlig.
![]() |
#78 |
Glamorøs
|
Vel, nå syns jeg ikke at jeg lagde et fiendebilde da, men deg om det. Jeg tar en kaffe.
![]() |
#79 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Håndteringen etter de kommer i land må det jobbes knallhardt med parallellt nå tror jeg. Landene som tar i mot har for mye rett og slett og da må vi også stå klar til å ta i mot og da ikke bare et lite selektert utvalg, men ganske mange mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det har vært hundrevis gjennom mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|