Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Liker egentlig ingenting. I år ble det spesielt ille, ikke minst fordi det var 7 grader, nordavind og øsregn. Barna var så kalde og våte i toget at de gråt. I tillegg satt jeg i 17. mai-komiteen og jobbet fra 8.30 til 16 med loddsalg og rydding. Kake og kaffe måtte jeg også stille med, og deltakelse på et titalls møter samt kanskje 10 timers jobbing med forberedelser dagene i forveien. Nasjonaldagen i år har bare stått for meg som et sort hull.
(Vi opplevde for øvrig det samme som dere, Luvi, som vi gjør omtrent hvert år - at det gikk tomt for premier i fiskedammen, noe som var ganske utrolig ettersom jeg fant ca. 500 uteglemte premier på lageret etterpå. )
Det jeg liker med dagen, er at barna har det gøy - men det hadde de ikke i år, så nå er jeg bare glad det hele er over.
Det var bikkjekaldt hos oss også, så når toget var over så suste vi rett videre, droppet hele skolearrangementet, ungene var stivfrosne.
VI dro rett til en vennefamilie, og kom dit alt for tidlig, men da hjalp vi til å lage i stand tapas, vi kjenner de godt så det er helt greit.
Jeg synes det som er gøy på 17. mai - er veldig væravhengig, og i går var det rett og slett alt for kaldt. Jeg ble syk, har ligget med feber i hele natt, hadde på meg for lite klær.