Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar kroppshåret gro

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-15, 12:57   #101
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar kroppshåret gro

Jeg har tatt en runde og forsøkt å hjernevaske meg selv tilbake til å syns det ser helt ok ut med hårete hud på kroppen min, men det går ikke. Jeg har hatt den preferansen helt siden jeg var bitteliten, fra før jeg begynte på skolen, tror jeg jeg kan huske, og den sitter for godt til å bli hjernevasket bort. Jeg liker det bare veldig godt når legger, armer og armhuler er glatte og hårløse, for godt til at jeg gidder å droppe det fordi jeg "burde". Særlig når jeg syns det er enkeltpenkelt fjerne håret (vokser). Jeg vet godt at det er et estetisk ideal plantet i meg "utenfra", men det sitter der nå like fullt.

Grått hår, derimot, er jeg pinadø i ferd med å forsone meg (delvis) med, etter en tråd her inne, så jeg er ikke helt uforbederlig.

Gammel 24-04-15, 13:08   #102
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg barberer meg fordi jeg liker best å være glatt under armene, på tissen og på leggene.
Jeg viser meg sjelden naken ute blant folk, så jeg bryr meg ikke om hva samfunnet mener.

Gammel 24-04-15, 13:16   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg gjør det også om vinteren og når ingen ser meg, så det har ikke noe med forventninger å gjøre. Men jeg ser godt at grunnen til at jeg liker det sikkert er pådyttet meg. (Men da skjedde det altså veldig tidlig, og fra en tid der de eneste glansede magasinene jeg var utsatt for var Allers og Hjemmet )

Gammel 24-04-15, 14:37   #104
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg barberer meg fordi jeg liker best å være glatt under armene, på tissen og på leggene.
Jeg viser meg sjelden naken ute blant folk, så jeg bryr meg ikke om hva samfunnet mener.

Tror du at du hadde likt det best - og gjort det - hvis du bodde i et samfunn hvor ingen andre gjorde det?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 15:06   #105
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Tror du at du hadde likt det best - og gjort det - hvis du bodde i et samfunn hvor ingen andre gjorde det?

Jeg ville antakelig aldri prøvd det, og dermed ikke oppdaget at jeg likte det best. At folk i Sunnfjord ikke hadde tilgang på sjokolade på 1800-tallet, betyr vel ikke at sjokolade ikke er godt?

Gammel 24-04-15, 16:35   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Angående lange (og stive) hår på leggene om vinteren. Er det bare jeg som synes at det er vondt når de blir så lange at de legger seg feil vei under strømpebuksa?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 17:07   #107
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg ville antakelig aldri prøvd det, og dermed ikke oppdaget at jeg likte det best. At folk i Sunnfjord ikke hadde tilgang på sjokolade på 1800-tallet, betyr vel ikke at sjokolade ikke er godt?

Nei, forsåvidt ikke. Personlig synes jeg det er mer behagelig med hår enn uten enkelte steder, og de andre stedene merker jeg ingen forskjell, så jeg er ikke i tvil om at jeg aldr hadde giddet å fjerne hår der det synes om det ikke var et krav fra samfunnet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 17:19   #108
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hår på leggene under stramme bukser er faktisk ubehagelig. Har ikke merket det samme for hårene på lårene.

Gammel 24-04-15, 17:43   #109
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også hjernevasket og fjerner hår nå. Som ungdom gjorde jeg det ikke for jeg har sparsommelig hårvekst både under armene og på leggene. Men armen plaget meg som ung, mørke og lange, og de siste 10 årene har jeg fjernet armhår hver gang i dusjen samtidig som jeg fjerner hår under armene og nedentil. Leggene tar jeg kun om sommeren, de er fremdeles ganske usynlige, da hårene er gyldne og huden min har gylden tone.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 18:04   #110
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også hatt en preferanse for lite(ingenting) kroppshår fra jeg var ganske liten. Passet dårlig overens med en kraftig, mørk hårvekst gitt Om jeg hadde fjernet hårene dersom det var mest vanlig å ikke gjøre det, vet jeg jamen ikke, men vi er jo alle et resultat av det samfunnet vi lever i.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 22:09   #111
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer litt på om det er helt naturlig og normalt for kvinner å ha mørk og kraftig hårvekst på f.eks leggene, eller om det kan være et tegn på en form for hormonell ubalanse kanskje?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 22:25   #112
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Litt har nok med farger sånn generelt sett. Jeg er mørkhåret. Min lyshårede venninne har kraftige, lyse hår. De synes ikke så godt, for å si det slik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 22:50   #113
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg lurer litt på om det er helt naturlig og normalt for kvinner å ha mørk og kraftig hårvekst på f.eks leggene, eller om det kan være et tegn på en form for hormonell ubalanse kanskje?

Det er helt naturlig og normalt, selv om man kan få økt hårvekst av enkelte hormonelle tilstander. Men det finnes knapt kvinner som ikke har hårvekst på leggene.

Gammel 24-04-15, 22:54   #114
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har (hatt) PCOS og opplevde at hårmanken på leggene ble relativt massiv. Men med lys hud og lys hårvekst ble det aldri noe stort problem.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 00:30   #115
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er helt naturlig og normalt, selv om man kan få økt hårvekst av enkelte hormonelle tilstander. Men det finnes knapt kvinner som ikke har hårvekst på leggene.

Jeg mente mørk og stri hårvekst altså. Jeg hadde helt lyse hår på leggene inntil jeg kom i puberteten/begynte å barbere, og siden har det altså endret seg radikalt.

Kanskje jeg bare håper at det skal være noe som kan fikses, og ikke noe jeg må lære meg å leve med ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 00:48   #116
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske mørk, men har lys hårvekst andre steder på kroppen enn på hodet. Ikke så lys som en blondine, men lysere enn snittet. Bortsett fra armene. De hårene har omtrent samme farge som hodehåret.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 00:51   #117
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvordan står det til med kroppshåret i år da?

Jeg slites fortsatt mellom å ikke ville fjerne det og å være for pinglet til å la være.

Ingen forskjell hos meg fra vinter til sommer eller år til år: hårene på legger, armhuler og bikinikant blir fjernet. Hele året. Sikkert kulturelt og sosialt betinget, men for meg er hår under armer ekkelt. Legger og bikinikant kan jeg lettere leve med, men velger å ikke gjøre det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 00:55   #118
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker det bare veldig godt når legger, armer og armhuler er glatte og hårløse, for godt til at jeg gidder å droppe det fordi jeg "burde".

Barberer/vokser du armene, altså? Er det vanlig?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 01:05   #119
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Folk utbasunerer jo både her og i RL at hår under armene er "ekkelt", så det er jammen ikke rart om folk "føler seg bedre" når de tar det bort.

Jeg gjør det om sommeren for å slippe at andre skal synes jeg er ekkel og for at barna mine ikke skal få kommentarer om at mamma er ekkel. For meg personlig spiller det virkelig ingen rolle om det er der eller ikke.

Frustrerer meg litt over at mannen aldri blir sett på som ekkel fordi han ikke barberer bort nøyaktig de samme hårene da. Likestilling du liksom.

Gammel 25-04-15, 01:10   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Barberer/vokser du armene, altså? Er det vanlig?

Nei, det tror jeg ikke, så der tror jeg det er min egen preferanse og ikke "samfunnets forventninger" som er styrende.

Jeg vokser dem, da, barberer ikke. Og ikke superofte, kanskje med noen måneders mellomrom eller så. Når det faller meg inn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.