|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du sulten av frukt?
Banan metter godt, ja. Jeg er ikke nevneverdig glad i banan, men det funker noen ganger som mellommåltid. (Som jeg aldri spiser. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fortynnet
|
Sv: Blir du sulten av frukt?Jeg vil også spise frukt, og teller kalorier bare innimellom - men ble plutselig litt obs på at jeg faktisk blir sulten av det hvis jeg spiser frukt som mellommåltid. Og det er jo ikke akkurat hensikten med et mellommåltid. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Blir du sulten av frukt?Jeg blir sulten kort tid etter et eple, hos meg er det som om magen blir litt sur og skriker på mer. Dette gjelder bare hvis jeg spiser eple alene. Pære, appelsin eller banan funker bedre på egenhånd.
|
|
|
#26 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Blir du sulten av frukt?En neve nøtter er jo greit. Jeg greier ikke stoppe og spiser hele posen.
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Jepp, men sultfølelsen (eller "keeperen Saltfjellet", som autokorrekturen ville gjøre om denne noe slurvete inntastede frasen til) er ikke påtakelig.
|
|
|
|
#29 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Blir du sulten av frukt?Jeg er ikke så glad i frukt, og syns ikke det funker som mellommåltid i seg selv. Men hvis jeg spiser frukt med kesam til (mager vaniljevariant) blir jeg veldig mett og mettheten holder seg lenge.
|
|
|
#30 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Blir du sulten av frukt?Jeg blir uvellsulten, rett og slett kvalm og dårlig kort tid etter. Så frukt må spises som en del av et større måltid.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Blir du sulten av frukt?Ikke av all frukt, men eple ja. Banan holder meg mett en stund, men må jo spise nok av det. Minst 2-3. Lager jeg meg en stor fruktsalat er jeg mett en stund altså. Og en stor smoothie med masse frosne bær, 2-3 bananer og en appelsin eller to (og litt grønnkål og/eller spinat/brokkoli) er jeg mett av i 3-4 timer.
|
|
|
#32 |
|
finner ut av mye
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hehe, jeg tenkte på deg da jeg skrev det, men håpet du ikke så det. :trøster: |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir du sulten av frukt?En gang leste jeg at epler faktisk har "negative kalorier" fordi selve fordøyelsen av dem krever så mye energi at eplespising tar mer enn det gir. Det vil jo forklare sulten.
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Sv: Blir du sulten av frukt?Jeg syns en del rå grønnsaker som kålrot, gulrot og kål også er ekstremt appetittvekkende. Gulrot som mellommåltid er som eple for meg. Banan funker da, og jeg spiser nesten alltid en banan i ti-tiden om jeg har tilgang på det.
|
![]() |
|
|