|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg skal innrømme at jeg nok har perspektivet til en som bare har barn med gode venner og mange å leke med. Samtidig tenker jeg at vi er mange som blir utmattet av alle aktivitetene vi steller i stand for at barna skal ha det fint. Særlig opplever jeg at det er mødrene som strekker seg i alle retninger (feks er det 80-90 % av de som deltar på foreldremøtene her mødre).
|
|
|
#82 |
|
søt
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg er middels engasjert, akkurat nå har vi akkurat vært gjennom svangerskap og babytid, men nå som vesla har passert året så har jeg vel litt mer mulighet til å bidra igjen.
|
|
|
#83 |
|
guru advisor
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Vi er nok ganske engasjerte , både mannen og meg. Det gir meg mye sosialt å være med på kamper og delta på cupper, heldigvis mye hyggelige folk. Mannen er trener, har akkurat sittet to år i FAU, og dermed kjenner han snart flere enn meg her. Det synes jeg er supert. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?
Jepp. Jeg er stor fan av vennegrupper, akefester og spillsamlinger, så lenge det ikke gjøres til et så veldig overorganisert, ressurskrevende konsept. Man mister en del på det også. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Nå er ungen min så liten ennå, men jeg deltar på det jeg kan. Jeg er leder i SU og baker til alt som trenger og bakes til, stiller på alle dugnader osv.
I mange familier tror jeg det er en enklere jobb å delta på foreldremøter enn å være hjemme alene med ungene i leggetiden.
|
|
|
|
#86 |
|
I mål
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg stiller på det som forventes og litt til. Tar alt som vi tildeles selvsagt, det være seg kaker, kioskdugnader, opprydning etc. Jeg har også vært aktiv i å arrangere treff med årstidsgrupper i klassen til storebror. I tillegg har jeg sittet to runder i FAU i barnehagen, vært klassekontakt og mannen har vært fotballtrener i 3 år for storebrors lag. Nå har vi en pause fra det som er ekstra utover det alle må bidra med. Sist redigert av apan : 23-04-15 kl 21:41. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
I mål
|
Jeg er for øvrig veldig enig i dette. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vel, her er det mannen som stiller på alle foreldremøter, bringer og henter, er med i styrer og andre verv i forhold til både skole og fritidsaktiviteter. Jeg må innrømme at jeg har tenkt på at de andre sikkert tenker "det er jo alltid faren som stiller"' men sånn er det altså. Det er nesten verre å tenke på at ungene som voksne nok vil tenke at "det var alltid pappa som engasjerte seg", men det er tross alt bedre at han gjør det enn at ingen gjør det. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
I mål
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg har aldri tenkt på om den ene eller andre stiller. Tenker at det er en fordeling som hver enkelt familie gjør ut fra hva som passer best for dem. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg er den som ser i gulvet, taket og gulvet igjen osv. Jeg fatter ikke at folk har overskudd jeg. Med tre barn, full jobb og videreutdanning som jeg driver med. Jeg har ikke sjans...
|
|
|
#91 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja. Men det er klart man bygger nettverk av å delta. Mannen min er ikke fra denne byen, men kjenner mange flere i området her enn jeg. Og de gangene jeg har deltatt på noe, så har jeg lagt merke til når det kun er den ene forelderen som alltid stiller, ikke fordi jeg mener noe om det, men fordi jeg hadde syntes det var hyggelig å se hvordan faren til Per eller moren til Ole faktisk ser ut. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg synes jeg er flink nok. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
I mål
|
Det er jeg enig i. Fin måte å bli kjent på! Men jeg tenker likevel, eller nettopp derfor, at om den ene alltid stiller, er det sikkert en grunn til det. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg ser at jeg kanskje legger noe annet i det "å ta ansvar" enn en del andre som har svart i tråden. Jeg stiller opp på alt som jeg blir tildelt, som kakebaking, dugnadsvakter, borddekker og kakebaker på juleballet. Det er en selvfølge og registrerer ikke på "frivillig innsats"-skalaen min. Det er frivillige verv jeg ikke tar for tiden. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Nei, jeg for min del har ikke alenetid siden jeg også har barna alene og ikke har en eks som stiller opp på samvær. Det blir en vane, faktisk, det gjør det, og jeg vet og tror at noe blir enklere når barna blir eldre.
|
|
|
#96 |
|
trøtt
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Mannen min er trener og legger ned veldig mye tid på det med fire treninger pr. uke, kamper, foreldremøter og kontakt med foreldre, planlegging av treninger, evaluering av treninger (ofte på individnivå og de er opp til 40 stykker på trening), ferdighetsutvikling, lagoppsett (dynamiske lag - 3 stykker som skal sjongleres) m.m. Det kunne vært interessant logget all tiden som går med til det. Det er jo minst 6 timer "praktisk" aktiv fotball pr. uke uten tiden det tar å komme seg til treningsbanen, kamper osv. Noe roligere på vinteren, men de har vintertreninger også.
Dette er viktig og noe ikke alle tenker over. Det å ha et barn, eller flere, som krever litt mer enn snittet tar ofte mye tid og krefter. Her i huset har begge guttene dysleksi, en har ADHD-diagnose (nettopp fått) og den andre skal utredes. Det betyr bl.a. at lekser tar utrolig mye tid og ikke er noe "ungene greier selv. Det å være alene hjemme kan også være en utfordring.
|
|
|
#97 |
|
I mål
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?At man bidrar som familie selv om vervene hovedsakelig ligger på den ene, synes jeg er opplagt. Den andre bidrar jo da i totallogistikken som gjør at den andre part nettopp kan ha slike verv. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
trøtt
|
Dette innlegget liker jeg!
|
|
|
#99 |
|
Leser
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Går litt opp og ned. Har hatt en periode (oppussing) hvor vi ikke en gang greide å organisere bursdag til egne barn ... Til gjengjeld har jeg gjort mye på andre arenaer i etterkant. (Tror jeg må slutte å jobbe med bare en ting om gangen: Har hatt perioder hvor jeg bare har prioritert jobb, bare prioritert oppussing, bare prioritert barna etc Ligger nok litt i personligheten min, men det er nok noe med omstendighetene også)
|
|
|
#100 |
|
maler
|
Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?Jeg synes av og til det er vanskelig at jeg ikke kan engasjere meg over alt. De som sitter i samme rom ser jo bare at jeg sier nei der, ikke at jeg sa ja igår.
|
![]() |
|
|