Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Båndtvang for hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 22:25   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Ja, ikke sant? Jeg syns mange behandler hundene som en blanding av en søt baby og en veldig fin veske, eller noe. Jeg vet ikke mye om hundehold, men at de skal ha en tydelig leder og at de skal lyde, det er vel kanskje basic? Sånn "neimen, huff, da, vovsen! Ikke tigge, vet du! Huff, hun er så fæl til å tigge ved bordet! Huffameg, jaja, en liten bit, da!"-hundehold gir meg helt spader!

Gammel 04-05-15, 22:29   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, ikke sant? Jeg syns mange behandler hundene som en blanding av en søt baby og en veldig fin veske, eller noe. Jeg vet ikke mye om hundehold, men at de skal ha en tydelig leder og at de skal lyde, det er vel kanskje basic? Sånn "neimen, huff, da, vovsen! Ikke tigge, vet du! Huff, hun er så fæl til å tigge ved bordet! Huffameg, jaja, en liten bit, da!"-hundehold gir meg helt spader!

Det det med at hunden skal ha én leder er visst litt ut, det var mer slik man tenkte om hund i flokk for tjue år siden, har jeg lest litt om. Nå har man forsket mer på hvordan relasjonene er i en flokk, og det er ikke slik man har trodd.

Ang det andre du skriver, tja, det er vel litt sånt også, jeg har ikke sett mye av det. Altså de babygreiene. Men å være konsekvent er jo et nøkkelord, for å si det sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 22:42   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det det med at hunden skal ha én leder er visst litt ut, det var mer slik man tenkte om hund i flokk for tjue år siden, har jeg lest litt om. Nå har man forsket mer på hvordan relasjonene er i en flokk, og det er ikke slik man har trodd.

Ang det andre du skriver, tja, det er vel litt sånt også, jeg har ikke sett mye av det. Altså de babygreiene. Men å være konsekvent er jo et nøkkelord, for å si det sånn.

Men "tydelig ledelse" er vel ikke ut?

En av de "bedre" episodene jeg har opplevd var da en bikkje satte mot meg i fullt firsprang på en sti, prøvde å stoppe meg, glefset etter anklene mine, og da jeg endelig kom meg rundt den og beinfløy fra den, med hunden jagende bak meg, gjøende som en gal, og jagende frem og tilbake på stien. Eieren prøvde tafatt med "neimen ikke sånn! Komme hit nå!" Gjennom støyen oppfatter jeg til slutt at eieren gauler etter meg: "du må stoppe og stå helt stille! Jeg får ikke til å fange henne så lenge hun jager deg!"

Gammel 04-05-15, 22:44   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neinei, tydelig er alltid fint.

Gammel 04-05-15, 22:32   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Spot on!

Og selvfølgelig kan man trene hunden på tilbakekalling uten å gjøre det i nærheten av folk som kanskje ikke liker det. Finnes det ikke en hel haug med forskjellige kurs og sånt man kan være med på da? Og grupper for trening av hund på andre ting. Ser da stadig på FB at venner med hund er på sånne ting. Så får hundene brukt seg litt og.

Gammel 04-05-15, 22:34   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Spot on!

Og selvfølgelig kan man trene hunden på tilbakekalling uten å gjøre det i nærheten av folk som kanskje ikke liker det. Finnes det ikke en hel haug med forskjellige kurs og sånt man kan være med på da? Og grupper for trening av hund på andre ting. Ser da stadig på FB at venner med hund er på sånne ting. Så får hundene brukt seg litt og.

Hunder, spesielt valper, må trene på det hver eneste dag. Mange ganger også. Men selvsagt kan det foregå uten å plage folk. Skjønt har man valp mens det er båndtvang, kan det selvsagt være utfordrende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.