Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-15, 22:44   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi har ikke kjølebod, men kjølehjørne på spisskammerset (hadde planlagt hele rommet som kjølebod og kaller det derfor tidvis det fortsatt). Her settes all brus/øl og alle drikkekartonger som ikke er åpnet. Her har vi også alt av pålegg og smør som er uåpnet (de åpnede er i kjøleskapet), samt alt til middagene og middagsrestene. Alle grønnsakene er også der, foruten agurk, paprika og tomater som er åpnet. Til selskaper oppbevares all dessert, mat, kaker, osv inni her. Veldig deilig å kunne lage klar ting på forhånd og sette inn hele fat eller hele stekebrett for den saks skyld.

Når jeg handler pakker jeg alltid ned varene ut fra hvor de skal (tørrvarer til bakeskuffen i én pose, til høyskapet i én, til kjøling i en annen, osv) så dersom jeg har dårlig tid er det greit å kunne sette hele posene inn der om jeg ikke rekker å pakke ut av dem med én gang.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 23:46   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi har stor kjølebod. En av de kjekke tingene er å kunne plassere de fire bæreposene med varer som skal i kjøleskap rett inn der når man ikke rekker pakke ut etter storhandling.

Ellers har vi det vi trenger til daglig i kjøleskapet på kjøkkenet. I kjøleboden har vi melken, pålegget, middagen, frukt og grønnsaker for resten av uka. Vi kjøper inn stort når det er tilbud. Jeg har en stabel med makrell i tomat og leverpostei og annen hermetikk. Vi kjøper fire kg løk i slengen. Til selskap setter vi glatt inn to kasser brus og en kasse øl. Kaker og fat med mat går rett inn.

Faktisk har vi oppbevart alle pølsene til skolens 17. mai der et år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.