|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?
Bomull og Egghvit er (nesten) til forveksling like da: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er godt mulig, men i praksis er det kjempestor forskjell. Jeg er midt i et oppussingsprosjekt og har derfor både listverk malt i egghvit og ferdigmalt listverk i bomull. I tillegg har jeg byttet alle innedørene. De nye dørene er bomull, og der listverket fortsatt er i egghvit er forskjellen kjempestor. Egghvit gulner enormt i løpet av noen år, er min erfaring. Det ser ikke ut til at bomull gjør det på samme måte, for i forbindelse med lekkasje på badet ble ett sett listverk malt i bomull, og det har ikke gulnet noe på på over fem år.
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: [Realitetsorientering] Hvor lang tid tar det å male panel?Måtte sjekke nå jeg, men vi malte altså hele loftsetasjen første uka i oktober 2013, og det er ingen sprekker å se noen steder. Malte heller ikke med oljemaling, men Flüggers vannbaserte panelmaling.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg mente det omvendte egentlig - de er tilsynelatende til forveksling like, men ikke "på ordentlig" om du skjønner |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
Jeg vil påstå at det er motsatt, vil du bli gal og skilt så ring maleren. :skal ALDRI sette bort malejobb igjen:
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bomull har mer gult i seg enn eggehvit.
![]() |
|
|