Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-15, 10:45   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er bomull som er standardfarge på ferdigmalte lister nå.

Bomull og Egghvit er (nesten) til forveksling like da:

Bomull S0502-Y
Egghvit 0502-Y

"Mange fargekoder inneholder også en S i begynnelsen. S står for Second Edition og betyr at det dreier seg om en standardisert NCS-kode. I 1995 kom en ny kolleksjon med farger etter at det kom et forbud mot blyholdige pigmenter i malingen, og NCS måtte revidere fargeutvalget. Denne bokstaven har ingen annen praktisk betydning for kodeknekkingen, men er likevel viktig å få med om du skal male med en farge som har denne S-en i koden. Samme kode med og uten S kan nemlig bety at fargene er ulike. Et eksempel er Jotuns velkjente farger Egghvit og Bomull. Egghvit har kode 0502-Y mens Bomull har kode S 0502-Y. Setter man fargene opp mot hverandre vil man kunne se en liten nyanseforskjell."

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 10:51   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Bomull og Egghvit er (nesten) til forveksling like da:

Bomull S0502-Y
Egghvit 0502-Y

Det er godt mulig, men i praksis er det kjempestor forskjell. Jeg er midt i et oppussingsprosjekt og har derfor både listverk malt i egghvit og ferdigmalt listverk i bomull. I tillegg har jeg byttet alle innedørene. De nye dørene er bomull, og der listverket fortsatt er i egghvit er forskjellen kjempestor. Egghvit gulner enormt i løpet av noen år, er min erfaring. Det ser ikke ut til at bomull gjør det på samme måte, for i forbindelse med lekkasje på badet ble ett sett listverk malt i bomull, og det har ikke gulnet noe på på over fem år.

Gammel 10-05-15, 11:10   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Måtte sjekke nå jeg, men vi malte altså hele loftsetasjen første uka i oktober 2013, og det er ingen sprekker å se noen steder. Malte heller ikke med oljemaling, men Flüggers vannbaserte panelmaling.
Smal pensel i mellomrommene, rulle på flatene og fordriver.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:51   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt mulig, men i praksis er det kjempestor forskjell. Jeg er midt i et oppussingsprosjekt og har derfor både listverk malt i egghvit og ferdigmalt listverk i bomull. I tillegg har jeg byttet alle innedørene. De nye dørene er bomull, og der listverket fortsatt er i egghvit er forskjellen kjempestor. Egghvit gulner enormt i løpet av noen år, er min erfaring. Det ser ikke ut til at bomull gjør det på samme måte, for i forbindelse med lekkasje på badet ble ett sett listverk malt i bomull, og det har ikke gulnet noe på på over fem år.

Jeg mente det omvendte egentlig - de er tilsynelatende til forveksling like, men ikke "på ordentlig" om du skjønner

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 21:13   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ikke bli gal, ikke bli skilt, ring maleren?

Jeg vil påstå at det er motsatt, vil du bli gal og skilt så ring maleren. :skal ALDRI sette bort malejobb igjen:

Gammel 11-05-15, 08:22   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vil påstå at det er motsatt, vil du bli gal og skilt så ring maleren. :skal ALDRI sette bort malejobb igjen:

Hvorfor?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 09:16   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bomull har mer gult i seg enn eggehvit.

Det er ikke fargen som gulner men malingen.
Oljemaling gulner!
Ikke vannbasert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.