Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 09:07   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Liker egentlig ingenting. I år ble det spesielt ille, ikke minst fordi det var 7 grader, nordavind og øsregn. Barna var så kalde og våte i toget at de gråt. I tillegg satt jeg i 17. mai-komiteen og jobbet fra 8.30 til 16 med loddsalg og rydding. Kake og kaffe måtte jeg også stille med, og deltakelse på et titalls møter samt kanskje 10 timers jobbing med forberedelser dagene i forveien. Nasjonaldagen i år har bare stått for meg som et sort hull.

(Vi opplevde for øvrig det samme som dere, Luvi, som vi gjør omtrent hvert år - at det gikk tomt for premier i fiskedammen, noe som var ganske utrolig ettersom jeg fant ca. 500 uteglemte premier på lageret etterpå. )

Det jeg liker med dagen, er at barna har det gøy - men det hadde de ikke i år, så nå er jeg bare glad det hele er over.

Sist redigert av Bluen : 18-05-15 kl 09:12.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 09:34   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Liker egentlig ingenting. I år ble det spesielt ille, ikke minst fordi det var 7 grader, nordavind og øsregn. Barna var så kalde og våte i toget at de gråt. I tillegg satt jeg i 17. mai-komiteen og jobbet fra 8.30 til 16 med loddsalg og rydding. Kake og kaffe måtte jeg også stille med, og deltakelse på et titalls møter samt kanskje 10 timers jobbing med forberedelser dagene i forveien. Nasjonaldagen i år har bare stått for meg som et sort hull.

(Vi opplevde for øvrig det samme som dere, Luvi, som vi gjør omtrent hvert år - at det gikk tomt for premier i fiskedammen, noe som var ganske utrolig ettersom jeg fant ca. 500 uteglemte premier på lageret etterpå. )

Det jeg liker med dagen, er at barna har det gøy - men det hadde de ikke i år, så nå er jeg bare glad det hele er over.

Det var bikkjekaldt hos oss også, så når toget var over så suste vi rett videre, droppet hele skolearrangementet, ungene var stivfrosne.

VI dro rett til en vennefamilie, og kom dit alt for tidlig, men da hjalp vi til å lage i stand tapas, vi kjenner de godt så det er helt greit.

Jeg synes det som er gøy på 17. mai - er veldig væravhengig, og i går var det rett og slett alt for kaldt. Jeg ble syk, har ligget med feber i hele natt, hadde på meg for lite klær.

Gammel 18-05-15, 09:39   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker
* stemningen. Masse glade mennesker og hele landet i vår- og feststemning. * den bergenske Hovedprosesjonen, som er full av idrettslag og kulturforeninger og universitetet og alle mulige lag og foreninger. I år sto det noen amerikanere ved siden av oss og jeg overhørte en si "I wonder there`s anybody left to watch the parade. They seem to all be in it". Jeg synes for så vidt at barnetog er søte, men tanken på å stå og se på lange rekker av barn jeg ikke kjenner virker litt rar.
* lykkelige barn som leker med venner på skoleplassen
* alvorlige 7. klassinger som holder tale og forteller oss hvor glade vi skal være for å bo i Norge.

Jeg liker ikke
* alle køene og all ventingen når så mange mennesker skal til og fra sentrum
* det at så mye av dagen går med til å frakte seg frem og tilbake og nesten slappe av, men så måtte videre til noe annet.
* den uendelige kjedelige skoleplass 17. maien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.