|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Korking av flaskerFor første gang i år skal jeg lage saft selv. Er nå inne i forberedelsesfasen og sparer på vinflasker med skrukort, men også ølflasker. For å gjenbruke ølflasker må man ha korkeutstyr. Noen her inne som har peiling på det?
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Korking av flaskerFungerer det på alle flasker Susse? Eller har du spesialinnkjøpte flasker?
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korking av flaskerVi har en korke-dings til ølflasker, veldig lettvint å bruke. Tror kanskje den er kjøpt på europris. Kjøper iallfall korkene på europris.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korking av flaskerJeg aner ingenting om den korkingen du skriver om, men vil bare si at jeg lager saft hvert år og fryser den ned på brusflasker |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Korking av flaskerMin ølbryggende mann har korkedings fra europris, den er visst verdt hver krone.
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Korking av flaskerOg jeg leser koking av flasker hver gang jeg ser overskriften.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Korking av flasker
Hvordan vasker du flaskene? Grunnen til jeg ser etter korking er at da kan jeg bruker ganske små flasker og jeg kan desifisere de i stekeovnen. Kjenner jeg ikke helt orker å vaske med flaskebørste ... Latskapen har tatt meg
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korking av flaskerJeg vasker dem først i oppvaskmaskinen, tar deretter en rask runde med flaskebørste før jeg skyller dem godt og lar dem tørke på skrå mot veggen slik at alt av vann renner ut. Korkene vasker jeg også i oppvaskmaskinen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Korking av flaskerLyppa: Det høres jo overkommelig ut, hmm ... kanskje jeg skal revurdere dette med flaskebørste? (Bra jeg har hele våren og sommeren på meg til å planlegge. Jeg er så utrolig treg, bruker gjerne flere år på å komme skikkelig i gang
|
|
|
#11 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Korking av flaskerHer brukes steikeovnen. Og hageslangen ute først.
|
![]() |
|
|