|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg føler ikke at vi har noen forpliktelse til å ha overnattingsplass til ungene med familier, men erfaringsmessig synes jeg det er lettere å være mange i hus om det er nok plass. :introvert: |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ja, hadde huset ligget sentralt til, er det ikke sikkert foreldrene mine hadde flytta. Tomta spilte også en stor rolle, vil jeg tro - den var stor, og den krevde vedlikehold. Det ble for tungt og for mye for dem, rett og slett. Like stort hus, med mindre, lettstelt tomt, og med gangavstand til butikker og kafeer, og de hadde neppe flytta. Ikke gikk det buss heller.
![]() |
#124 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ja, mest sannsynlig. Men med et opphold.
![]() |
#125 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Geografi er helt klart viktig. Jeg bor en liten kilometer fra kommunesenteret, det er klart blir noe annet om man har postkassa si i den avstanden. Det kjenner jeg noen som har, de bor på et skikkelig idyllisk småbruk langt inne i skogen, men de kommer nok til å flytte etter hvert. Det blir for langt fra folk.
![]() |
![]() |
#127 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ok, jeg fant leiligheten vi skal flytte til når ungene flytter hjemmefra!
![]() |
#128 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Det var veldig godt å flytte hit vi bor nå. Vi bodde først i en liten leilighet, så i et altfor stort hus hvor jeg aldri følte meg helt hjemme... Så flyttet vi til en liten rekkehusleilighet som vi visste at var midlertidig, men da vi kom hit følte vi begge at vi "landet". Men om vi blir dårlige til beins når vi blir gamle, er det ikke en kjekk leilighet, da bør vi nok ha alt på et plan.
![]() |
#129 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Det er helt sikkert at jeg ikke skal. Jeg skal bo her til jentene er ferdige på skolen. Deretter får vi se. Planen er å løse inn to boliger i en når barna er ferdige å bo hjemme. Jeg tipper at den ene boligen ikke blir her hos meg, men hvem vet. Fram til da er det bare å belage seg på omkring 10 år i bag.
![]() |
#130 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Jeg flytter nok til noe mindre og mer lettstelt når barna er flyttet ut. Hva og hvor vet jeg ikke, men det blir nok i samme by i alle fall. Kanskje en leilighet ved sjøen? Her vi bor nå har jeg ganske stor hage, mye å holde og trapper.
05 og 08 Sist redigert av millact : 16-05-15 kl 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
Noe slikt kunne jeg fint bodd i, ja.
![]() |
#133 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg tenker at vi ihvertfall ikke skal ende opp som svigers. I et stort hus, med stor hage som de aldeles ikke klarer å vedlikeholde. Det er et stressmoment, men de gidder ikke/orker ikke ta tak. Det ender nok opp med at de må bæres ut og så overlates alt av salg og opprydding til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg leier er grusom sokkelleilighet, dog med perfekt beliggenhet, så her skal jeg ikke bo til jeg børes ut nei. Jo raskere jeg får flyttet jo bedre. Stiller seg nok litt annerledes som leietaker da enn om man eier selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
By the Sea
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg kimser slett ikke av lettstelt leilighet om en ønsker en slik eller har behov for det. Det jeg kimser av, er at det av og til virker som en opplest og vedtatt sannhet at det er veien å gå for alle på 50/60+. Det synes jeg er bare tull - stor enebolig med vedlikehold og hagestell er ren livskvalitet for svigers på +- 80, f.eks. Livet i leilighet passer ikke for alle.
![]() |
#138 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?I årene som sykepleier så jeg mange eldre som forfalt i det trappene og hagen ble byttet ut i en lettvint leilighet. Så jeg sitter her og venter på forfallt, 1,5 år etter at vi flyttet fra en hage vi hatet til et lettstelt hus med belegningstein og asfalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Rockesøster
|
Det var greit å høre.
![]() |
#140 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Du kan kjøpe denne. Kanskje feil by for deg, men nærme din by, og et supert boligfelt (vårt gamle). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|