|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar kroppshåret groEt par steder barberer jeg av gammel vane, dog i mindre grad om vinteren. Selvfølgelig fordi det er en forventning fra samfinnet. Andre steder gjør jeg det for mannen sin skyld. Det spørs om jeg gjør noen av delene når jeg er 95 år. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lar kroppshåret gro
Heng deg nå ikke opp i at jeg synes hår under armene er ekkelt, alle er (heldigvis?) ikke som meg. Og selv om jeg synes hår i armhuler er lite innbydende ville jeg selvsagt aldri kommentert det. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
© All rights reserved
|
Jeg verker vokser eller barberer for mannens skyld. Jeg må leve med hans hår, og han med mitt. Jeg tar kun bort hår for min egen del, og kun der jeg selv vil. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Sv: Lar kroppshåret groHadde "sluppet" å barebere meg, så hadde jeg ikke gjort det. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Det er ikke akkurat tvang da, jeg gjør det for hans skyld, men det tok 20 år før jeg kom meg dit. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Lar kroppshåret groJeg barberte legger og underarmer da jeg skulle få kroppsmassasje, men før det hadde jeg ikke barbert meg noen steder siden jul. Jeg tar leggene om jeg skal vise dem frem, og det samme med underarmene, ellers lar jeg det gro.
|
|
|
|
#127 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Lar kroppshåret groHver gang denne tråden dukker opp, kommer jeg på et gammelt vers fra en minnebok, og jeg tenker: "La kroppshåret gro som gresset bak do". |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Tittel og tittel....
|
Enig i denne, bare at jeg ikke nødvendigvis barberer om sommeren heller, jeg går ikke i bikini eller noe som gjør at andre kan se at jeg har hår under armene.
|
|
|
|
#129 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lar kroppshåret groJeg synes personlig at det er "ekkelt" med barbert underliv, det gir meg assosiasjoner til mye rart. Men forskjellen er at jeg ikke sitter i familieselskap og holder et lengre innlegg om det mens det gjør min svigerinne om hår under armene. Det er jo helt tydelig hvilke holdninger som er "riktige" og ikke.
|
|
|
|
#130 |
|
© All rights reserved
|
Å sitte i et familieselskap og ytre meninger om barberte armhuler eller underliv er vel ikke helt vanlig og vitner vel om manglende sosiale antenner? |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lar kroppshåret groLitt uvanlig, men ikke så veldig heller. Det er liksom bare noe hun tok for gitt at alle i selskapet var enig med henne i, og jeg mener at det sier litt om hvor vanlig den holdningen til hår under armene hos jenter er når mange automatisk går ut fra at alle mener det samme om den saken.
|
|
|
|
#134 |
|
© All rights reserved
|
Jojo, for all del. Men å uttale hva en mener er ekkelt med andres kropper er i alle fall ikke noe vi snakker om i familieselskaper. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lar kroppshåret groDet kom opp i en helt naturlig setting faktisk (vil ikke oute den her) - så poenget mitt var bare at det nok ikke falt henne inn en gang at det kanskje satt noen (jenter)rundt bordet som faktisk hadde hår under armene...
|
|
|
|
#136 |
|
© All rights reserved
|
Og det sier jo sitt. Hadde jeg vært gjest rundt samme bord hadde jeg nok sagt noe, selv om det ikke gjalt meg. En tankeløs ting å si, spør du meg. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg tror det finnes mange (voksne, til og med) som ikke ville kommet på den muligheten, altså. Forøvrig har begge mine unger ved forskjellige anledninge sagt at de synes hår under damers armer er ekkelt. Når de nesten aldri ser det er det klart det er uvant og rart og kanskje til og med ekkelt. (Og ja, selvsagt har jeg pratet med dem om det når de har sagt sånt.) |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Er frisk!
|
Det er liksom det jeg har prøvd å poengtere - når det er så mange som synes det er så utrolig rart og unaturlig og uvanlig å ha hår under armene for jenter, er det ikke rart at mange tar dem bort - både for å slippe å ble betegnet som ekle (der er jeg) og etterhvert faktisk opplever at det er en selvfølge og noe de gjør fordi de "liker det best" (mange andre i denne tråden).
|
|
|
|
#139 |
|
|
Sv: Lar kroppshåret gro.. da er det vel på sin plass for reflekterte voksne å si i fra at "eyh, det er ikke akkurat en universell sannhet du formidler nå, altså!", når denslags underligheter blir utbasunert. Både på forum og IRL. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lar kroppshåret groDenne tråden er faktisk skyld i at jeg for første gang har sittet i en sosial setting og blitt bevisst på at mine legger er hårete. Og prøvd å dra i kjole for å få den lengre, og dekke meg til.
|
![]() |
|
|